שקט מתוח: 30 רקטות, הלימודים מושבתים והפסקת אש בספק

יותר מ-30 רקטות נורו מעזה שאחת מהן פגעה בבית בשדרות, ללא נפגעים, וכמה יורטו על ידי כיפת ברזל. חיל האוויר תקף את משרדו של ראש הלשכה המדינית של חמאס ומטה סודי של הארגון • ותיעוד מסכם משני צידי הגבול

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מטח רקטות נורה הערב (שני) מרצועת עזה ליישובי הנגב המערבי וגרמו להפעלת אזעקות צבע אדום. לפי דובר צה"ל, נורו לישראל כ-30 רקטות שכמה מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". אחת הרקטות פגעה בבית בשדרות, אך לא דווח על נפגעים. כתוצאה מהירי ישנה הפסקת חשמל במספר יישובים במועצה האזורית שדות נגב.

עיריות רבות מהדרום ועד המרכז הודיעו על פתיחת מקלטים, תוגברה פריסת סוללות "כיפת ברזל" ברחבי הארץ ושינויים חלו בתנועת הרכבות. פיקוד העורף פרסם הנחיות לעוטף עזה, שכוללות הגבלת התקהלויות, קיום לימודים במרחבים מוגנים בלבד והפעלת מקומות העבודה בתנאי שקיים מרחב מוגן.

על פי הנחיית גורמי הביטחון, ברכבת ישראל הודיעו כי נסגרו התחנות אופקים, נתיבות ושדרות, בוטל קו אשקלון-שדרות וקו רעננה-באר שבע מסיים את תחנתו באשקלון. המועצות בעוטף עזה הורו לתושבים להגביר את הערנות ולשהות בקרבת המרחבים המוגנים. הלימודים במכללת ספיר הסתיימו היום ב-16:00, והבחינות בכל מרכזי הלימוד בוטלו, והלימודים לא צפויים להתקיים מחר באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

 

פגיעה ישירה בבית בשדרות: "ראיתי את הטיל על הרצפה ולא התפוצץ"

 

צה"ל תקף עשרות יעדי טרור ברצועת עזה בתגובה לירי למושב משמרת שבשרון הבוקר. דובר צה"ל מסר כי לאורך היום הושמדו מספר מבנים סודיים של חמאס בשאטי, בבית חנון, סג'עייה ובמקומות נוספים ברחבי הרצועה. כמו כן, לשכתו של מנהיג הארגון, איסמעיל הנייה, הושמדה. על פי דיווחים פלסטיניים, הפסקת אש הייתה אמורה להיכנס לתוקפה בשעה 22:00, אך היא הופרה על ידי שני הצדדים.

בהודעת חדר המצב המשותף של חמאס והג'יהאד האסלאמי נמסר: "נענינו לתיווך המצרי לצורך הפסקת אש ואנו מכריזים על מחויבותנו לרגיעה, כל עוד ישראל מחויבת לה". ברשת אלמיאדין הלבנונית המקורבת לחיזבאללה דווח לראשונה כי הפסקת האש תיכנס לתוקף כאמור בשעה 22:00. טרם התקבל אישור רשמי מגורם ישראלי אך צה"ל הפסיק לתקוף מטרות ברצועה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהבוקר הודיע שיקצר את ביקורו בארה"ב וישוב לארץ אחרי פגישתו עם דונלד טראמפ, עדיין נמצא בוושינגטון. הוא היה אמור להמריא ב-22:00 שעון ישראל, אלא שהטיסה נדחתה מאז שוב ושוב, ולא ברור אם אכן יחזור לארץ הלילה. נתניהו קיים התייעצות ביטחונית עם בכירים במטה הכללי כדי לבחון לאן מועדות פני סבב הנוכחי.

 

ונשמרתם לנפשותיכם: הנחיות פיקוד העורף; "הוכח שהן מצילות חיים"

 

שר החינוך וחבר הקבינט נפתלי בנט העביר מסר חד לראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להפסקת האש: "הפסקת אש ברגעים אלה תהיה רוח גבית לטרור. אין מדינה בעולם שלא תגבה מחיר על טילים על אזרחיה, ואין מדינה בעולם שדם אזרחיה הפקר כפי שאנו חווים בימים האחרונים. הפצצת מבנים ריקים מסכנת את הרתעת ישראל ומביאה עלינו את הטילים הבאים. אני נמצא הלילה עם תושבי עוטף עזה, ואעשה הכל כדי לא לאפשר לביזיון כזה לקרות. אין ולא יהיו אזרחים סוג ב בישראל".

כמו כן, הגוף האמון על העימותים הליליים על גדר המערכת הודיע כי החל ממחר בשעה 19:00 יתחדשו ההפגנות לכל אורך הגדר, בצפון הרצועה ובמזרחה, וכי הם יימשכו עד לשעות השחר. כמו כן, אתר החדשות הפלסטיני "דוניא טל-ווטן", מסר מפי גורם במערך התיווך המצרי כי ישראל ביקשה לבטל את העימותים, אך הפלגים הפלסטינים שללו זאת. כתב פלסטיני המקורב לחמאס מסר מפי מקורות כי נכון לעכשיו, אין הבנות ברורות בין ישראל לחמאס, וכי ישראל מנסה לרתום את הפסקת האש ברצועה בביטול ההפגנות הליליות ובהפסקת הפרחת הבלונים. עם זאת, המקורות מסרו שהפלגים דורשים הפסקת אש בתנאי הפסקת ההפצצות של ישראל, וללא כל תנאי נוסף.

כזכור, שבעה בני אדם נפצעו לפנות בוקר (שני) מפגיעת רקטה שנורתה משטח רצועת עזה בבית במושב משמרת שבשרון. בפצועים אישה בת 60 ואישה בת 30 במצב בינוני. חמישה נוספים, בהם שני תינוקות וילדה בת 12, נפצעו קל ופונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. בנוסף, טופלו כמה נפגעי חרדה ואחרים שנפצעו קל מאוד בדרכם למרחב המוגן. כתוצאה מפגיעת הרקטה, הבית קרס ועלה באש.

צלמי פלאש 90, רועי אלימה, הדס פרוש, בסל אהיד, עבד רחים חטיב

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture