Yonatan Sindel/Flash90

סמוטריץ יוזם: כנוס פגרה מיוחד לאישור הצעת חוק שיבטל את פסילת בן ארי

בעקבות החלטת בג"ץ לפסול את מיכאל בן ארי המועמד מטעם עוצמה יהודית, החליט הבוקר יו"ר האיחוד הלאומי ליזום כינוס פגרה חריג כדי לבטל את סעיף 7 א ולבטל פסילתו. סמוטריץ' פנה לראשי הקואליציה במטרה להעביר את התיקון לחוק באופן מידי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות ההחלטה הדרמטית של בית המשפט העליון לפסול את נציג עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי מהתמודדות לכנסת בעילת הסתה לגזענות. יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הודיע הבוקר (שני) כי יזום כינוס פגרה חריג של הכנסת בכדי לבטל את סעיף 7א בחוק יסוד הכנסת, המגדיר קריטריונים למניעת השתתפות מועמד או רשימה בבחירות לכנסת. על פי הצעת החוק המוצעת הוא יבטל רטרואקטיבית פסילתו של ארי.

לפי דברי ההסבר של הצעת החוק, הצעד נדרש בשל הפעלת הסעיף נגד אנשי ימין בלבד: ״ההטייה הפוליטית של בית המשפט העליון מהווה עיקור של רצון המחוקק ופגיעה בדמוקרטיה, אשר על כן מוצע לבטל את סעיף 7א לחוק היסוד, עקב השימוש לרעה שעשה בו בית המשפט העליון״.

״שמענו אתמול הרבה גינויים להחלטת בג״ץ, אבל לא די בדיבורים, הגיע העת למעשים״, הבהיר סמוטריץ׳. ״לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל "מועצת חכמים" מחליטה עבור אזרחי ישראל למי מותר להם להצביע. שופטי בית המשפט העליון פסלו אדם בגלל דעותיו בנוגע לאויבי ישראל והכשירו מפלגות המזדהות בפומבי עם אויבי ישראל. עיוות הדין חייב תיקון כבר היום".

במכתב שפונה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לראשי מפלגות הקואליציה, ליו"ר ישראל ביתנו, ליו"ר הכנסת וליו"ר הקואליציה, כותב סמוטריץ כי, ״בפסילתו של ד"ר בן ארי פסל בג"ץ לראשונה מועמד שוועדת הבחירות אישרה מלהתמודד לכנסת ובכך שם את מדינת ישראל בשורה אחת עם מדינות כמו איראן שבהן ישנה מועצת חכמים שמוסמכת לקבוע עבור העם מי יכול ומי אינו יכול להיבחר על ידו לפרלמנט״, כתב.

עוד הוסיף סמוטריץ' כי ״בימים האחרונים התבטאתם כולכם נגד הפסילה המקוממת הזו, שבאה באופן מקומם עוד יותר במקביל לאישור התמודדותם של תומכי טרור ומי שמתנגדים לקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית״.

לדבריו, ״לא די בדיבורים. על הכנסת להחזיר לעצמה ולעם את הדמוקרטיה. אני קורא לכם לכנס בדחיפות את הכנסת למושב פגרה מיוחד, שימשך כמה זמן שיידרש, ולהעביר במהירות את הצעת החוק המצורפת שתבטל את סמכותו של בג"ץ לכהן כמועצה עליונה ותאפשר את התמודדותו של ד"ר בן ארי כבר בבחירות הקרובות״.

״על פסיקתו של בג"ץ בעניין זה, על אף חשיבותה והיותה נוגעת לליבת הזכות החוקתית לבחור ולהיבחר, אין זכות ערעור ועל כן ניתן לראות בכנסת כגוף שאליו ניתן לערער ושביכולתו לבטל את החלטתו המעוותת של בית המשפט״, הסביר יו״ר ׳האיחוד הלאומי׳ במכתבו.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן הצטרף ליוזמה וכתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי, "‏האבסורד הזה, שבג"צ מתערב בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית ומאשר לעוכרי ישראל להתמודד לכנסת חייב להיפסק. בכנסת הבאה אגיש שוב את הצעת החוק, השוללת מבג"צ את הסמכות להתערב בהחלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית. נעשה את הכל על מנת לחוקק את החוק ולמנוע מהגיס החמישי לשבת בכנסת ישראל!"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture