צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

לאחר פסילת בן ארי: 'עוצמה יהודית' מציבה דרישות לאיחוד מפלגות הימין

תפקיד שר לברוך מרזל, קידומו של עו"ד בן גביר למקום החמישי ברשימה המשותפת והבטחה שימונה ליו"ר ועדת חוקה וחבר בועדה למינוי שופטים - אלו רק חלק מהדרישות שהציבו אנשי 'עוצמה יהודית', שמשוכנעים: "אנחנו בפרשת דרכים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר פסילתו של מיכאל בן ארי מלרוץ לכנסת, מפרסמים אנשי 'עוצמה יהודית' את דרישותיהם ממפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי. לדברי אנשי עוצמה "במצב שנוצר כמאה אלף בוחרי עוצמה מרגישים ממורמרים ופגועים, וברור שאם לא יינתן מענה הולם יתקשו בוחרי עוצמה להגיע לקלפי, דבר שיסכן את גוש הימין".

בין יתר הדרישות שהציבו אנשי עוצמה הערב, מלבד תפקיד שר לברוך מרזל, קידומו של עו"ד בן גביר למקום החמישי ברשימה המשותפת, הבטחה כי בן גביר יהיה יו"ר ועדת חוקה בין אם עוצמה יהודית תהיה חלק מהקואליציה או חלק מהאופוזיציה, וקיומה של ההבטחה לחברותו של בן גביר בועדה למינוי שופטים.

גורמים בעוצמה אומרים הערב כי "הדרישות שהופנו הערב הן דרישות לגיטימיות, ובסיסיות ולאור ההחלטה האומללה של בג"צ, אך טבעי הוא לאפשר לשר מעוצמה ולעו"ד בן גביר לפעול בתחום המשפט ולהביא לשינוי אמיתי שלצערנו לא התרחש בתקופת כהונתה של איילת שקד".

מוקדם יותר עם מיכאל בן ארי: "יש כאן חונטה משפטית, שמבקשת להשתלט לנו על החיים. זו לא דמוקרטיה. מי שהוביל את זה זה מנדלבליט, שאמר שנגד בל"ד אין לו שום דבר, על אףכל עשרות הראיות החותכות שהבאנו, שהם מבקשים לפגוע בבן שלי שמשרת כרגע בחברון, ואותי הם פוסלים. הם מבקשים לדכא את זעקת היהודים שנטבחו היום. אני אמשיך להנהיג, יש אחרינו דור שלם  עם הראש למעלה, למען ניצחון ולמען עם ישראל, ומנדלבליט ושי ניצן צריכים לדעת שיהיה כאן סוף לחונטה המשפטית – יהיה כאן משפט צדק. אני רוצה לתת עוצמה לצה"ל ולא חולשה לצה", ובגלל זה פוסלים אותי".

עו"ד איתמר בן גביר: "היום הזה הוא יום שחור לדמוקרטיה. כמה סמלי שדווקא ביום הזה כשרוצחים חייל דווקא ביום כזה בית המשפט העליון מכיר בעופר כסיף, שתמך בטבח כזה. בבל"ד, באיימן עודה ובאחמד טיבי שסירבו לגנות רצח של חליילים, רצח של מתיישבים. כמה סמלי שבית המשפט העליון מאפשר להם להתמודד בבחירות לכנסת בשם חופש הביטוי, ופוסל את בן הברית שלי, את יקירי ד"ר בן ארי. זה אותובית המשפט שהתיר לזועבי ובאשרה אחר פעם, אחר פעם ואחר פעם להתמודד בבחירות לכנסת, בשם הדמוקרטיה ובשם חופש הביטוי – אבל פתאום כשמדברים על ד"ר בן ארי, אין חופש ואין ביטוי. ההחלטה הזו של בית המשפט העליון תיזכר בהסטוריה של מדינת ישראל כהחלטה חמורה, כהחלטה שסותמת פיות, וכהחלטה שפגעה פגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית".

לדבריו, "אנחנו בפרשת דרכים. אם השותפים שלנו באיחוד מפלגות הימין יקבלו הדרישות שלנו אפשר יהיה לעשות שינוי אמיתי בעולם המשפט. הצבנו דרישות אני מקווה שהם יתקבלו. אחרת כמאה אלף מצביעים עלולים לא להגיע לקלפי. אם אני מגיע לכנסת אני בא לשנות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture