מנהיגי איראן, רוסיה וטורקיה. צילום: אתר נשיאות טורקיה

סוריה, רוסיה, איראן וטורקיה נגד החלטת טראמפ: "הפרת החלטת האו"ם"

משרד החוץ הרוסי: "הצהרת טראמפ על הגולן היא הפרה ישירה של החלטת האו"ם". ארדואן: "הצהרת טראמפ מקרבת את המזרח התיכון לפי תהום". סוריה: "נשיב את הגולן בכל האמצעים האפשריים". איראן: "לא חוקית ולא מתקבלת על הדעת"

משרד החוץ הסורי מגנה הבוקר (שישי) את הכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי "הגיע הזמן שארה"ב תכיר בריבונות ישראל על רמת הגולן". גורם במשרד החוץ אמר כי סוריה תשתמש "בכל האמצעים" כדי להשיב לידיה את הגולן הסורי. "הגולן היה ויישאר שטח סורי, הצהרת טראמפ לא תשנה זאת", נמסר.

בהצהרה של משרד החוץ הסורי נמסר עוד כי "סוריה מגנה בכל תוקף את ההצהרות חסרות האחריות של הנשיא האמריקני בנוגע לגולן הסורי הכבוש, המוכיחות שוב את הנטייה של ארצות הברית לישראל באופן עיוור, ותמיכתה הבלתי מוגבלת להתנהגותה התוקפנית. ארצות הברית מפרה הסכמים בינלאומיים כולל החלטת האו"ם מספר 497 משנת 1981 שארצות הברית גם הצביעה עליה".

גם באופוזיציה הסורית התייחסו לאפשרות של סיפוח הגולן על ידי ישראל. “בימים אלה מתקיימים מגעים בין כל אנשי האופוזיציה בתוך סוריה, ירדן, טורקיה, ארה”ב ואירופה, כדי לפרסם גילוי דעת המתנגד לסיפוח הגולן הסורי הכבוש לידי ישראל. ציפינו שנתניהו יקבל ‘מתנה’ כזו מטראמפ על רקע הבחירות שייערכו בישראל בחודש הקרוב. אנו בקשר הדוק ורציף עם בכירי האופוזיציה הסורית בוושינגטון ובירדן, ונודיע בקרוב באופן ברור על עמדתנו, אשר מקובלת על ראשי האופוזיציה גם בדרום סוריה, גם במרכזה וגם בצפונה”, צוטט ב'מעריב' בכיר באופוזיציה הסורית.

"כולנו יודעים שישנה מחלוקת לגבי הנוכחות האיראנית בסוריה", הדגיש איש האופוזיציה, "אבל, אנחנו גם יודעים שמתחת לשולחן נעשות פעולות רבות, שמעורבות בהן גם ארצות הברית, גם המשטר הסורי וגם ישראל. משטר אסד מוכן לוותר על אדמה סורית יקרה כדי לשרוד ולהותיר בתנאים מסוימים את הכוחות האיראנים בארצנו. סיפוח הגולן יתאפשר רק בהתערבות רוסיה שכולם יודעים שהיא השולטת בסוריה, ובהסכמים סודיים שיתקבלו מתחת לשולחן".

גם ברוסיה ובאיראן גינו הבוקר את הצהרת טראמפ. משרד החוץ הרוסי מסר כי שינוי הסטטוס של רמת הגולן יהיה הפרה ישירה של החלטות האו"ם. באיראן אמרו כי הצהרת טראמפ "אינה חוקית ולאה מתקבלת על הדעת" וכי היא "לא תשנה את העובדה שהגולן שייך לסוריה".

גם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, התייחס להצהרתו של מקבילו האמריקאי דונלד טראמפ והזהיר כי מדובר בצעד מסוכן. אדואן טען כי ההצהרה מקרבת את המזרח התיכון אל פי תהום, וכי אסור להכיר בלגיטימיות של "פלישת ישראל" לרמת הגולן.

אתמול, כזכור, הכריז טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא תומך בהכרה אמריקנית בריבונות ישראל על רמת הגולן. "אחרי 52 שנה, הגיע הזמן להכיר האופן מלא בריבונותה של ישראל על רמת הגולן, לה חשיבות אסטרטגית וביטחונית קריטית לישראל וליציבות באזור". סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, תמך בהכרזתו של הנשיא טראמפ וכתב: "אמריקה ניצבת לצד ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פוטין . חומני הטרוריסט . וארדואן הרוצח הסדרתי . נפגשו וזה ברור . רוקד על 10 חתונות . ממש לא חכם

זה חמישים מדינות!!!
וסך הכל 330 מיליון בני אדם!!!
כשהקהילה האיוונגליסטית האוהבת ישראל ויהודים גודלת והולכת בהתמדה!!!
ויש עוד מאות מיליוני איוונגליסטים במרכז ודרום אמריקה ובכל העולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו