צילום: אדיר סולטן / פלאש 90

"תהליך הפרישה של לבני החל מהיום שמרן הורה לי להפיל את ממשלתה"

המערכת הפוליטית מגיבה להודעת הפרישה של ציפי לבני: יו"ר 'יחד' חוזר להוראה ההיסטורית שקיבל מהרב עובדיה, בשמאל מביעים צער על החלטתה וח"כ סתיו שפיר מאשימה: "האינטרס העליון של הימין המשיחי זה לחסל נשים אמיצות כמוה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התגובות במערכת הפוליטית להודעת הפרישה של יו"ר 'התנועה', ח"כ ציפי לבני: יו"ר 'יחד, אלי ישי, חוזר לשנת 2008, אז התפטר אהוד אולמרט מראשות הממשלה ובפני המערכת הפוליטית עמדו 2 ברירות: בחירות חדשות או הקמת ממשלה בראשות ציפי לבני.

לשון המאזניים היתה מפלגת ש"ס, שבהוראת מרן הרב הרב עובדיה זצוק"ל הציבה ללבני תנאים להם סירבה להסכים, מה שהוביל לבחירות חדשות בהן ניצח נתניהו – והשאר היסטוריה.

"היום אנחנו נפרדים מציפי לבני. תהליך הפרישה שלה החל ביום שבו הורה לי מרן זצ"ל להפיל את ממשלתה", מסר אלי ישי בהודעה לתקשורת, והוסיף: "מאז, בתקופת כהונת נתניהו, הבינו כולם עד כמה השמאל מסוכן, וב״ה הוא הולך ומצטמצם אך מאמצי השמאל שלא לבזבז קולות, מחייבות גם את גוש הימין לפעול בהתאם. עוד כמה ימים וזו תהיה בכייה לדורות".

תגובות נוספות במערכת הפוליטית

יו"ר סיעת התנועה, ח"כ יואל חסון: "עזיבתה של ציפי לבני את המערכת הפוליטית הוא רגע עצוב בשביל מדינת ישראל וגם עבורי באופן אישי. בעיניי, לישראל יש את הצורך באנשים כמוה, עם יכולות ונסיון בהנהגת המדינה. מבחינתי, אני שמח על הזכות שהייתה לי לשרת את הציבור במשך יותר מעשור בכנסת. עשיתי שלל תפקידים מיו״ר ועדת ביקורת המדינה, מרכז האופוזיציה ועד יו״ר הקואליציה. אני גאה בשלל החוקים הטובים שהעברתי ושינו כאן מציאות. חברות בכנסת היא זכות שניתנה למעטים ואני רוצה להאמין שמימשתי אותה על הצד הטוב ביותר".

ח"כ סתיו שפיר הודיעה עוד לפני ההצהרה הרשמית של לבני: "‏אני מאד מקווה שלבני לא תפרוש מהפוליטיקה. כל מי ששייך למחנה הדמוקרטי צריך לקוות כמוני, וכך גם כל מי שמבין שהאינטרס העליון של הימין המשיחי זה לחסל נשים אמיצות כמוה, ששוב ושוב מפוצצת את הבלון השקרי שהם ניפחו. מי שנאבקים על ישראל יהודית ודמוקרטית שייכים למחנה אחד, רק כשנפעל כך – ננצח"

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "ציפי לבני היא מנהיגה ישראלית פטריוטית וחשובה שתרמה ועוד תתרום רבות למדינת ישראל ולעם ישראל. יחד הקמנו בבחירות 2015 את המחנה הציוני – כח פוליטי מרכזי, מתון ורחב שהביא להישג יוצא דופן והפיח תקווה בליבם של רבים"

ח״כ איל בן ראובן, התנועה: "פרישתה של התנועה בראשות ציפי לבני היא מכה קשה לחברה ולמדינת ישראל. אני, כאלוף ולוחם בשלוש מלחמות ישראל האחרונות והיום לוחם לשלום, אומר: מפלגת התנועה היא הקול היחידי שמדבר ברור על אושיות הדמוקרטיה, על חזרה למסלול המדינה היהודית דמוקרטית, על עצמאות וחיזוק שומרי הסף. אנחנו היחידים שמדברים ברור על היפרדות כנקודת הכרח קיומית שאינה מותנית בפלסטינים, לקראת הסדרים עתידיים. היפרדות שנובעת מצורך בטחוני ומצורך חברתי ישראלי עמוק. לצערי, משחקי האגו של כלל שחקני המרכז והשמאל ושיקולים מוטעים, נמצאים גבוה מעל מסרי האחדות וכיווני הפעולה הנכונים. היעלמות התנועה בשלב זה היא חור שחור במפת הפוליטיקה הישראלית. מפלגת התנועה הפסידה בקרב, אבל אנחנו במערכה על מדינת ישראל. אין לנו את הפריבילגיה לוותר".

ח״כ איתן כבל: "ציפי לבני תחסר בנוף הפוליטי בישראל. היא אולי הקול האחרון והברור שמדבר כיום על שלום ומו״מ עם הפלסטינים מתוך דאגתה הכנה לשלמותה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית. ציפי הייתה שותפת אמת במחנה הציוני שהגיע להישג של 24 מנדטים בבחירות הקודמות ופרישתה היא אובדן גדול לכנסת ולמחנה השלום".

ח״כ רויטל סויד, סגנית יו״ר הכנסת: "ציפי לבני היא מנהיגה אמיצה ומוערכת בארץ ובעולם, שתמיד ידעה להשמיע עמדה חדה, מדויקת ולא מתחנפת. שותפה אמיתית למאבק על שלטון החוק והדמוקרטיה.‬ תרומתה לציבוריות הישראלית לאורך השנים רבה ומשמעותית. הקול שהשמיעה יחסר לי ברמה האישית ולעוד רבים כמוני. אין לי ספק שעוד תתרום רבות למדינה".

ח״כ עמיר פרץ בטוויטר: "עזיבתה של ציפי לבני היא אבידה למחנה הדמוקרטי בישראל. פעלנו יחד בזירות רבות ובכל המצבים היא העמידה בראש סדר העדיפויות את המאבק למען השלום כדי לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית. ‏⁦ציפי, אני מאחל לך בהצלחה ומשוכנע כי תמצאי את הדרך לתרום למען עתידה של מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שתלך לעזאזל שמאלנית עליק למען השלום האנשים האלה עם מקסימום השכלה ומינימום שכל שעדיין לא מבינים שאין דבר כזה שלום עם ערבים

אז למה אלי ישי לא רץ עם שס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture