נמשך המו"מ על הרכב הרשימה: לפיד יכהן תחילה כשר חוץ

גנץ ולפיד סיכמו כי יו"ר יש עתיד ישמש כשר החוץ בזמן שגנץ ישמש כראש הממשלה. לפיד: "מאוחדים. כך נראית אחריות לאומית. כי הגיע הזמן לשנות". גנץ: "מאוחדים. יאיר, בוגי, גבי. בשבילנו ישראל לפני הכל" • נמשך המו"מ על הרכב הרשימה

על פי הסכם הרוטציה עליו הסכימו לפנות בוקר (חמישי) יאיר לפיד ובני גנץ, במידה ויזכו בבחירות, בשנתיים וחצי הראשונות, בהן גנץ אמור להיות ראש ממשלה, יאיר לפיד ישמש כשר החוץ. בתום התקופה הזו – לפיד אמור להחליף את גנץ בתפקיד ראש הממשלה. כך דווח ב'החדשות'.

לפנות בוקר חתמו מפלגות 'חוסן לישראל' ו'יש עתיד' על הסכם לריצה משותפת בבחירות הקרובות. במוקד ההסכם: רוטציה בין גנץ ללפיד על ראשות הממשלה במקרה של ניצחון בבחירות, בסדר הזה: גנץ יכהן בתפקיד בחלק הראשון של הקדנציה, לפיד בשני. כחלק מהמהלך, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי מצטרף אף הוא למפלגה ויוצב במקום השלישי או הרביעי ברשימה.

 

המפלגות החרדיות: "לא נשב עם גנץ-לפיד, גם בממשלה בראשות נתניהו"

 

לאחר משא ומתן שנמשך כל הלילה בין ראשי המפלגות ובהם היו מעורבים גם גבאי אשכנזי בוגי יעלון, בשעה זו יושבים צוותי המשא ומתן של שני המפלגות כדי לגבש את הרכב הרשימה המלאה ולהחליט בדיוק כמה מקומות והיכן ישובצו נציגי יש עתיד. על פי ההערכות, המועמדת החרדית עו"ד עומר ינקלביץ תידחק למקום לא ריאלי. על פי דיווח ב'ווינט', ההסכם כולל החלטה כי הרשימה תכלול מספר שווה של מועמדים מרשימת חוסן לישראל ויש עתיד, וביניהם ישולבו מועמדיו של בוגי יעלון ממפלגת תל"ם, זאת למרות שגנץ עם מספר כפול של מנדטים בסקרים.

בהודעה משותפת שנמסרה הבוקר נכתב כי, "מתוך אחריות לאומית, החליטו בני גנץ, יאיר לפיד ובוגי יעלון על הקמת רשימה מאוחדת אשר תהווה את מפלגת השלטון החדשה של ישראל. מפלגת השלטון החדשה תעמיד נבחרת מנהיגים בטחונית וחברתית חדשה שתבטיח את בטחון המדינה, ותחבר מחדש את חלקי העם ואת החברה הישראלית המשוסעת. סוכם על ריצה משותפת לראשות הממשלה בהסכם רוטציה. בני גנץ יהיה הראשון בהסכם ויאיר לפיד יחליפו לאחר כשנתיים וחצי . מתוך הכרה בחשיבות הרגע והמשימה הלאומית החליט גם רא"ל גבי אשכנזי להצטרף למפלגה החדשה".

 

'מר"צ' ל'העבודה': "זה הזמן לאיחוד בשמאל, מזמינים את אבי גבאי לשולחן"

 

הבוקר פרסם לפיד בעמוד האינסטרגם שלו תמונה ראשונה של כל הרביעייה ביחד והוסיף את הכיתוב: "מאוחדים. כך נראית אחריות לאומית. כי הגיע הזמן לשנות". גם גנץ פרסם את התמונה בעמוד הפייסבוק שלו והוסיף את הכיתוב: "מאוחדים. יאיר, בוגי, גבי. בשבילנו ישראל לפני הכל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו