צילומים: עדי ישראל, יוהנתן זינדל - פלאש 90

מלחמות היהודים: נמשך המשא ומתן בין הבית היהודי לאלי ישי ועוצמה יהודית

בבית היהודי הציעו לעוצמה יהודית את המקום השישי, ואלה חשפו כי בשבוע שעבר חתמו עם סמוטריץ' על המקום הרביעי והשביעי • אלי ישי טוען שיוכל לתרום חמישה מנדטים לבית היהודי, אך אנשי האיחוד הלאומי סבורים כי הוא שווה בקושי מנדט

אחרי האיחוד המתוקשר בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, מדברים כעת בבית היהודי הממוזג על אפשרות של חיבורים נוספים. שניים מתוכם הם עם אנשי עוצמה ליהודית ואלי ישי. כך דווח ב'ישראל היום'.

אתמול הודיע ח"כ בצלאל סמוטריץ', כי הצעתם האחרונה לעוצמה לישראל היא מקום שישי ולא מעבר לכך. אם וכאשר ייענו בעוצמה ליהודית להצעת הבית היהודי המאוחד, ייכנס אליו עורך הדין ופעיל הימין איתמר בן גביר.

במקביל, מתנהלות שיחות עם אלי ישי, הטוען שיוכל לתרום חמישה מנדטים לבית היהודי, אך אנשי האיחוד הלאומי סבורים כי הוא שווה בקושי מנדט. ישי, כך טוענים, מעוניין יותר בתפקיד מאשר במיקום. בימים הקרובים יימשכו השיחות בין הצדדים.

 

המגעים לאיחוד בימין: פרץ מעונין באלי ישי; סמוטריץ' גם בעוצמה יהודית

 

עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית טען אמש בראיון ל'גלי ישראל' כי ביום רביעי בלילה חתם על מסמך מול שליחו של סמוטריץ' ראש צוות המשא ומתן של האיחוד הלאומי אביחי בוארון. במסמך הוסכם, לטענתו של בן גביר, כי תתבצע ריצה משותפת עם הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, כאשר אנשי עוצמה יקבלו את המקומות הרביעי והשביעי ברשימה המשותפת.

בן גביר טוען כי חשף את קיומו של המסמך בעקבות דבריו של סמוטריץ' כי הוצעו לאנשי עוצמה מקומות אטרקטיביים ברשימה אך הם סירבו. לטענתו, חרף הביקורת הפנימית במפלגתו הוא חתם על ההצעה לצד חתימת סמוטריץ' שלא היה נוכח (בתירוצים שונים) אלא שלילה לאחר מכן חזרו בהם אנשי סמוטריץ' מההסכם.

לדברי עו"ד בן גביר, "כנראה שיש גורמים באיחוד הלאומי שהאגו והכבוד גורמים להם לסרב להקמת בלוק טכני וצעד זה ייזכר לדראון עולם"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו