צילומים: Abed Rahim Khatib/Flash90 וYonatan Sindel/Flash90

דיווח: ראש השב"כ נפגש בקהיר עם בכירי ארגון הטרור חמאס

משא ומתן ישיר עם ארגון טרור: האתר הלונדוני בשפה הערבית ה'אינדפנדנט' מדווח כי לאחר הירי על גוש דן קיים ראש השב"כ נדב ארגמן, פגישה חשאית עם ראשי חמאס ודן עמם בהפסקת אש ארוכת טווח. בין המשתתפים: מוסא אבו מרזוק • כל הפרטים

אתר האינדיפנדנט בערבית הלונדוני מדווח היום (מוצאי שבת) כי ראש השב"כ נדב ארגמן נועד עם בכירים בחמאס בקהיר, לאחר שיגור הרקטות לעבר גוש דן בלילה שבין חמישי לשישי. על פי הדיווח, הפגישה הייתה בתיווך ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, שהציע לארגמן לשמוע בצורה ישירה את תנאי החמאס לרגיעה לטווח ארוך ובמקביל להציג את העמדה הישראלית לחמאס גם כן, וזאת לאחר פגישות רבות של ראשי המודיעין המצרי בין ישראל לחמאס על מנת להביא לרגיעה והפסקת אש.

בידיעה נכתב כי ארגמן הבטיח שישראל מוכנה להקל את הסגר על הרצועה, ושחמאס וישראל יאיישו את מעברי הגבול בכרם שלום וארז, ואף לפתוח מחדש את אזור התעשייה קרני, וזאת בנוסף להסכמה מצרית לפתוח את מעבר רפיח באופן קבוע. עוד דווח כי הפגישה בין הצדדים התבצעה כאשר חלק מהבכירים בחמאס דיברו בעברית, שאותה למדו בבתי הכלא. בין חברי המשלחת של חמאס בלטו הבכיר מוסא אבו מרזוק, בליווי שני מפקדי שטח שזהותם לא נמסרה.

 

כניעה? מקורות פלסטינים: סבב ההסלמה הנוכחי הסתיים

 

בדיווח נטען כי ראש השב"כ קיבל אור ירוק מראש הממשלה בנימין נתניהו לפני בואו לקהיר, והוא אף עודכן לאחר הפגישה ישירות מארגמן אודות תוצאותיה. לפי הדיווח, ארגמן הדגיש את סוגיית שני חללי צה"ל המוחזקים ברצועת עזה, אורון שאול והדר גולדין ז"ל, והצורך ברגיעה מוחלטת, שכוללות את הפסקת צעדות השיבה, הפסקת הפרות הסדר הליליות על הגדר וכל הפעילויות על הגבול בין רצועת עזה לישראל.

משרד ראש הממשלה לא ענה לשאלות האינדיפנדנט, אך הכחיש שהוא יודע על אודות פגישה זו. גם בחמאס סירבו להתייחס לדיווח והדגישו כי כל ההבנות הושגו בתיווך מצרי ואין מגעים ישירים עם ממשלת ישראל, תוך שהם מדגישים שמצרים עושה מאמץ גדול על מנת להשיג הבנות בין הצדדים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו