גנץ וניסנקורן | צילום: ישראל הדרי

בחירות תשע"ט: יו"ר ההסתדרות מצטרף לגנץ; פרופ' ביטון מצטרפת לגשר

רגע לפני הגשת הרשימות ביום חמישי, המפלגות מציגות את הכוכבים החדשים: אבי ניסקרון צפוי לעזוב את ההסתדרות ולהתמקם במקום השלישי ברשימת גנץ-יעלון. פרופ' יפעת ביטון צפויה להיות במקום השני במפלגת 'גשר' של לוי-אבקסיס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפלגת חוסן לישראל-תל"ם הודיעה הערב (מוצאי שבת) כי יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יעזוב את ההסתדרות ככל הנראה לאחר הבחירות וישובץ בצמרת המפלגה, ככל הנראה במקום השלישי אחרי יו"ר המפלגה, בני גנץ ואחרי משה יעלון. כמו כן, ישובץ בתפקיד בכיר אם גנץ אכן יקים ממשלה בראשותו. במקביל, יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס הודיעה על הצטרפת פרופ' יפעת ביטון לשורות מפלגתה.

בהודעת המפלגה נסר כי, "תחת כהונתו, הפכה ההסתדרות לגוף המוביל מאבקים חברתיים כגון העלאת שכר המינימום, קליטת עובדי קבלן, העלאת קצבת הסיעוד, העלאת קצבאות הנכות, קיצור שבוע העבודה, שילוב אנשים עם מוגבלויות במעגל העבודה, ועיגון זכויות עובדי השמירה, הניקיון והעובדים הסוציאליים בצווי הרחבה. בתקופתו, הביא ניסנקורן גם להעלאת השכר הממוצע והחציוני במשק, לאחר שנים רבות של קיפאון".

יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ אמר כי, "אבי הוא נכס אמתי בדרך לניצחון ב-9 באפריל והוא מנהיג חברתי חשוב. הצטרפותו היא נדבך מרכזי בהפיכת המפלגה למי שמייצגת את מעמד הביניים המתמודד עם יוקר מחיה טורפני, תורי ענק במערכת הבריאות וכישלון מהדהד ביכולת להשיג קורת גג. יחד עם ניסנקורן, אשר הצליח במאבק להעלאת שכר המינימום ופעל להעלאה משמעותית בשכר הממוצע במשק, תוביל חוסן לישראל-תל"ם את המלחמה ביוקר המחיה שהפך בלתי נסבל ובהגדלת ההכנסה הפנויה למיליוני משפחות מעמד הביניים".

גנץ הוסיף, כי: "חוסן לישראל-תל"ם תקדם מדיניות של כלכלה חופשית עם דאגה לחלש, וצמצום הפערים החברתיים, ואבי יעמוד בחזית העשייה. חוסן לישראל-תל"ם רואה שליחות בהגנה על העובדים השכירים ממעמד הביניים ומהמעמד הסוציו-אקונומי הנמוך, שאינה באה בשום צורה על חשבונם של אחרים. מעמד הביניים, אשר מרגיש שהממשלה לא רואה אותו, יכול להיות בטוח שהמנהיגים החברתיים של חוסן לישראל ישימו אותו בראש סדר העדיפויות. אנו נראה לציבור שאפשר לקיים בישראל משק הוגן ומכבד המאזן בין העובדים בסקטורים השונים וברמות ההכנסה השונות, תוך הגנה על מעמד הביניים שנשכח ונעזב תחת הממשלה הנוכחית".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר: "אעזוב את ההסתדרות בלב כבד תוך שמירה על המשכיות הדרך החברתית ששמנו בראש סדר העדיפויות בגוף חשוב זה. אני אוהב את העשייה, ובעיקר אוהב את כמעט מיליון העובדים אשר שירתי בנאמנות כמעט כל חיי הבוגרים. אך מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי. הבחירות ב-2019 הן גורליות, ואני לא יכול לעמוד מנגד. בני גנץ צריך להיות ראש ממשלת ישראל, והוא יהיה ראש ממשלה מצוין – ישים את הביטחון בראש, ויוביל למנהיגות אחרת אשר תחבר בין הישראלים. אמשיך להוביל קו חברתי נחוש שבראשו המאבק לצמצום פערים אותו הובלתי בהסתדרות ואפעל למען מטרת חיי בייתר שאת, מתוך ממשלת ישראל".

"הוכחה שהוא שמאל"

מהליכוד נמסר כי, "אחרי שגנץ פשט רגל עם החברה אותה ניהל, הוא מצרף את יו״ר ההסתדרות ניסנקורן שעומד בראש הוועדים החזקים בחברת החשמל, בנמלים, ברכבות ובחברות המזון – שמונעים תחרות והורדת מחירים במשק. בני גנץ הוא שמאל חלש ופושט רגל".

בימין החדש הגיבו ומסרו כי, "גנץ הוכיח הערב שההסתדרות והוועדים הגדולים לפני הכל. במקום לדאוג לציבור הישראלי כולו, להוריד את יוקר המחיה לטובת השכבות החלשות, גנץ מתחבר עם הוועדים החזקים. אתם יכולים לנחש מה זה יעשה לתלוש החשמל, לפנסיות של המחוברים, לשביתות בנמלים, לאפשרות להזיז משהו בשירות הציבורי שכל כך זקוק להתייעלות. ניסקורן איש שמאל מובהק, והחיבור עם גנץ אינו מפתיע. ב-9.4 אזרחי ישראל יצטרכו לבחור – הימין החדש מול השמאל הישן. גם בביטחון, גם במשפט, ועכשיו ברור שגם בכלכלה".

שר המדע אופיר אקוניס מהליכוד אמר הערב כי, ״הצטרפות ניסנקורן – הוכחה נוספת ונחרצת שמדובר במפלגת שמאל. לדבריו, "לא רק שמאל מדיני, הערב ברור לכל כי זוהי רשימת שמאל כלכלי ברורה".

רכש חדר לאורלי לוי

במקביל לרכש של גנץ, אורלי לוי אבקסיס הודיעה על הצטרפותה פרופ' יפעת ביטון, זוכת פרסים בתחום האקדמיה והמשפט, המוכרת בשל פעילותה בתחום החברתי. בין היתר סייעה לוועדה לקידום מעמד האישה, חברת הוועדה לחלוקת עזבונות של משרד המשפטים, חברת דירקטוריון בחברה ממשלתית, חברת המועצה המנהלית של בנק ישראל ויו"ר ועדת הביקורת של הבנק.

יו״ר גשר, ח״כ אורלי לוי אבקסיס אמר כי, "אחרי עשור של שיתופי פעולה, 'גשר' שמחה לקבל היום לשורותיה את פרופ' יפעת ביטון, אישה פורצת דרך ולוחמת חברתית אמיתית, בוגרת קריית מלאכי, הרווארד וייל, מועמדת לבית המשפט העליון. שילוב מנצח של ידע אקדמאי מעמיק וניסיון רב שנים של עשייה חברתית למען צמצום פערים בכל נקודת זמן ותפקיד. אחת הנשים המשפיעות בישראל. אחת הנשים שעוד ישפיעו על ישראל. כשהבטחתי ש'גשר' תורכב משליחי ציבור אמיתיים, התכוונתי לאנשים מסוגה של יפעת. וכך גם החברים הנוספים ברשימה שלנו שתיחשף בקרוב ותוביל שינוי חברתי – כלכלי אמיתי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture