האסון הכבד במהלך הטיול בצ'ילה מוגדר כאירוע מורכב במיוחד, זאת בעקבות המיקום המרוחק בו הוא התרחש

אסון התהפכות הסירה בצ'ילה: קרוב לשתי יממות יחלפו עד הרגע בו תגיע המשלחת הישראלית לזירה, זאת בשל המרחק הרב (26 שעות טיסה) והעובדה שהמשלחת המתינה עד לשעות הערב לטיסה ישירה למקום.

מי שנרתמה לסייע היא חברת ההטסות הרפואיות מדאסיס ששלחה צוותים רפואיים ראשוניים לזירה. לשם כך נעזרה החברה בשלוחות הרבות שיש לה על פני הגלובוס, כשבמקרה הזה הוזנקו צוותים מיוחדים מעיר הבירה סנטיאגו. הצוותים יגיעו למקום כבר בשעות הבוקר ביעד וינהלו את האירוע מקרוב בכל ההיבטים.

במדאסיס מספרים כי המשלחת מטעמם יצאה במסגרת ההסכם שלהם מול חברת הביטוח פספורטכארד. משתתפי הטיול, שרכשו פוליסת ביטוח מחברת פספורטכארד, זכאים לשירותים אותם מספקת חברת מדאסיס בהם הגעה לזירה, פיקוח מקרוב על הנעשה והענקת טיפול רפואי ראשוני ובמידת הצורך גם הטסה לישראל.

במדאסיס אומרים כי ההגעה המהירה לזירה התאפשרה באמצעות חיבור לגורמי חירום מקומיים שהתבצע גם בשיתוף פעולה עם חברת הביטוח פספורטכארד. "הנציגים מטעם החברה ילוו את הנפגעים לאורך כל ההליך בצ'ילה ובישראל".

יצוין כי במקביל לצוותים הרפואיים המקומיים שהזניקה מדאסיס בשיתוף עם חברת פספורטכארד, היום אחה"צ יצא מהארץ צוות טיפול נמרץ מטעם החברה, כשגם ההגעה שלו לזירה מתבצעת בשיתוף חברת הביטוח פספורטכארד.