Tomer Neuberg/Flash90

הכוכב החדש של גבאי: "הייתי מופתע מהבכיינות מטרור העפיפונים"

טל רוסו, מקום 2 במפלגת העבודה, בסערה חדשה: "מופתע מהבכיינות סביב טרור העפיפונים", על ההתנתקות: "הייתה מהלך גאונית". ראש המועצה האזורית אשכול: "עדיין משלמים את המחיר על מדיניות שרוסו היה אחד מקברניטיה" • וגם: הגיבוי של אייזנקוט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

טל רוסו, מספר 2 במפלגת העבודה, עורר סערה בעקבות דבריו בראיון ל'ידיעות אחרונות' ביום שישי, ולא סתם סערה – אלא פגיעה באחד ממעוזי הבוחרים הבולטים של מפלגת העבודה – יישובי עוטף עזה, שמרביתם חברי קיבוצים וחברי המפלגה. "אני חושב שנכון היה שתושבי עוטף עזה יגלו קצת יותר חוסן. הייתי מופתע מסוג הבכיינות סביב טרור העפיפונים", אמר רוסו כשניסה להסביר, ללא הצלחה, שחשוב להפגין חוסן מול הטרור כי אחרת זה משחק לידי האויב.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, הגיב: "הדברים של רוסו מנותקים ומקוממים, בפרט שזה מגיע ממנו. תושבי עוטף עזה מגלים כבר 18 שנים ברציפות אורך רוח מופתי ומהווים מודל של חוסן לכל מדינת ישראל. אמשיך לייצג את המציאות כאן ואדרוש פתרון ושקט ארוך טווח ולא אאפשר לקרוא לזה 'בכיינות'. מטל רוסו הייתי מצפה ליותר הבנה וענווה מול תושבי עוטף עזה".

יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', אמר: ״הגיע הזמן להבין שהתושבים כאן חיים במציאות אחרת. הזלזול והביקורת כלפי אלה שחיים כאן מיותרים. ראשי הרשויות והתושבים מתמודדים עם אתגרים שלא ידענו קודם, וכולם מגלים איפוק וחוסן ראויים לשבח. פוליטיקאים, תשקיעו את האנרגיות והעשייה במציאת פתרון".

רוסו, שבעבר היה אלוף פיקוד הדרום ומכיר היטב את גזרת הדרום, ניסה למזער ולאחר פרסום הראיון כתב: "אני מעריך ומעריץ את תושבי העוטף, ליוויתי אותם בתקופות קשות מאוד של פיגועים ותקיפות יומיומיות, למדתי להכיר את תושבי היישובים הסמוכים לגדר ואת עמידתם האיתנה כשהייתי אלוף פיקוד דרום. בנושא טרור העפיפונים, כוונתי הייתה שהרעש שאנחנו יוצרים, מגביר בקרב האויב את המוטיבציה להגברת טרור העפיפונים".

ההתנתקות: "גאוני"

סערה נוספת התעוררה בעקבות דבריו של רוסו בראיון כשנשאל על ההתנתקות. "זו הייתה ההחלטה הנכונה מבחינה ביטחונית", השיב, "זה לא שיצאנו מעזה, היינו בגוש קטיף במסדרון קטן, שהפך להיות מסדרון הנפץ". לאחר מכן אמר כי "הסדר שלום ידרוש מאיתנו גם פינוי יישובים". בראיון ל'חדשות 10' הגדיר את ההתנתקות כמהלך "גאוני".

"האלוף במיל' טל רוסו, שהצטרף למפלגת הנסיגות, בוחר משום מה לבסס את מעמדו המדיני־ביטחוני על ידי ניתוק מהמציאות", אמרו באיחוד מפלגות הימין, "גוש קטיף לא היה מסדרון נפץ, אלא מסדרון התיישבות יהודית פורחת. חשוב להזכיר, מי שהגה את גוש קטיף היה ממנהיגי תנועת העבודה – יגאל אלון, שידע שהתיישבות וביטחון הולכים יד ביד".

איזנקוט: "רוסו השתחרר רשמית בינואר 2014"

בתוך כך, הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, שלח מכתב לאלוף טל רוסו, לאור הדיון סביב שירותו של רוסו בצה"ל כמפקד מפקדת העומק במילואים בתאריכים פברואר 2015 עד מאי 2017, דבר שנטען כי עלול להביא לפסילתו מרשימת מפלגת העבודה, בטענה כי מאז תום שירותו זה לא חלפו שלוש שנים כנדרש בחוק.

איזנקוט מתאר במכתבו את השתלשלות האירועים ומציין כי "אלוף רוסו סיים את שירות הקבע שלו בצה"ל והשתחרר בחודש ינואר 2014". איזנקוט הוסיף כי "בחודש פברואר 2015, ועל פי בקשתי כרמטכ"ל דאז, מונה רוסו לתפקיד מפקד מפקדת העומק, בשירות מילואים. בהתאם לסיכום ביני ובין רוסו, הוא מילא את התפקיד במסגרת שירות מילואים בלבד, במקביל לעיסוקיו האזרחיים".

סיום מכתבו כותב הרמטכ"ל לשעבר כי "יודגש כי שירות במילואים בתנאי קבע, כשמו כן הוא – שירות במילואים". במפלגת העבודה ציינו כי "אנחנו בטוחים שהדברים יובהרו והוא ייצג את אזרחי ישראל בכבוד בכנסת הבאה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אפילו שר מהליכוד אמר זאת בריאיון כי הטפש אומר את מה שכולם חושבים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture