טיוטה, יצרן שנתפס אמין ומרובע, מפתיע בשנים האחרונות עם עיצובים מרהיבים שעל חלקם אפשר לומר נועזים, כמו ה-CHR ,ראב4 החדש ועוד. הקאמרי התכליתי עבר שידרוג מקיף לאחרונה והגיע לישראל תוך כדי שהוא מתמודד עם תחרות לא קלה בסגמנט ההיברידי מנהלים, כדוגמת הסונטה של יונדאי והאופטימה של קיה.
"וואי איזה יופי" נפלט לי, שאני רואה לראשונה את הקאמרי בחניון של מגדלי טיוטה. תאורת הלד עם הקווים החדים, כונס אוויר אגרסיבי והחלק האחורי מרשימים, האורך של המכונית היפנית אמריקאית הזו מדגיש את זה עוד יותר.
"וואי איזה יופי" מציינים בני משפחתי שהם רואים לראשונה את הדשבורד הלא שיגרתי הזה, עם הפס דמוי עץ המעוגל שיורד עד מיקום ידית ההילוכים. הרכב שהגיע בצבעים בהירים במושבים ובדלתות מרגיש יוקרתי (מה שאי אפשר לומר על המתגים והשלט של הרכב שהרגישו פשוטים מידי).
מעבר לעיצוב הנאה, ידית ההילוכים בשרנית, המושבים נוחים וחובקים וכל המתגים נופלים ליד. רשימת האיבזור ארוכה בהתאם לרמת הגימור וכמקובל בקטגוריה. בין השאר תוכלו למצוא בה: הפשרה למראות, (שאינם מתקפלות) כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, מצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת לד פנימית, חימום מושבים (ומה עם אוורור לקיץ הישראלי?) ארבע חלונות חשמל בעלי לחיצה אחת ומחשב דרך מפורט בלוח המחוונים בגודל 4.2.
רמת הגימור XLE מוסיפה תאורת לד בפנסים, חלון שמש (ולא גג זכוכית כמו בסונטה, אופטימה) מערכת שמע משודרגת, מקרן ייחודי של נתוני הנסיעה על השמשה הקדמית (הקרנה ממש ולא על לוח שקוף כמו במאזדה), משטח טעינה אלחוטית, מראה מתכהה, ריפודי עור בהיר, כיוון חשמלי למושבים וצג מחשב דרך בגודל 7.
נתון מעניין, הוא שרמת גימור הפשוטה יותר מגיעה עם סוללות יקרות יותר למערכת ההנעה ההיברידית שמבטיחות צריכת דלק טובה יותר!
מערכת המולטימדיה הבינונית של הקאמרי עברה שדרוג והתאמה לישראל (תתפלאו בדור הקודם של הקאמרי נאלצו להרכיב מערכת חילופית במקום המקורית מארה"ב בגלל תדרי רדיו שונים …) היא דוברת אנגלית ועובדת בסדר גמור.
מאחור, מרווח הרגליים מצוין והרצפה כמעט שטוחה, פתחי מיזוג יש אבל רק ברמת הגימור XLE, תא המטען שאינו מגיע בצורת דלת חמישית, עמוק וגדול אבל לא פורץ דרך במיוחד.
בטיחות: יש התרעה על סטייה מנתיב כולל תיקון, בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, מערכת אור גבוה אוטומטי ובקרת שיוט אדפטיבית. ציפינו ברכב כזה גם להתראת רכב בשטח מת ובקרת זחילה בפקקים.
המנוע של הקאמרי הוא בנפח 2.5 ליטר ומגיע עם מערכת ההנעה ההיברידית החדשה של טיוטה שמשרתת כיום גם חלק מדגמי לקסוס, שכמו כל רכב היברידי, הכל קשור בסגנון הנהיגה שלכם. במאה הקילומטר הראשונים הצלחנו להשיג כ-22 ק"מ לליטר. בהמשך חיכתה לנו נהיגה הררית צפונה, שם העברנו למתג הספורט ואז הרכב השיל מעצמו את כל גינוני החיסכון בדלק וירה את עצמו בנחישות קדימה, משהו שלא ממש ציפינו לו ברכב כזה. הבעיה שהרעש הנלווה לקצב הזה לא יתאים לכל אחד, בטח לא לרוכשים המנומסים של הקאמרי. אתם בטח מבינים שגם צריכת הדלק תהיה גבוהה יותר ומחשב הדרך בהחלט מאשר את זה עם נתונים של 14 ק"מ לליטר. למחרת אחרי שינה טובה בצימר אי שם בצפון העברנו את הרכב למצב אקו, לחיסכון מרבי והתנהלנו כמו שאנו רגילים לנסוע בדרך כלל, לא לוחצים מידי ולא מסתכלים יותר מידי על נתוני צריכת הדלק, כאן כבר לא הצלחנו לשחזר את הנתונים הפנטסטיים מאמש והסתפקנו ב- 17 ק"מ לליטר.
מחירו של הקאמרי מתחיל ב-175.000 ₪ ומסתיים ב-195.000 ₪ לרמת הגימור XLE
נסכם: הקאמרי מציג פריצת דרך משמעותית ביחס לדגם הקודם הוא מאובזר יותר, חזק יותר וכמובן הרבה יותר נאה. בישראל מחכים לו מתחרים שפחות מעוצבים ממנו אבל ברמת איבזור דומה ובפער במחיר שמגיע עד 20.000 ₪.
חצי מקללים וחצי אוהבים
רכב יפה מגניב יוקרתי זה רכב לכונן מד"א……….