Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו התראיין לראשונה: "גנץ ואשכנזי מכריחים אותי לחשוף סוד מדינה"

ראש הממשלה הגיע לראשונה לאולפן חדשות ופירט את גרסתו בסוגיית המניות שנקשרו בפרשת הצוללות: "בן דודי זיהה הזדמנות עסקית. לא הרווחתי שקל מעסקת הצוללות". הצהיר כי "לא יעסוק" בקידום חוק שימנע את העמדתו לדין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: תגובת גנץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (מוצאי השבת) במפתיע לריאיון באולפן 'חדשות 12' וזאת בעקבות מה שהגדיר כ"לגל השקרים" שאותו מפיצים בני גנץ, יאיר לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי. "אני רוצה לנפץ את כל עלילת הדם הזו" אמר ביחס לטענות כחול לבן בהקשר לפרשת הצוללות והמניות.

נתניהו הגיע לאולפן בדרכו לנמל התעופה בן גוריון, משם ימריא לוושינגטון שם ישתתף וינאם בכנס איפא"ק. "אני בדרך לשדה התעופה כדי לנסוע לפגישה עם הנשיא טראמפ. חשבתי לעבור כאן כדי לנפץ את גל השקרים שבוגי יעלון וגבי אשכנזי מפיצים ללא בושה", אמר נתניהו. בדרך כלל, גם כשראש ממשלה מתראיין, לא נהוג שהוא מגיע לאולפן אלא הראיון נערך במעונו.

ראש הממשלה דחה את האשמות שהטיחו בו ראשי 'כחול לבן' ואמר כי לא החזיק במניות של חברת פלדה בזמן שהיה חבר בממשלה. "קניתי מניות מכספי הפרטי, מכרתי אותן, דיווחתי עליהן ושילמתי על זה מס. מכרתי את המניות שנה וחצי לפני שנרכשה הצוללת הראשונה, ולכן הכול שקר מוחלט. הטענה השקרית אומרת שהרווחתי כסף מהצוללות, לא הרווחתי שקל".

נתניהו התייחס להאשמות כי פגע בביטחון המדינה כאשר לא התנגד למכירת הצוללות הגרמניות למצרים: "כל מי שהיה צריך לדעת על מכירת הצוללות למצרים – ידע. מכרתי את המניות בחברה שאין לה קשר לצוללות, שנים לפני שנמכרו הצוללות למצרים. גנץ, אשכנזי ויעלון מעלילים עלילה כי הם יודעים שאני לא יכול לספר את אחד הסודות של מדינת ישראל. הסיבות שלי הן סיבות ביטחוניות בלבד. בישראל יש סודות שרק ראש ממשלה וקומץ אנשים יודעים. גנץ ולפיד ובמיוחד יעלון ואשכנזי רוצים להכריח אותי לחשוף סוד מדינה ובכך מסכנים את ביטחון המדינה. היועץ המשפטי לממשלה בדק את זה ולא סתם לא מצא שום רבב במעשיי. לכן אני תובע אותם דיבה".

 

מקורבי נתניהו: "אין שום קשר בין מכירת המניות לבין רכש הצוללות"

 

על הרווח של ה-700% לכאורה מהמניות שהחזיק אמר כי, "החברה הזו, שמדובר בה היא הייתה חברה עם יכולת אדירה שנוהלה בצורה כושלת. בן דודי זיהה את ההזדמנות, הוא גאון. קניתי את זה מכספי הפרטי. הרווחתי קצת פחות מ-16 מיליון שקלים. היו לי השקעות מוצלחות למדי, אבל דיווחתי על כולן. איך קורה דבר כזה? כי אני מבין בכלכלה, לא כמו יאיר לפיד ובני גנץ".

על הבקשה לקבל סיוע מימון משפטי אמר נתניהו: "כשהמדינה משקיעה כמה מאות מיליוני שקלים, עשרות חוקרים בפרקליטים בחקירות – אז לא נותנים לי מה שכל איש ציבור מקבל בישראל? לא צריך להאשים אותי בגלל שהצלחתי בעסקים. כשאני אומר שאני, אין שום קשר בין ההשקעה בחברה שאין בה שום קשר לצוללות, אני אומר דבר נוסף – אני מכרתי את כל המניות שלי בחברה הזו שנה וחצי לפני שנמכרה הצוללות הראשונה. אין קשר מהותי ואין קשר של זמן".

על הפריצה האיראנית לטלפון של גנץ אמר כי, "אני חושב שמי שצריך להציג את זה לסיפור כדי לנקב את הבלון זה בני גנץ. לנקב את זה ולגמור את זה שייצא בפני הציבור. לפרוץ לטלפון זה לא דבר גדול, השאלה היא מה יש שם והדבר הנכון הוא שגנץ ייצא החוצה ויספר במקום להדליק את מדורת השקרים – הם יצטרכו לעמוד למשפט על דיבה. הם מאשימים אותי בבגידה זה דבר נורא. הם עושים ניסיון הסחה".

על ממשלה עתידית אמר כי, "אני אקים את הממשלה הלאומית. יהיו שם כל החברים הקיימים, אני לא רואה שגנץ ולפיד יהיו, לא יישאר מקום. קודם כל בשביל זה צריך לנצח ולכן אני אזכיר לבוחרים – הבחירות האלה הן על אם תקום ממשלת שמאל בראשות גנץ ולפיד שמתחפשים לימין כביכול או מרכז-ימין, זה בלוף. ממשלה כזו בתמיכת מרצ העבודה והמפלגות הערביות, שתומכות בטרור – או ממשלת ימין חזקה שלי בראשות הליכוד. זו הבחירה".

"מי יעמוד מול הלחץ של איראן? מול כל לחץ, כל איום של איראן? הם יעמדו? עשרה רמכט"לים לא יעזרו אם לא הולכים למדיניות הנכונה, והם שגו. הם תמכו בהסכם הגרעין ואני נלחמתי בו לבד מול כל העולם. מול נשיא ארה"ב, מול עמדות של הרמטכ"לים הללו, ואמרתי שאנחנו חייבים שארה"ב תצא מההסכם ותטיל סנקציות על איראן. אני נלחמתי איתם בנושא הגדר שמנע את ההסתננות של מהגרים אפריקנים והצלתי את המדינה. המדיניות שלי הביאה את ישראל למצב הכלכלי והביטחוני הטוב ביותר".

לגבי המצב האפשרי שימשיך לכהן תחת כתב אישום אמר נתניהו כי, "קודם כל עשו חוק שלא מפילים ראש ממשלה עם כתב אישום, רק עם משפט חלוט, אבל אני לא חושב שנגיע לזה – הכל ייפול בשימוע. עוד לא אמרתי מילה להגנתי, שלוש האשמות שוחד ונגד רעייתי נפלו לפני שפתחתי את הפה. אז יש פה האשמות אחרות, הכל ייפול, הכל קשקוש". נתנהו נשאל האם ינסה לקדם חוק שימנע העמדתו לדין והשיב בשלילה.

ראש הממשלה התחמק מלהסכים לעימות עם גנץ ואמר כי, "אני נפגש לעימות עם ראש ממשלה בחצי משרה? אני רוצה לדעת, חצי ראש הממשלה לפיד או חצי ראש הממשלה גנץ? אני אשקול את הצעתך ואתן לך תשובה, אבל הדבר המעניין הוא בעצם זה שאתם אומרים גנץ ולא לפיד – לפיד מנהל את גנץ ואת הקמפיין הנורא הזה. הציבור צריך לדעת שאם הוא מצביע לגנץ הוא מקבל את לפיד לחצי קדנציה. הוא היה פרזנטור יוצא מן הכלל, כראש ממשלה אין לו מושג. אני מתעמת איתם כל יום".

 

נתניהו יתבע דיבה את גנץ ויעלון: "הקריאה 'בוגד' נגדי היא הסתה"

 

מכחול לבן נמסר בתגובה לראיון: "נתניהו היסטרי, משנה שוב ושוב גירסאות, מתחמק משאלות קשות וממשיך להשמיץ. לא קיבלנו שום תשובה איך הרווחת 16 מיליון שקל, ובעיקר, היות ואין שום סוד, כי כרגע המצאת את זה, למה אישרת למכור צוללות מתקדמות למצרים בלי ידיעת מערכת הבטחון? הדבר היחיד שאפשר להגיד לזכותו שהוא הפנים מה שאחרים טרם קלטו: הוא הולך להפסיד בבחירות".

יו"ר תל"ם, משה (בוגי) יעלון, כחול לבן: "ביבי מודה, לראשונה, הערב במה שהכחיש עד היום: ביבי מאשר שהוא בעצמו אישר את מכירת הצוללות למצרים, ושעשה זאת מאחורי גבה של מערכת הביטחון ומבלי שהביא זאת לאישור הקבינט. ביבי ידע שהוא פועל בניגוד לעמדת חיל הים, צה״ל, משרד הביטחון! איזה סוד הוא שמר ממני? חוזר על מה שאני טוען בשנתיים האחרונות: ביבי חייב להחקר ומהר על מעורבותו בפרשת הצוללות וכלי השייט. זו פרשת השחיתות החמורה ביותר, בתולדות המדינה! ביבי, מחכה לתביעת הדיבה – היא תטביע אותך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

'סודות המדינה' שהרטוריקן מדבר עליהם
הם אותם 'סודות מדינה' על 'סכנה ביטחונית' עליהם דיבר כשבנט רצה לפרוש
לסיכום : ה'סכנה הביטחונית' = סכנה לשלטון נתניהו
'סודות המדינה' = עבירות פליליות חמורות של ביבי
ואגב – נתניהו לא משיב ענייני אלא מטיל רפש ביריביו כדרכו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture