נסראללה מאיים: "בישראל יודעים שהלוחמים שלנו יכולים להיכנס לגליל"

מנהיג חיזבאללה התייחס לוועידת ורשה שהתקיימה השבוע בהשתתפות נתניהו. לדבריו, "המטרה האמתית שלה הייתה להגן על הנורמליזציה". עוד הוא ציין כי הקשר הבולט היה בין ישראל לערב הסעודית. ולמעשה "הוועידה נכשלה במטרותיה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם היום דרך הטלוויזיה במסגרת אירועי "זיכרון השהידים" השנתי ושיגר אזהרות לישראל והתרברב ביכולות ארגונו: "הם בטוחים שהלוחמים שלנו יכולים להיכנס לגליל, אבל לא בטוחים שזרוע היבשה שלהם יכולה להיכנס לדרום לבנון. זה לא היה כך בעבר. תושבי דרום לבנון לא פוחדים, אבל תושבי הגליל חוששים מאוד. ככה נראית הרתעה. אין ספק שמדובר במצב חדש", אמר.

"אנחנו חזקים בעימות מול ישראל", המשיך נסראללה. "האויב שלנו יודע זאת. לפעמים הישראלים אומרים בנאומים שלהם: 'אם נסראללה היה יודע כמה אנחנו יודעים עליו, הוא לא היה ישן בלילה'. אם המידע שלכם נכון, ואתם יודעים עלינו הכל, ועל כל מה שיש לנו, זה רק נותן לנו ביטחון כי ההרתעה שלנו תהפוך להיות חזקה יותר ויותר".

עוד אמר נסראללה, ברמז לדו"ח ולאמירות הנוקבות של נציב קבילות החיילים לשעבר, אלוף (מיל') יצחק בריק, ולדברים של אלופים במטכ"ל, כי "בכירים בצבא הישראלי, ואלה שמביני עניין, אומרים שזה צבא לא ערוך, במיוחד הכוחות היבשתיים. לא הקצינים מאמינים ביכולות של הצבא, לא החיילים, וגם לא הממשלה. ואלה לא דברים שלי, אלה מילים של בכירים בצבא הישראלי. האם לצבא הזה יש יכולת להכנס לדרום לבנון או לעזה? אלה דיבורי סרק. היום אין להם אמונה בצבא שלהם".

מדי שנה מקבלות עצרות "זיכרון השהידים" שם אחר והשנה נבחר השם "מכוויני הדרך", בהתייחס לשלושת בכירי הארגון שחוסלו – עימאד מורנייה, עבאס מוסאווי וראגב חרב. הוא הזהיר כי "בהתמודדות מול ישראל אנחנו חזקים, והפכנו חזקים יותר. וטוב שישראל אומרת את זה, שיידעו את זה. הישראלים אומרים שיש להם הרבה מידע עלינו, ואני אומר – אם הייתם יודעים באמת כמה יכולות יש לנו, זה רק היה מרתיע אתכם יותר, אז טוב לנו שישראל תדע עלינו דברים".

במהלך הנאום תקף נסראללה את ישראל, את ארצות הברית ואת מדינות ערב שהשתתפו בוועידת ורשה, והאשים את משתתפות הוועידה בקנוניה נגד איראן וארגונו. "קבוצות הכופרים וכל משטרי המפרץ הם כלים בידי ארצות הברית וישראל" אמר נסראללה והוסיף, "הם חושבים שסוד הכוח הוא בנשק ובכסף, וחושבים שהם מחלישים אותנו אם יטילו עלינו סנקציות או ימנעו הגעת נשק אלינו. אך כל דבר שעושות ארצות הברית וישראל והכלים שלהן באזור – מחזק את ההתנגדות".

הוא תקף את בחריין בעקבות הופעת שר החוץ חאלד בן אחמד אל-חליפה בוועידת ורשה, שבה אמר כי יחסים עם ישראל הם עניין ש"יקרה בסופו של דבר". "מה שקורה באזור פה הוא התנגדות לתוכניות הישראלית והאמריקנית. אלה שתוקפים את העם בתימן, ששולטים בבחריין שפועלים נגד איראן, ויושבים ליד ישראל בוועידה בוורשה ומנרמלים את היחסים עם ישראל – כל אלה כלים בידי התוכנית הזאת".

"ועידת ורשה יועדה לגייס כוחות למלחמה נגד איראן, נתניהו טעה בלשונו והודיע על כך", אמר נסראללה תוך שהוא מתייחס לציוץ שגוי שפרסמה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. "השאלה אם ארצות הברית רוצה ויכולה לצאת למלחמה נגד איראן? התגובה על הסנקציות של טראמפ היא יציאת מיליוני איראנים לרחובות", הוא הוסיף. "הדאגה היא על פלסטין והעם שלה, ולכן יש להזכיר לעמים הערבים והאסלאמיים שלנו בצורך לצאת נגד הנורמליזציה. הוועידה בוורשה מראה את האמת מאחורי המלחמה בתימן. אין מלחמה שיעית-סונית אלא מלחמה ישראלית-אמריקאית על תימן והעם שלה", טען נסראללה.

דובר צה"ל בשפה הערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי, התייחס בחשבון הטוויטר שלו לנאום מזכ"ל חזבאללה: "נסראללה אמר בנאומו שההרתעה של ארגונו התגברה, אך בפועל הוא מדבר מתוך הבונקר שלו". בפנייה ישירה אליו אמר אדרעי: "נסראללה אתה מודע ליכולת של צה"ל משנת 2006, אבל מאז התאמנו, קנינו, שיפרנו והתכוננו עוד יותר למלחמה. חלק ממה שאנחנו יודעים ראית במנהרות 'הסודיות' שלך". אדרעי הוסיף: "אם אתה באמת מומחה לענייני ישראל, אנחנו בטוחים שאתה יודע שביום פקודה תפגוש צבא עוצמתי ומנצח שאין ספק לגבי מוכנתו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture