צילום מתוך התקשרו הפלסטינית

צה"ל תקף עשרות יעדים: התקיפות נמשכות • צפו

בעקבות ירי הרקטה לעבר מושב משמרת בשרון, תקף צה״ל עשרות יעדי טרור ובהן גם בניין מטה של חמאס, המשרד לביטחון פנים של ארגון הטרור חמאס ולשכתו של יושב-ראש ארגון הטרור חמאס, איסמעיל הנייה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עדכון אחרון – 21:50

דובר צה״ל מוסר כי מטוסי ומסוקי קרב של צה״ל תקפו בשעות האחרונות לאורך רצועת עזה מספר מתחמים של ארגון הטרור חמאס בשאטי, בבית חנון, בסג׳עייה, ובמקומות נוספים ברחבי הרצועה. במהלך התקיפה נתקפו מתחמים צבאיים, פירי מנהרות המשמשות להעברת אמצעי לחימה, עמדות צבאיות ועמדות שיגור רקטות.

עד כה תקף צה״ל עשרות יעדי טרור ובהן גם בניין מטה של חמאס, המשרד לביטחון פנים של ארגון הטרור חמאס ולשכתו של יושב-ראש ארגון הטרור חמאס, איסמעיל הנייה. צה״ל ממשיך בשעה זו לתקוף מטרות טרור ברצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי, "התקיפות מבוצעות בתגובה לירי הרקטה לעבר שטח ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה. צה״ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל, ערוך ומוכן לתרחישים שונים ככל שיידרש. סל הכלים העומד בפני צה״ל רחב והוא נחוש להמשיך ולפעול אל מול ארגון הטרור חמאס וארגוני הטרור האחרים הפועלים מרצועת עזה".

מקודם יותר פירט צה"ל על תקיפת בניין מטה של חמאס, מדובר מבנה בן שלוש קומות הממוקם בצברא ברצועת עזה. מדובר במטה סודי של ארגון הטרור חמאס שמשמש את הביטחון הכללי, המודיעין הכללי והמודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. מחלקת המודיעין הצבאי של חמאס אחראית על איסוף ומחקר מודיעין כנגד מדינת ישראל.

על התקיפה של לשכת הנייה נמסר כי, מטוסי קרב של צה"ל תקפו כעת את לשכתו של יושב-ראש ארגון הטרור חמאס, איסמעיל הנייה הממוקמת בשכונת רימאל בצפון רצועת עזה. המבנה שנתקף, משמש כמשרד לפגישות צבאיות רבות ונתקף בעבר במבצע "עמוד ענן". מדובר בנכס שלטוני מרכזי שמשמש צרכים צבאיים של ארגון הטרור חמאס שנתקף במקביל לתקיפות שמבצע צה"ל כעת ברצועת עזה.

בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה בן חמש קומות הממוקם בשכונת רימאל בצפון רצועת עזה. המבנה שנתקף שימש את ארגון הטרור חמאס לצרכים צבאיים, כמשרד לביטחון הפנים. מדובר בנכס שלטוני מרכזי שמשרת את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס ונתקף במקביל לתקיפות שמבצע צה"ל כעת ברצועת עזה.

בעקבות ירי הרקטה לעבר מושב משמרת בשרון, באופן חריג הוכרז על מספר אזורים בעוטף עזה כשטחים צבאיים סגורים במטרה להרחיק אזרחים מהמקום ולהכין את הקרקע לתגובה שייתכן שתהיה יוצאת דופן ביחס למקרים קודמים. נציין כי בעבר הכריז צה"ל מספר פעמים על שטח צבאי סגור באירועים שונים ובפרט כשהמתיחות בדרום גברה, אך הפעם היקף החסימות והאזורים שעליהם הוטל הצו חריגים בהיקפם.

‏גם במ.א שער הנגב ביטלו חוגים היום אחה"צ. במכתב שנשלח להורים נכתב, "עקב המתיחות הביטחונית אנחנו מבטלים היום את החוגים. ההסעה האחרונה תצא בשעה 15:00 מקרית החינוך. מדריכי הילדים מיודעים. אנו נמצאים בקשר עם כוחות הביטחון ונעדכן בכל מה שידרש כאשר יהיה צורך". כמו כן בצה"ל אסרו כינוס תושבים בעוטף עזה מעל ל-300 איש.

כזכור, שבעה בני אדם נפצעו לפנות בוקר (שני) מפגיעת רקטה שנורתה משטח רצועת עזה בבית במושב משמרת שבשרון. בפצועים אישה בת 60 ואישה בת 30 במצב בינוני. חמישה נוספים, בהם שני תינוקות וילדה בת 12, נפצעו קל ופונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. בנוסף, טופלו כמה נפגעי חרדה ואחרים שנפצעו קל מאוד בדרכם למרחב המוגן. כתוצאה מפגיעת הרקטה, הבית קרס ועלה באש.

ראש הממשלה המכהן גם כשר הביטחון בפועל שוהה כעת בוושינגטון וצפוי להיפגש עם נשיא ארה"ב טראמפ בשעות הערב שעון ישראל ולאחר מכן יקצר את ביקורו וישוב ארצה. על פי ההערכות נתניהו ינחת בישראל לא לפני יום שלישי בבוקר כך שתגובה משמעותית ואף יציאה למבצע רחב היקף.

במקביל, הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה החלו הבוקר (שני) החלו בפינוי המפקדות, כך דווח בתקשורת הפלסטינית. זו דרכם להתכונן, ככל הנראה, לתקיפה ישראלית בתגובה לשיגור הרקטה שפגעה בבית במושב משמרת בשרון, במידה וזו תגיע. מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סנוואר, ביטל את הנאום שתכנן לשאת אחר הצהריים.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הבוקר על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה עד להודעה חדשה. בצה"ל מאשימים את חמאס ומטילים עליו את האחריות המלאה לירי הרקטה.

כמו כן, בתקשורת הפלסטינית מדווחים כי משלחת מצרית החלה במגעים עם חמאס, במטרה לדעת מה בדיוק קרה. גורמים ברצועה מעריכים כי סופת הברקים שהתרחשה במהלך הלילה הובילה להפעלת הטיל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימ"ש של כל המחבלים
צריך לשרוף לכולם את הבית ואותם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture