בעולם פחות אהבו: גורמים אירופאים ורוסים תדרכו נגד החלטת טראמפ

גורמים ברוסיה: "אנחנו מתנגדים לכל שינוי במעמד רמת הגולן בדרך הזו. לא עושים את זה בציוץ בטוויטר". גם באירופה זועמים: "ההכרזה החד-צדדית עלולה להביא לחוסר יציבות באזור. החלטות חד צדדיות לא תומכות להתקדמות לשלום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעולם קצת פחות אהבו את ההחלטה של הנשיא טראמפ להכיר במציאות כי רמת הגולן היא חלק מישראל, ברוסיה זועמים על החלטה ואומרים כי אנחנו מתנגדים לכל שינוי במעמד רמת הגולן בדרך הזו. לא עושים את זה בציוץ בטוויטר. הדרך לשנות את ההסכמים בנוגע לרמת הגולן עוברים דרך מועצת הביטחון של האו"ם. כך דווח ב'כאן חדשות'

"רוסיה לעולם לא תסכים להכרה בריבונות הישראלית על רמת הגולן", כך הצהיר הערבאולג מורוזוב, חבר בוועדת החוץ של הבית העליון של הפרלמנט הרוסי. מורוזוב התייחס להצהרתו ההיסטורית מוקדם יותר הערב של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, שאמר כי "הגיע הזמן שארצות הברית תכיר באופן מלא בריבונות ישראל על רמת הגולן".

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA, המזוהה עם הקרמלין, מוזורוב הוסיף כי "טראמפ מזיק לקהילה הבינלאומית ולעולם הערבי". לדבריו, למהלך של טראמפ היו שלוש מטרות: "האחת – לקרב אף יותר את ישראל שתראה בארה"ב לא רק כבעלת ברית קרובה, אלא כבעלת הברית היחידה בתחום זה. המטרה השנייה היא לפצל את העולם הערבי. מי שישתוק, זה יקרב אותו לארה"ב ויחליש את האחדות הערבית בנושא הגולן. המטרה השלישית – מכה לסוריה ולשותפות שלה עם רוסיה", כך הוא אמר.

כמובן שגם באירופה לא אהבו את זה, גורמים בכירים ביבשת ששוחחו עם 'מעריב' הביעו דאגה כי ההכרזה החד-צדדית עלולה להביא ל"חוסר יציבות באזור. החלטות חד צדדיות לא תומכות להתקדמות לשלום", אמר גורם אירופי בכיר, "אני לא חושב שבטווח הקצר תהיה להכרזה האמריקאית להכיר ברמת הגולן כשטח ישראלי השפעה, אבל אין ספק שזה יכול להביא להדרדרות בגבול הישראלי. בינתיים אין קרב יריות תמידי בין ישראל לסוריה והחשש הוא שהכרזה כזאת יכולה לעורר את השטח לאלימות".

בעולם הערבי זה אפילו לא מפתיע, שר החוץ הטורקי תקף את טראמפ בעקבות ההחלטה: "השלמות הטריטוריאלית של מדינות היא העיקרון הכי בסיסי של החוק הבינלאומי. הניסיונות האמריקאים לתת לגיטימציה לפעולות של ישראל נגד החוק יובילו לעוד אלימות באזור"

גם ברשות הפלסטינית גינו את הצהרת טראמפ. מזכ"ל אש"ף סאיב עריקאת אמר: "אתמול הנשיא טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל והיום הוא אומר שיש לה ריבונות על הגולן הכבוש. מה יעשה מחר? אי יציבות ושפיכות דמים באזור".

שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, הגיב להצהרת טראמפ: "אנחנו בפתחו של רגע היסטורי למדינת ישראל. הנשיא טראמפ מוכיח שוב את חוזקת הברית בין ארה"ב לישראל. הגיעה העת שהעולם יכיר בכך שהגולן הוא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל", אמר דנון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture