Noam Revkin Fenton/Flash90

לטווח 75 ק"מ: 7 פצועים מפגיעת טיל בבית אזור השרון

10 ימים אחרי הירי לגוש דן - הפעם זה רחוק יותר ומסוכן יותר: אזעקה נשמעה באזור השרון ובמועצה האזורית עמק חפר, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה ישירה בבית במושב משמרת, מרקטה ששוגרה משטח רצועת עזה. הלימודים יתקיימו כסדרם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שבעה בני אדם נפצעו לפנות בוקר (שני) מפגיעת רקטה שנורתה משטח רצועת עזה בבית במושב משמרת שבשרון. בפצועים אישה בת 60 ואישה בת 30 במצב בינוני. חמישה נוספים, בהם שני תינוקות וילדה בת 12, נפצעו קל ופונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. בנוסף, טופלו כמה נפגעי חרדה ואחרים שנפצעו קל מאוד בדרכם למרחב המוגן. כתוצאה מפגיעת הרקטה, הבית קרס ועלה באש.

על פי דיווחים בעלת הבית היא היחידה שלא הגיעה בזמן למקלט ולכן היא נפצעה באופן משמעותי יותר. בנוסף לבית שנפגע נרשמו פגיעות גם בכמה רכבים ובתים נוספים במקום. "משטרת ישראל ערוכה בכל ימות השנה ואנחנו ערוכים לכל ההתפתחויות שסביבנו, סרקנו את הבית כדי לוודא שאין נפגעים נוספים", סיפר נציג המשטרה שהגיע למקום. כמה מתושבי המושב שהסתובבו סמוך לבית סיפרו כי התעוררו בבעתה וסברו תחילה שמדובר בניסוי צופרים. "לא האמנו שזה יגיע לפה", הם סיפרו לכתב החדשות שהגיע למקום.

הפאראמדיקים של מד"א אוהד ביין, רפי שבע ואסי דבילנסקי שהגיעו לזירה סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו הרס, מחוץ לבית ראינו שישה בני משפחה שהצליחו לחלץ את עצמם מהבית, הם סיפרו שהיו בדרך למרחב המוגן כשלפתע שמעו את הפיצוץ וחלק מהמבנה קרס. הם יצאו מהבית וחלקם נכנסו לבית הסמוך, כולם היו בהכרה מלאה וסבלו מפגיעות הדף, רסיסים כוויות קלות וחבלות, ביצענו סריקה אחר הנפגעים וערכנו מיון ראשוני, לאחר טיפול ועזרה ראשונה בשטח פינינו את הנפגעים לבית החולים".

 

צעצועי הילדים לצד כוחות המז"פ • תיעוד ההרס בבית במשמרת

 

רשף גולן צדק, רש"ף כבאות והצלה, סיפר: "קיבלנו דיווח על נפילה במושב משמרת. באופן מיידי יצאנו למקום וגילינו שהבית הרוס לגמרי ושני מבנים סמוכים אליו גם נפגעו. החשש שלנו היה שיש עוד אנשים מלבד אלה שפונו. כרגע המאמצים מתרכזים בחדר אחד שאולי יש בו מישהו. קיימת גם סכנת קריסה של הקירות התומכים.

אלדד לוינשטיין, תושב משמרת, סיפר: "התעוררנו מהאזעקה, קמנו אשתי והילדים, הלכנו לכיוון הממ"ד ואחרי כמה שניות שמענו את הפיצוץ. זה היה נשמע כמו פיצוץ ולא כמו יירוט, כל הבית רעד. זו הייתה סיטואציה לא נעימה של הלם ופחד. בהתחלה כששמעתי את האזעקה היא נשמעה לי מאוד רחוק, לא האמנתי שזה טיל. אנחנו נערכים עכשיו לטיפול בנזקים ושולחים את הילדים בהסעות המאורגנות לבית הספר. אנחנו נערכים לעזור למשפחה שביתם נפגע, הם שכנים שלי".

הטיל שוגר מאזור רפיח ועבר מרחק של כמעט 75 קילומטרים עד הבית בשרון. בעזה החלו לפנות מפקדות של חמאס מחשש מתגובה ישראלית. האזעקות נשמעו ביישובים בשרון: בית ברל, גן חיים, כפר סבא, נווה ימין, ניר אליהו, צופית, ושדה ורבורג. ובמקביל ביישובים בעמק חפר: אייל, אילנות, בני דרור, גאולים, חרות, טייבה, טירה, כוכב יאיר, כפר הס, כפר יעבץ, כפר עבודה, עזריאל, עין ורד, עין שריד, פורת, פרדסיה, צור יגאל, צור יצחק, צור משה, צור נתן, קלנסווה, רמת הכובש, שער אפרים, תל מונד.


צילום: כב״ה מחוז מרכז.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בוקר טוב ישראל . מה עכשיו יגידו תומכי הטרור ועוזריו כגון עופר כסיף . זנדברג . טיבי . זועבי . זחלקה ועוד' יתכן שחלק מהם עכשיו רוקדים משמחה . שכן . ואם עושים הם השכבה למרצחים הטמאים המתועבים ודאי שיש בליבם שמחה על פגיעה ביהודים . וזאת משום שהם עצמם ערב רב .

מה אתה לא יודע מה יגידו "זה לגיטימי"…. "כובשים" אותנו, "לוחמים" בנו, "יורים" בנו… ונשתוק?! כבר אמרו חז"ל: שאסור לרחם על האכזר.

זה מקרה שלא נפגעו.
זה היה בלי כוונה שיגור הטיל.
גם הם בעזה רוצים שלום מה אתה חושב שהם רוצים מלחמה.
לכן הם מפגינים בגבול ושולחים לנו בלונים יפים עם חדירת עובדים שרוצים לעבוד בבניין ויש בידם אפילו סכין לקלף תפוזים בדרך כי אין להם אוכל .
שלום עכשיו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture