סערה בציונות הדתית: "הצבעה לבית היהודי = נאציזם"

הרב בני לאו, רב קהילת רמב"ן בירושלים, יצא במתקפה חריפה נגד 'הבית היהודי' בגין הריצה המשותפת עם 'עוצמה יהודית' וערך השוואה שנויה במחלוקת בין המצע שלה לחוקי נירנברג. עוצמה יהודית תובעת פיצויים ע"ס מאה אלף ש"ח

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סערה בציונות הדתית: הרב בני לאו, רב קהילת רמב"ן בירושלים, תקף בדרשת שבת שלו בחריפות את החיבור של 'הבית היהודי' עם 'עוצמה יהודית' תוך שהוא מאשים את מפלגתם של בן גביר ובן ארי בכך שהיא מושתתת על תורת גזע. בהמשך, כך ע"פ הנוכחים ערך הרב השוואה בין מצע עוצמה יהודית לחוקי נירנברג וטען כי הצבעה לבית היהודי -כמוה כהצבעה לגזענות ונאציזם.

בעקבות הדברים, פנו ראשי עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר לרב לאו, בדרישה לפיצויים על סך מאה אלף שקלים והתנצלות על הדברים החמורים שאמר. במכתב שנשלח ללאו, כותב עו"ד בן גביר: "בדברים אותם פרסמת יש משום לשון הרע מובהק ועלבון חמור כלפינו. השוואתם של יהודים הנאמנים למדינת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל, לנאצים, היא חציית קו אדום. הנאצים השמידו בשואה ששה מיליון יהודים, ועסקו בניסיון להשמיד את יהודי העולם כולו בשל היותם יהודים ותו לא, בניצוחה של תורת הגזע. 'עוצמה יהודית' היא תנועה ממלכתית, הפועלת לקידום האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל ועם ישראל וההשוואה היא פסולה לחלוטין".

במכתב מצוטטים דבריה של שופטת בית המשפט העליון בדימוס אילה פורקצ'יה שכתבה דברים חמורים על השוואתם של יהודים לנאצים, במסגרת תביעה אחרת אותה הגיש בן גביר כנגד איש השמאל אמנון דנקנר: "המושג "נאצי" בעידן שלאחר מלחמת העולם ושואת יהדות אירופה מבטא בעיני אדם בן-תרבות את התגלמותה של החייתיות שבאדם; הוא משקף בעיני יהודי, באשר הוא, את שאול התחתיות אליו עשויה להגיע שנאת אדם על רקע תורה גזענית חשוכה, ואת מקור הטרגדיה האנושית הנוראה שהעם היהודי נפל קרבן לה אך לפני מספר עשורים".

בעוצמה יהודית אומרים הבוקר כי: "אמנם חופש הביטוי היא זכות יסוד במדינה דמוקרטית, אולם גם לחופש ביטוי ישנם גבולות. הדברים החמורים של הרב בני לאו חצו באופן בוטה גבולות אלו; השוואתם של יהודים לנאצים היא פסולה ויש בה משום זילות השואה ופגיעה בשישה מליון יהודים שנטבחו. על הרב לאו לדעת כי לדבריו הבוטים יש השלכות ועל כן פנינו אליו בדרישה לפיצוי כספי ולפרסום הודעת התנצלות".

הרב לאו עצמו ניסה להסביר הבוקר את פשר דבריו החריפים. "בית המשפט העליון הכשיר את מפלגת "עוצמה יהודית" והתיר לה להיכנס לכנסת. איני מתווכח על הסעיף הזה בחוק. השאלה היא מאיזו דלת היא תיכנס או לא תיכנס היא שאלה נכבדה. מפלגת "עוצמה יהודית" היא גלגול חדש של מפלגת "כך". יש ניסיונות לרכך את דמותה של "כך" ולהכשיר בכך את כניסתה של "עוצמה יהודית" דרך הדלת של מפד"ל ההיסטורית (מצביעי "ב") אבל אני ביקשתי בדרשה להרים את מסך העמימות הזו ולהצביע במלוא החריפות על מטרותיה של המפלגה המקורית, מפלגת האם, שתלמידיה הם המועמדים להיכנס לבית המחוקקים הישראלי".

לדבריו, ""כך" הייתה תנועת ימין קיצוני גזענית, בעלת סממנים פשיסטיים. היא קראה לגירוש האזרחים הערבים משטח ישראל, ובחקיקה גזענית נגדם, וכן דגלה בהפיכת ישראל למדינת הלכה ולסיפוח כל חלקי ארץ ישראל. חבר כנסת מטעם הליכוד ערך בעבר השוואה בין החקיקות שביקש כהנא לחוקק לבין חוקי נירנברג (שהיו אקורד הפתיחה לנאציזם בגרמניה). שתי מערכות החוקים עוסקות במעמד היהודים/לא יהודים, הגבלות מגורים, איסור על נישואי תערובת…הפרדת תלמידים, מניעת מפגשים בין בני נוער, הפרדה בחופי רחצה. הנושא הזה של "תורת הגזע" היהודית מעסיק אותי במשך שנים ואיננו קל לי. יש מקורות רבים שכאילו מאפשרים לגזענות להרים ראש בשם "תורת ישראל" ואפילו בשם תורת הרב קוק. אבל כל מי שרואה עצמו שותף לחלום הגדול של "התקווה", של שיבת ציון, של קיבוץ גלויות ושל מדינה ריבונית של העם היהודי – יודע שאנחנו מצווים על פרשנות התורה שתעלה בקנה אחד ומלא עם ערך השוויון של בני האדם ובעיקר אחריות של נתינת זכויות שוות לכל יושבי הארץ מצדו של הריבון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוצמה יהודית היא תשובה נאותה נגד האכזריות/הנאציזים של המחבלים הערבים, ככה שזה טפשי לקרוא למתגונן ; נאצי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture