צילום: פלאש 90

גנץ: "מישהו הוציא סיפור פוליטי רכילותי הזוי לחלוטין" • צפו

לראשונה מאז הכרזתו על כניסה לפוליטיקה גנץ קיים מסיבת עיתונאים והתייחס לפרשת הפריצה לטלפון הנייד שלו על ידי איראן: "אני משחק עם אנשים שהכללים האתיים שלהם ברצפה. לא היה עליי איום ביטחוני, אין שם חומר ביטחוני ואני לא נתון לסחיטה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לראשונה מאז הכרזתו על כניסה לפוליטיקה, הרמטכ"ל לשעבר וראש מפלגת "כחול לבן" בני גנץ, קיים כשעה לפני כניסת השבת מסיבת עיתונאים בגבול רצועת עזה והתייחס לפרשת הפריצה לטלפון הנייד שלו על ידי גורמים איראנים ואמר: "אנחנו נמצאים באירוע ביטחוני מתמשך. ובמציאות שבה אנחנו חיים, מישהו הוציא סיפור פוליטי רכילותי הזוי לחלוטין. אני לא הולך למקום של הרכילות".

"נכנסתי לפוליטיקה בשביל לשרת את ישראל, אני יודע שאני משלם מחירים קשים ואשלם מחירים קשים יותר", המשיך. "אני משחק עם אנשים שהכללים האתיים שלהם במקום הכי נמוך ברצפה. לא היה עליי איום ביטחוני, אין שם חומר ביטחוני ואני לא נתון לסחיטה. באשר לסוגיה הביטחונית שהיא המהותית יותר, אני מפציר בכם – מישהו עושה עליכם ספין והופך את הבעיה הגדולה לבעיה לא קיימת. הבעיה הביטחונית כואבת ונתניהו צריך לעמוד מאחורי המדיניות שלו ולפעול לא בהססנות לטובת האנשים שחיים פה, שם ובכל מקום אחר".


צפו במסיבת העיתונאים. צילום: כחול לבן.

אשכנזי: "כשבני מסתכל לנו בעיניים ואומר לנו שאין סחטנות – אין לי סיבה שלא להאמין לו"

בכיר מפלגת "כחול לבן", רא"ל במיל' גבי אשכנזי, התייחס לפרשת הטלפון הפרוץ ואמר שעיתוי חשיפת הפרשה, פחות מחודש לפני הבחירות – הוא כלל איננו מקרי. "זה לא מקרי שזה קרה עכשיו", אמר אשכנזי, "במקום לדבר על המצב הביטחוני בעזה – אנחנו מדברים על הטלפון של בני. שר הביטחון נתניהו היה צריך לרדת היום לעוטף עזה ולתת לתושבים תשובות. אני מכיר את בני עשרות שנים. כשבני מסתכל לנו בעיניים ואומר לנו שאין סחטנות – אין לי סיבה שלא להאמין לו".

עוד הוסיף אשכנזי בראיון ל'החדשות' כי "אם ראש הממשלה מודאג בנושא הסייבר – הוא היה צריך להורות על חקירה שתבדוק ותרד לשורש העניין. איך זה קרה ולאן זה יצא ואם היו חומרים ביטחוניים – אם כי במקרה הזה לא היו".

 

זעם ב'כחול לבן': בכירים טוענים – לא עדכנו אותנו על פריצת הטלפון

 

אשכנזי התייחס גם לדיווחים לפיהם הוא וחבריו להנהגה, משה (בוגי) יעלון ויאיר לפיד, התרעמו על כך שגנץ לא שיתף אותם במידע – שהגיע לידיו כבר לפני מספר שבועות, ושמעו על הפרשה רק מהתקשורת: "אני יודע על זה מאתמול, בני עדכן אותנו. זה דבר שקרה בשנה שעברה, לא היה שום דבר רלוונטי לעדכן אותנו. הבוקר התכנסנו ברביעייה, לא הייתה התרעמות. התכסנו ודיברנו כמו שאנחנו עושים כל יום".

הליכוד: "לא קשורים לפרסומים על גנץ"; כחול לבן: "נתניהו שקרן"

בתוך כך, מפלגת "הליכוד" הגיבה לטענותיו של גנץ, לפיהן נתניהו והליכוד קשורים לפרסום על פריצת המודיעין האיראני למכשיר הטלפון הסלולרי שלו, "ראש הממשלה והליכוד לא קשורים לפרסומים בעניינו של גנץ בשום צורה. לעומת זאת, גנץ שעומד ליד הגדר ואומר שצריך להיות יותר תקיפים, תמך בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן והשתתף באירוע לזכר 1,000 מחבלי חמאס שנהרגו במבצע 'צוק איתן'. זה מראה לא רק על שיקול הדעת הלקוי שלו, אלא גם על כמה שהוא חלש".

מפלגת כחול לבן התייחסה להכחשתה של מפלגת הליכוד את טענותיו של גנץ, ואמרה כי "נתניהו משתפר. שלושה שקרים בהודעה של 36 מילים זה שיא חדש. אחד, הוא כן עומד מאחורי הפרסומים על הטלפון. שתיים, גנץ לא תמך בהסכם הגרעין, הוא היה אז בכלל במדים. שלוש, הוא לא היה באזכרה למחבלים (וגם לא שחרר 1,027 מחבלים כמו שעשה נתניהו בעסקת שליט)".

 

דיווח: איראן פרצה לטלפון של גנץ ושאבה ממנו תכתובות ופרטיים אישיים

 

זמן קצר לאחר נאומו של גנץ בגבול הרצועה, יאיר לפיד, אחד מראשי מפלגת "כחול לבן", התייחס לפריצת המודיעין האיראני למכשיר הטלפון הסלולרי של גנץ והאשים את הליכוד: "השימוש של נתניהו בחומרים ביטחוניים רגישים בשביל לנסות להכפיש את בני גנץ מוכיח שהוא מפחד ממנו. הוא מפחד בצדק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture