צילומים: עדי ישראל, יוהנתן זינדל - פלאש 90

ההבטחה של נתניהו, ההצעה לישי והפנייה הפומבית לעוצמה יהודית

יומיים לסגירת הרשימות לכנסת והצדדים בימין רחוקים מהסכמות: בבית היהודי פנו בפומבי לעוצמה יהודית שהשיבו: "נהוג להציע הצעות בפגישות או בטלפון" • אחרי הפגישה עם נתניהו: אלי ישי נועץ עם הגר"מ מזוז • ומלחמת הפוטושופ מימין ומשמאל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המגעים הכושלים לאיחוד בין מפלגות הימין, הבית היהודי-האיחוד הלאומי עם עוצמה יהודי ואלי ישי, נמשכים כל העת, כשבמקביל מתדרכים ומתראיינים כל הצדדי ותוקפים אחד את השני ושניהם ביחד את השלישי. כשברקע הלחץ הבלתי פוסק של ראש הממשלה נתניהו להוצאת איחוד כזה לפועל.

בעקבות הטענה כי נתניהו מעוניין באיחוד כדי שיוכל לשתות להם קולות על רקע החברות של חברי הימין הקיצוני במפלגה, מסרו היום בליכוד כי, "ראש הממשלה נתניהו פועל לטובת איחוד בין 'הבית היהודי', 'האיחוד הלאומי', 'עוצמה יהודית', ואלי ישי במטרה להציל את גוש הימין ולמנוע אובדן קולות. בניגוד לספינים, הליכוד לא יתקוף איחוד זה בשום צורה במהלך מערכת הבחירות – אלא להיפך".

אלי ישי היום אצל הגר"מ מזוז

בינתיים, במקום לנהל את המשא ומתן בחדרי חדרים פנה היום יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מעל הרשתות החברתיות וכתב כי, "האחריות הלאומית בידיים של עוצמה לישראל. הגיע הזמן להתפקח – לקבל את הצעת הבית היהודי לבלוק טכני או לפרוש. ציפי ליבני כבר הבינה שהיא מפריעה לשמאל לנצח. עוצמה לישראל ממשיכים לזרוק מנדטים לפח ומביאים עלינו את אוסלו ב'".

בתגובה לדבריו מסרו בעוצמה יהודית כי, "בעולם הפוליטי נוהגים להציע הצעות במסגרת פגישות פנים מול פנים וגם בטלפון. לצערנו לא קיבלנו עד לרגע זה שום פנייה מהרב פרץ ונשמח להעביר את מספרי הפלאפון שלנו לטובת העניין. התחושה הקשה שלנו היא שעושים ספינים ומנסים להכין את הקרקע לכישלון בבחירות".

עוד הוסיפו כי, "אם עוצמה יהודית לא תיכנס לבלוק הטכני יהיה זה על הכתפיים של הבית היהודי והאיחוד הלאומי. התפשרנו, ויתרנו, הסכמנו להידחק לשולי הרשימה, אולם גם אם לאחר כל אלה הבית היהודי והאיחוד הלאומי הלאומי לא מתכוונים ללכת עמנו לבלוק טכני, ישפוט הציבור מי גילה בגרות ומי מונע מטעמי אגו".

השער המזויף של מקור ראשון

בתוך כך, כחלק מהלחץ על ראשי המפלגות בימין פרסם חגי סגל, עורך עיתון מקור ראשון, שער מזויף של העיתון שיתפרסם כביכול למחרת הבחירות, כשיתברר שגנץ ניצח בעקבות שהמפלגות המופצלות לא עברו את אחוז החסימה: "ביעותי לילה של עורך מתנחל", כתב. יו"ר האיחוד הלאומי הגיב לו וכתב כי, "זה ממש לא מצחיק, ולכן, מתוקף האחריות הכבדה שמונחת כתפינו, על אני עושה כל יכולתי, גם היום, כדי להקים בלוק טכני עם כמה שיותר שותפים שיביא לניצול כל קול בימין. זה קשה אבל אני משוכנע שבעזרת השם נצליח. זה צו השעה".

במקביל, גם בשמאל השתמשו בפוטושופ כדי להביע את מחאתם ומפלגת מרצ פרסמה תמונה ערוכה של נתניהו ואיתמר בן גביר תחת הכיתוב "נתניהו, ליגה אחרת של קיצוניות". לדבריהם, ״כשהימין עוד היה אידאולוגי ולא מופרע, יצחק שמיר היה יוצא מהמליאה כשנציגי כהנא היו נואמים".

"היום נתניהו עושה בדיוק הפוך", הוסיפו, "הוא עובד בכל כוחו להכניס את רשימת הכהניסטים לכנסת. איתמר בן גביר, שהתגאה לפני רצח רבין איך הם עוד "יגיעו לרבין", בנצי גופשטיין שמפעיל פלוגות סער לתקיפת אזרחים ערבים, וברוך מרזל, מתומכי ברוך גולדשטיין – הם השותפים החדשים לממשלה הגזענית שנתניהו מתכנן לנו. לימין הגזעני והקיצוני של ביבי יש רק תשובה אחת ברורה – מרצ״.

הפוטשופ של מרצ

אלי ישי מתלבט

יו"ר יחד אלי ישי נכנס היום למעונו של פתרונו הרוחני מרן הגאון רבי מאיז מזוז כדי לקבל את החלטתו לגבי ההצעות שעלו על השולחן. "נכנסתי כעת אל הקודש פנימה, אל מרן רה״י, לעדכן אותו בהתפתחויות האחרונות ולבקש את הכרעתו בהצעות שנמצאות כעת על השולחן. כפי שנהגתי כל חיי, איני זז צעד אחד מבלי לשאול לעצת רבותיי, וכך גם אעשה הפעם", מסר ישי.

‏על פי הדיווח ב'וואלה', ההצעה שעומדת לפתחו של אלי ישי היא תפקיד שר אם יקח את המקום ה-8 ברשימה המאוחדת. על פי הדיוח, ישי נוטה לדחות ההצעה. על פי הדיווחים ביממה האחרונה, ישי שנפגש אתמול עם נתניהו קיבל הצעה מצידו לקחת את המקום שיתנו לו ברשימה, גם אם היא לא ריאלית, תמורת הבטחה של ראש הממשלה למנות אותו לשר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ציטוט: יו"ר יחד אלי ישי נכנס היום למעונו של פתרונו הרוחני מרן הגאון רבי מאיז מזוז
נו, באמת.
ככה זה כשמסתמכים על בדיקת איות אוטומטית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture