מתנת בחירות? דיווח כי נתניהו פועל להחזיר איתו בשבוע הבא את פולארד

לשכת ראש הממשלה פועלת בקרב האמריקנים על מנת לקצר את תנאי השחרור של המרגל הישראלי. במקביל, המרגל לשעבר נצפה עם רעייתו בבניין בניו יורק שבו בין היתר מנפיקים דרכונים ישראלים. משרד רה"מ בתגובה: "מחויבים, אך לא מתייחסים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא לוושינגטון ביום ראשון כדי להשתתף בכנס איפא"ק השנתי במהלך השבוע וגם לערוך ביקור מדיני בבית הלבן ולהיפגש עם הנשיא דונלד טראמפ. בלשכת נתניהו מעוניינים מאוד לחזור הביתה עם הישג מדיני גדול, כזה שימקם את נתניהו כבעל הברית הקרוב ביותר לנשיא האמריקני.

על פי דיווח ב'מעריב', בישראל מקווים כי טראמפ יביע נכונות להכיר ברמת הגולן השטח ישראלי ובד בבד מפעילים לחץ על האמריקאים לקצר את תנאי השחרור של המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד, הקובעים בין היתר כי עליו להישאר בגבולות ארצות הברית עד נובמבר 2020, חמש שנים מיום שחרורו.

ב'החדשות' דווח אמש כי פולארד ורעייתו נצפו פעמיים במהלך השבוע האחרון – גם ביום שישי וגם בשני – בבניין באזור שבו שוכנת בין היתר הקונסוליה בניו יורק ומנפיקה בו דרכונים. סימני השאלה של שני הביקורים הללו מתגברים לאור העובדה שלפולארד, שהודה והורשע בריגול למען ישראל וריצה על כך 30 שנות מאסר, אסור להיות בבניין הזה, אלא אם כן קיבל לכך אישור מיוחד.

כזכור, בנובמבר 2015 שוחרר פולארד מהכלא האמריקאי לאחר שריצה עונש מאסר של 30 שנה. פולארד, שהורשע בריגול לטובת ישראל, העביר על פי האישומים נגדו חומר מסווג לישראל, הנוגע למערכת היחסים בינה לבין ארה"ב. הוא נעצר בנובמבר 1985 לאחר שבקשתו לקבל מקלט מדיני בקונוסליה הישראלית בוושינגטון סורבה.

עם שחרורו, הוטלו עליו תנאים מגבילים כמו התניידות עם אזיקון אלקטרוני, מעקב אחר מחשבו האישי, איסור על גלישה חופשית באינטרנט וגם איסור יציאה מגבולות ארצות הברית. בחודש נובמבר של השנה שעברה ביקשה ישראל, בפנייה רשמית למשרד המשפטים האמריקאי, לקצר את התנאים המגבילים את פולארד, בין היתר עקב מצבו הרפואי, אולם הבקשה נתקלה בסירוב.

כעת, נראה כי ישראל פועלת שוב, כשהפעם עיקר הלחץ הוא במישור הפוליטי-מדיני ויש שיאמרו אישי מול הנשיא טראמפ והבית הלבן. התקווה היא שטראמפ, הנמצא בקשרים ידידות קרובים על נתניהו, יקבל את בקשתו ויורה על קיצור התנאים המגבילים של פולארד, ובכך יאפשר לנתניהו להציג את החזרתו לישראל כהישג אישי שבועיים בלבד לפני פתיחת הקלפיות בבחירות 2019. כאמור, בישראל פועלים במקביל גם כדי לזכות בהכרה אמריקאית ברמת הגולן.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "לא נוכל להתייחס לנושא. ראש הממשלה מחויב להביא את ג'ונתן פולארד לישראל ולשם כך עשה לאורך השנים מאמצים, ופעל מול ממשלים שונים, כולל ממשל טראמפ".

דני דיין, קונסול ישראל בניו יורק, הגיב לפרסום וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "זה עתה סיימתי בדיקה עם כל צוות הביטחון ועם כל צוות המחלקה הקונסולרית: לא היו דברים מעולם". פרקליטיו של פולארד סרבו להגיב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture