צילום: יוסי זליגר / פלאש 90

פרקליט הצמרת מציג: זו הדילמה המייסרת שניצבת בידי מנדלבליט

מצד אחד, תיק 4000 נחשב לחמור ביותר ברמה המשפטית מבחינת ראש הממשלה. מצד שני, בהיעדר הוכחות חד-משמעיות ליחסי "תן וקח" מנדלבליט יתקשה מאוד להגיש כתב אישום, בשל החשש מההשלכות הרוחביות של צעד כזה. עו"ד ציון אמיר מסביר

עורך הדין ציון אמיר, שנחשב לאחד הפרקליטים המובילים בישראל, העניק הבוקר ראיון ל'רדיו ללא הפסקה' והתייחס בהרחבה למצבו המשפטי של נתניהו לנוכח המלצת היועמ"ש.

תחילה התייחס אמיר לתיק 4000 וציין כי הוא מסכים עם הקביעה שמדובר בתיק הסבוך ביותר. "ההגדרה של עבירת השוחד וטובת הנאה היא רחבה. היא לא חייבת לכלול משהו קונקרטי. טובת הנאה יכולה לבוא בכל מיני אופנים וללבוש כל מיני צורות. בסופו של יום, הקושי והייחודיות של האישום הזה נוגעים למערכת יחסים מאוד עדינה ומורכבת במדינה דמוקרטית שהמודל שלה מתנהל באופנים מסוימים, חלקם לגיטימיות וחלקם יכולים לעורר חמיצות ואי נוחות. יחסים בין פוליטיקאים, מו"לים, עיתונות ועוד. אם נזרוק אלומת אור לתוך כל הדבר הזה יתחיל מסע שלם של דוברים, יחצ"נים, מימין ומשמאל שמקדמים אג'נדות בכל מיני תחומים של החיים. הייחודיות הזאת יוצרת קושי לא פשוט ומורכבות".

להערכתו, "כדי להסיר את הפיל המרחף בחדר הפרקליטות תנסה לקשור את הקצוות ולהוכיח שמדובר במתת מושחת ומקבל תמורה מושחתת. זה דיון מורכב ומסובך בפני עצמו".

אמיר הוסיף: "מערכת אכיפה שמחליטה ללכת על כתב אישום שכזה, ותרצה לאכוף את התפיסה הזאת באופן מלא ומסודר על כל מערכות היחסים הללו, תאלץ את משטרת ישראל להיות עסוקה מבוקר עד ערב בבדיקת מערכות יחסים כאלה, כשכל תמונה וכל סיקור של איש ציבור יצטרכו להיבדק ולהסביר את המוטיבציות שעומדות מאחוריהן".

"יתכן ולמנדלבליט לא היה מנוס מלהגיש את הטיוטה הזאת בכפוף לשימוע ואני מאמין שהדיון המורכב הזה ייעשה במהלך השימוע. אל תתפלאו אם בסופו של יום היועץ המשפטי ישתכנע שסוגיות כאלה הם לא בתחום הפלילי", כך אמיר.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קוראים לזה ריפוי ועיסוק.
המשפטניים האלה מחפשים עבודה מתחת לאדמה.
לכו תתפלפלו בגמרא פוסקים .
איזה ריקנות כאילו שאנחנו לא יודעים ש"זה מאאאדדדדד ממממורכב".
ריקים.

לעשות מאמץ על לסגור תיק במהירות בלתי רגילה, הוא גם סוג של שוחד. מי שיש לו ענין בסגירת תיק הוא משוחד בדבר, ונראה שקוף לעין כל שאין הרגשותיו הם נקיים בלי נטיה לאחד משתי צדדים. הוא היה אמור לפסול את עצמו מלתת חוות דעת תחת לחץ ציבורי. הוא היה חייב לדעת את מה שכל מיליוני תושבי ישראל יודעים שמערכת המשפט היא שמאלית ומשוחדדת ואין לה זכות לומר האם נתניהו נהג בתום לב.
אם יש בזה מעל 50 אחוז תמימות אז יש לזה 100 אחוז טפשות.

שקר

מנדלבליט . עם כיפה של בר מצווה .חחחחחח . חפש לך מקור הכנסה אחר . אוליי יועץ אסטרטגי בשוק של רמלה

אתם שם ב jdn הזוים ולא אובייקטיבים . אתם גם שמאלנים שמונעים אותנו מלהגיב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו