צילום: קובי גדעון, לע"מ

נתניהו לפומפאו: "הגיעה העת להכיר בנוכחותה של ישראל בגולן"

ראש הממשלה נפגש הערב עם מזכיר המדינה האמריקני והתלוצץ: "אנו נפגשים בכל חג, נפגשנו בחנוכה ושוב עכשיו בפורים". עוד הוסיף: "הגיעה העת שהקהילה הבין-לאומית תכיר בנוכחותה של ישראל בגולן ובעובדה שהגולן יישאר תמיד חלק ממדינת ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב בלשכתו בירושלים עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. "טוב לראותך בירושלים שוב. אנו נפגשים בכל חג, נפגשנו בחנוכה ושוב עכשיו בפורים. בזמנים אלה אנו חוגגים את ההיסטוריה של העם שלנו וחלק ממנה היא הברית המצוינת בין ישראל לארה"ב", התייחס ראש הממשלה למועד הפגישה.

עוד הוסיף ראש הממשלה בפתח הפגישה כי, "אני יודע שאתה תומך נלהב בברית בין ארה"ב לישראל, ואני מבקש להודות לך ולנשיא טראמפ על כל מה שאתם עושים כדי לתמוך בשותפות הזאת, שלדעתי, היא שותפות יוצאת מן הכלל. ראשית, אני חושב שהיא נתמכת על ידי רוב העם באמריקה. אנו מעריכים את העובדה שיש לנו תמיכה נרחבת כל כך בארה"ב. אנו יודעים גם שהברית בינינו חזקה יותר בשנים האחרונות מאי פעם. זהו קשר עמוק שמבוסס על ערכים משותפים של חירות, דמוקרטיה ואינטרסים משותפים – מלחמה באויבי הדמוקרטיה ודרך חיינו – הטרוריסטים המשחרים לטרף במרחב האווירי שלנו ובמדינותינו.

"השגנו דברים רבים באמצעות עבודה משותפת. תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, הברית הזאת הביאה גם להכרה היסטורית בירושלים כבירתה של ישראל ולהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים. אנו מעריכים מאוד את המחויבות הבלתי מעורערת שלכם לביטחונה של ישראל ואת התמיכה שאנו מקבלים מכם בפורומים בין-לאומיים".

"החלטתו של הנשיא לעזוב את הסכם הגרעין ההרסני עם איראן היא לא פחות היסטורית מכך. הוא אמר שיעשה זאת והוא אכן עשה זאת. הוא אמר שיטיל שוב סנקציות חריפות על איראן ועשה זאת. אנו רואים שהלחץ הזה עובד. עלינו להגביר ולהרחיב אותו. ישראל וארה"ב, עובדות בתיאום הדוק כדי לבלום את תוקפנותה של איראן באזור ובעולם כולו".

"המזכיר ואני שוחחנו עכשיו על דרכים לעשות זאת. ישנן דרכים שיגבירו את הלחץ אף יותר. בלימת איראן תתרום לשלום, לביטחון וליציבות של ישראל, של שכנותינו ושל העולם. אני מעריך גם את העובדה שארה"ב נותנת לישראל את הגיבוי המלא להגן על עצמה כנגד תוקפנות איראנית".

"נמשיך לנקוט באמצעים ככל שיידרש נגד ניסיונות איראניים להתבסס צבאית בסוריה עם נשק מסוכן. חופש הפעולה שלנו אינו מוגבל ואנו מעריכים את ארה"ב על כך שהיא מגבה את מעשינו, כפי שאנו מגבים אותה. בשבוע שעבר חשפנו מאמצים של חיזבאללה, שלוחה של איראן, לבנות רשת טרור בסוריה וברמת הגולן. אפשר רק לדמיין מה היה קורה אם ישראל לא היתה נמצאת בגולן. איראן היתה מוצבת על חופי הכינרת. הגיעה העת שהקהילה הבין-לאומית תכיר בנוכחותה של ישראל בגולן ובעובדה שהגולן יישאר תמיד חלק ממדינת ישראל", קרא נתניהו.

עוד הוסיף כי, "אדוני המזכיר, אתה מגן בנחרצות על האמת ואני מודה לך על הצהרתך החשובה בשבוע שעבר בנוגע לבית הדין הפלילי הבין-לאומי. אנו שותפים לדאגותיה של ארה"ב ושל מדינות נוספות שבית הדין הזה איבד את דרכו. במקום לעסוק בזוועות אמתיות, הוא עוסק במאמצים פוליטיים נגד מדינות שמחויבות לשלטון החוק ולא הצטרפו לבית הדין. ההיפך הגמור ממה שעליו לעשות. משום כך, העובדה שדיברת נגד התופעה הזאת חשובה ביותר".

"תודה לארה"ב על נקיטת צעדים מוסריים והכרחיים להגנת אזרחי שתי המדינות שלנו כנגד העיוות הבוטה הזה של משפט בין-לאומי. לישראל אין ידידה טובה מארה"ב ולארה"ב אין ידידה טובה כישראל. אני מצפה לשיחותינו ואני מצפה גם לביקורי בוושינגטון בשבוע הבא, שם אפגש עם הנשיא טראמפ. אני מאמין שנוכל לחזק אף יותר את היחסים בינינו".

פומפאו מצדו הודה לנתניהו והכריז כי "לישראל אין ידידה טובה יותר מארה"ב, העם בישראל יכול להיות בטוח שהנשיא טראמפ ימשיך את הקשר הקרוב הזה". בדבריו הדגיש הדיפלומט האמריקני הבכיר ביותר כי המטרה העיקרית של פגישתו עם נתניהו היא מאמצה של ארה"ב לבסס שותפות אזורית נגד איראן".

"אנחנו עובדים כדי לבנות ברית אסטרטגית במזרח התיכון שתשתף פעולה באנרגיה, כלכלה ובעניינים של ביטחון", אמר. "זאת התפיסה הבסיסית שלנו – שהאזור הזה צריך לקדם דיאלוג ולהחליף רעיונות, במיוחד כשאנחנו שואפים לקדם שלום בר קיימא בין ישראל לפלסטינים".

בשלב זה עבר פומפאו לדבר על האיום האיראני. "כמעט לפני 4 שנים ביום הזה דיברת על האיום הגדול שנשקף לעם היהודי מצד הרפובליקה האסלאמית של איראן, ששואפת להשמדתה המוחלטת של ישראל. כבר 4 עשורים שמשטר האייתוללות מפיץ שנאה, תומך בטרור ופועל להשיג נשק גרעיני כדי להילחם נגד שכונתיה – הם לא שואפים לחיות בשלום. הם הכריזו שהשמדת ישראל היא המטרה העיקרית שלהם. עם איומים כאלה על בסיס יומיומי, ארה"ב עומדת בתוקף על זכותה של ישראל להגן על עצמה".

בתוך כך, הבית הלבן פרסם בהודעה רשמית היום כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עתיד להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשבוע הבא ביום שני. בפגישה ידונו השניים ביחסים בין המדינות ובפעולות הנעשות בזמן האחרון במזרח התיכון. נתניהו טס לוושינגטון כחלק ממסע מדיני וישתתף גם בוועידת אייפאק.

צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

לאחר מכן נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס וראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס, יחד עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו שקיימו מפגש פסגה משותף, במלון מצודת דוד בירושלים. "זהו מפגש הפסגה השישי בין ישראל, קפריסין ויוון. התחלנו במפגשים הללו לפני מספר שנים וזה הפך לאחת השותפויות האזוריות הטובות ביותר בעולם. אנחנו משתפים פעולה בכל דבר, מכיבוי אש ועד לאנרגיה. אנחנו מתכננים להניח צינור גז מישראל, דרך קפריסין ויוון לאירופה. הדבר הזה יועיל לכלכלות שלנו, יעניק יציבות ושגשוג לאזרחינו, אך הוא גם יגוון את מקורות האנרגיה של אירופה".

"יש חשיבות גדולה להצטרפותו של מזכיר המדינה של ארה"ב מייק פומפאו לפגישה – היא מסמלת את העובדה שארה"ב תומכת במאמץ האזורי הזה. נדון בהיבטים הרבים של המאמץ הזה, והמשמעות של זה היא שזה הולך לטווח הארוך. אנחנו נקבל בברכה לשותפות הזאת, לא רק את ארה״ב, אלא גם מדינות נוספות. נדון בכך ברגע שנסיים את החלק הפתוח של הפגישה", אמר נתניהו בפתח הפגישה.

בפגישה השתתפו גם שר התחבורה ומ״מ שר החוץ ישראל כ״ץ, שר האנרגיה יובל שטייניץ, וכן שר החוץ של קפריסין, שר המסחר, התעשייה והתיירות של קפריסין, שר החוץ של יוון, שר הסביבה והאנרגיה של יוון, שגריר ארה״ב בישראל דיוויד פרידמן, שגרירת קפריסין בישראל, שגריר יוון בישראל, שגריר ישראל בקפריסין סמי רבל ושגרירת ישראל ביוון אירית בן אבא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture