צילום: גילי יערי / פלאש 90

תיפתח חקירה? מפלגת הליכוד דורשים לחקור את הקשר בין שמולי עם 'ידיעות'

במפלגת הליכוד פנו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לחקור את הקשרים בין העיתון ידיעות אחרונות לחבר הכנסת איציק שמולי שנבחר ראשון בפריימריז של מפלגת העבודה. וזאת לטענתם בעקבות חשד לדיל שנרקם בין שמולי לעיתון ידיעות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במפלגת הליכוד דורשים מהיועמ"ש לפתוח בחקירה על קשרי ח"כ איציק שמולי ו"ידיעות אחרונות". בעקבות טענות לדיל בינם.

בעתירה שהוגשה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט נכתב כי לפני מספר ימים נערכו הבחירות המקדימות במפלגת העבודה, בהן נבחרה רשימת מפלגת העבודה לכנסת. וח"כ איציק שמולי סיים במקום הראשון את ההתמודדות, מיד לאחר קיום הבחירות פרסם העיתונאי רביב דרוקר בערוץ 13 עובדה מדהימה. לטענתו, בין ח"כ שמולי לבין "ידיעות אחרונות" נרקמה עסקה, כך ממש, לפיה ח"כ שמולי מקדם את ענייני העיתון, ואילו העיתון מקדם את ענייניו של ח"כ שמולי. נכתב בלשון המכתב.

בהמשך המכתב מצוטט לשונו של דרוקר כשהתבטא, "צריך גם לומר שהוא נתמך מאוד בידיעות אחרונות באיזושהי עסקה שהוא עשה עם ידיעות אחרונות שמזכירה לנו מאוד דברים שעשו בעבר חברי כנסת עם העיתון הזה, שהם מקדמים כל יוזמה שלו והוא תומך כמעט בכל יוזמה שלהם".

בליכוד טוענים כי דבריו של דרוקר חוללו סערה רבתי, בשל העובדה שהם חושפים את הצביעות והאכיפה הבררנית בעניין חקירותיו של רה"מ בנימין נתניהו.

בנוסף, לטענת העיתונאי החוקר תומר אביטל פעל שמולי עבור "ידיעות אחרונות" להתיר פרסום מוצרי עישון בעיתונות, התנגד לחוק שיסדיר את הפרסום הסמוי ופעל נגד הנמסיס ‘ישראל היום’ בכמה מישורים”. לטענת אביטל
בתמורה לפעילות זו, שמולי זכה "לסיקור חיובי סדרתי חסר תקדים מ"ידיעות אחרונות", מה שנוני מוזס קורא "פינוק" – תמונות ופרסומים מפרגנים. הצעות חוק חסרות סיכוי שזכו לכותרות שח"כים, במיוחד מהאופוזיציה, יכולים רק לפנטז עליהן".

לאחר הסערה שגרמו דבריו של רביב דרוקר, פרסם אביטל פוסט נוסף בו ציין כי "זה סוד גלוי. תשאלו כל איש כנסת על יחסי שמולי-ידיעות". לדברי אביטל בפוסט הנ"ל, "הברית עם ידיעות השתלמה" לשמולי כאשר נבחר בשבוע שעבר במקום הראשון בבחירות המקדימות במפלגת העבודה.

"משאלה הם פני הדברים, מסכמים בליכוד באמצעות עורך הדין מיכאל דבורין, "מבקשת מפלגת הליכוד כי בשם עקרון השוויון בפני החוק תיפתח חקירה פלילית לאלתר הן כנגד ח"כ איציק שמולי והן כנגד העיתון ידיעות אחרונות ובה תיבדק לעומק טענתם של מר דרוקר ומר אביטל על העסקה בפועל שנרקמה בין הצדדים".

"זאת ועוד בשם זכות השוויון לבחור ולהיבחר, מבוקש כי הודעה על פתיחה בחקירה הנ"ל תפורסם בהקדם האפשרי ועל מנת שיהיה בידי הציבור מלוא המידע לפני הבחירות על המועמד שניצח את הפריימריז במפלגה השנייה בגודלה במדינת ישראל דהיום, ממש כשם שיש המבקשים לעשות בעניינו של ראש מפלגת הליכוד. עם כל הכבוד אין מקום לאכיפה בררנית במדינת ישראל וכפי שהבהיר בעבר שופט העליון המנוח,‬ חיים כהן‬ "אכיפה בררנית היא רשע"‫.

ח"כ איציק שמולי (העבודה) הגיב לפניית הליכוד ליועץ המשפטי לממשלה וכתב בטוויטר, "קשקוש מוחלט שלא שווה התייחסות. אני גאה מאוד בשינויים האדירים שהובלתי בקדנציה הזו, בעיקר עבור השכבות המוחלשות, וגאה על כך שהם קיבלו תהודה ציבורית רבה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture