חתימת הסכם הגג בירושלים | צילום: באדיבות המצלם

בהשתתפות ראש הממשלה: נחתם הסכם הגג בירושלים

הסכם הגג המעניק לירושלים עוד 23,000 יח"ד חדשות, 3 מיליון מ"ר חדשים למסחר והשקעת של 1.5 מיליארד בתשתיות בשכונות הוותיקות, נחתם בהשתתפות ראש הממשלה • הפירוט המלא של חלוקת תוספת היח"ד החדשות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שאול כהנא, אתר ביזנעס

בטקס שנערך באולם מועצת העיר ירושלים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר, משה כחלון, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, שרת השיכון והבינוי יפעת שאשא ביטון ויו"ר רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון – נחתם היום (שני) בבירה הסכם הגג האסטרטגי בין עיריית ירושלים למשרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל.

במסגרת ההסכם עתידות להיבנות כ- 23,000 יחידות דיור חדשות, 3 מיליון מ"ר חדשים למסחר, והשקעת שיא של 1.5 מיליארד ₪ בתשתיות בשכונות הוותיקות.

ביזנעס שימושי

הסכם הגג האסטרטגי עם משרד האוצר ורמ"י יביא לראשונה מזה שנים ארוכות לבניית עשרות אלפי יחידות דיור חדשות והקמת שטחי תעסוקה מסחר ומלונאות חדשים.

לאחר שטיוטת הסכם ההבנות בין עיריית ירושלים ורמ"י לא אושרה במועצת העיר בסוף שנת 2018, היום מציגה עיריית ירושלים את הסכם הגג הדרמטי עם משרד האוצר ורשות מנהל מקרקעי ישראל (רמ"י) שיוביל לבניית כ- 14,800 אלף דירות חדשות ברחבי הבירה, בהן גם דיור למשתכן והתחדשות עירונית.

ההסכם אשר אושר בטקס חגיגי שהתקיים באולם מועצת העיר ירושלים הוא המשך ישיר של החלטת ממשלה 768 שבמסגרתה סיכמו כל הגורמים לפתח, להקים ולהרחיב כ-12 שכונות בבירה.

בנוסף לדירות חדשות כולל ההסכם של העירייה עם משרד האוצר ורמ"י גם הסכמות לשיווק של שטחי 3 תעסוקה, מסחר ומלונאות בהיקף חסר תקדים של 3 מיליון מ"ר.

"יהודים בנו בירושלים לפני 3,000 שנים ויהודים בונים בירושלים היום", אמר רה"מ, בנימין נתניהו. "ירושלים זו לא התנחלות, ירושלים היא בירת ישראל לנצח, 3,000 שנה זה חלק של הנצח. אנחנו מחוייבים לירושלים".

שר האוצר משה כחלון הוסיף, כי "הסכם הגג שאנחנו חותמים עליו היום שם סוף להקפאת הבניה בירושלים. חובתנו להוכיח שהריבונות הישראלית על ירושלים, על כל חלקיה, היא לא רק סיסמה, אלא הלכה למעשה. אנחנו משקיעים מדי שנה בעיר ירושלים מיליארדים – והסכם הגג הזה מדבר על עוד כמיליארד וחצי נוספים. אחריותנו לשמור על ירושלים לא רק מאוחדת, אלא לשמור על המגוון של תושביה, על היותה פתוחה וסובלנית כלפי הבאים בשעריה, חזקה ואיתנה כלכלית עבור כולנו, ודוגמא ומופת לסובלנות, אהבת האדם וצדק חברתי. אני נמצא בפוליטיקה כדי שבשנים הקרובות יהיו לעוד 150,000 זוגות צעירים דירה וכדי שנוכל לממש ולחתום על הסכמי גג נוספים".

כחלון לא התאפק וניכס לעצמו שוב את מנחם בגין, כחלק מקמפיין הבחירות שלו: "זהו יום חג לירושלים, למדינת ישראל ואין סמלי וראוי יותר שהסכם זה נחתם דווקא ביום פטירתו של מנחם בגין עליו השלום".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון בירך על המהלך. "יש ממשלות שרוצות לחלק את ירושלים ויש ממשלות שמחלקות לירושלים. זהו רגע היסטורי לירושלים ואני גאה להיות זה שמוביל אותו. היום עיריית ירושלים ברשותי עושה היסטוריה וחותמת יחד עם ראש הממשלה, שר האוצר ורמ"י על הסכם גג שיוסיף לירושלים כ-14,800 יחידות דיור נוספות ומיליוני מטרים נוספים לתעסוקה ולדיור. זהו צעד משמעותי שבעתיד יעניק פתרונות דיור ותעסוקה לצעירי העיר שבסופו של יום יישארו לגור בעיר. אני מודה לשר האוצר, משה כחלון על התגייסותו למען העיר ולראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו על תמיכתו התמידית בבירת ישראל".

ציטטות נבחרות מעיקרי ההסכם

זהו הסכם אסטרטגי לצורך הבטחת שיווק השכונות בלוח זמנים מהיר ובאיגום משאבים ממשלתי אשר יאיץ את התפתחות העיר וצמיחתה.

1. מועד השיווק: במסגרת שיווק אינטנסיבי ומרוכז משווקת רמ"י, בין היתר, בשלב ראשון, את תכניות "מורדות ארנונה" ו"חוות הנוער הציוני " ומספר מתחמים נוספים .

2. פיתוח התשתיות: פיתוח תשתיות צמודות ותשתיות העל יבוצעו על ידי העירייה והחברות העירוניות מטעמה, במימון ובפיקוח של רמ"י ובשיתוף עם משרדי הממשלה השונים.

3.צמצום פערים: במסגרת ההסכם תפעל הממשלה ביחד עם העירייה להקמת מבני ציבור ולשדרוג התשתיות בשכונות הוותיקות.

4. התחדשות עירונית : רמ"י תקצה קרקע משלימה ללמעלה מ – 2,500 יח"ד שיאפשרו את בנייתם של כ – 10,000 יח"ד בפרויקטים של התחדשות עירונית ברחבי העיר.

5. מימון: רשות מקרקעי ישראל תממן את עלויות פיתוח המתחמים ותשתיות העל ממקורותיה הכספיים שיתבססו בעיקרון על תקבולי השיווק של הקרקע ועל תקציבי משרדי הממשלה השונים (תחבורה, חינוך, כלכלה וכיו"ב). בהתאם לאמור בהסכם, העירייה והוועדה המקומית יוותרו, בחלק מהמתחמים, על גביית היטלי הפיתוח כנגד העמדת תקציבי הפיתוח ע"י רשות מקרקעי ישראל.

הפריסה של הבנייה הצפויה בירושלים, על פי אזורים בעיר:

שערי צדק הישן 240
חוות הנוער הציוני 316
אינפילים – פסגת זאב 900
מורדות ארנונה 1829
קירוי בגין 1760
רכס לבן 5000
משואה צפון 800
התחדשות עירונית 4000
רשות השידור 308
ירמיהו 60
פי גלילות 1200
ואדי רוממה 200
מורדות נווה יעקב 2000
התחדשות עירונית 4000

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture