ארכיון: נתניהו, הרמטכ"ל והצמרת הביטחונית הערב בקריה. צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון

נתניהו המריא ארצה: "נתנו תגובה מאוד עוצמתית, לא נתחשב בשום תאריך"

ראש הממשלה המריא הלילה לישראל ומיד לאחר הנחיתה בנתב"ג יצא לדיונים ביטחוניים בקריה. "החמאס צריך לדעת שאנחנו לא נהסס להיכנס ולעשות את כל הצעדים הדרושים לא קשור לשום דבר, לשום תאריך". בנט בילה את הלילה בדרום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה מוושינגטון לישראל והתייחס למצב הביטחוני, "אני לוקח את המטוס הזה במהירות כדי לחזור חזרה לארץ ישר לקריה. אנחנו מטפלים בעניינים הביטחוניים. נתנו תגובה מאוד מאוד עוצמתית. החמאס צריך לדעת שאנחנו לא נהסס להיכנס ולעשות את כל הצעדים הדרושים לא קשור לשום דבר, לשום תאריך, אלא לצרכים של ביטחון ישראל".

בהתייחס לביקורו אמר כי,"אני חוזר עכשיו מביקור היסטורי בוושינגטון. ההכרה של הנשיא טראמפ בריבונותנו ברמת הגולן זה דבר שיזכר לדורות. זה לקח לנו יובל שנים להשיג את זה. זה נותן עיקרון אחד חשוב בחיים הבינלאומיים, כשאתה מתחיל מלחמות של תוקפנות, אתה מאבד טריטוריה, אל תבוא ותתבע את זה אחר כך".

"זה שייך לנו. יש לנו את היסודות ההיסטוריים ברמת הגולן. כשאתה תוקע שם מעדר אתה מגלה שם בתי כנסת מפוארים שאנחנו משקמים אותם. חזרנו לגולן, הגולן שלנו. הגולן שלנו בזכות היסטורית, הגולן שלנו בזכות של הגנה עצמית והנשיא טראמפ הכיר בזה. זה שאתם לא מכסים את זה יותר מדקה, זה דבר שיתחשבנו אתכם, אבל הדבר הזה בחשבון היסטורי הוא דבר ענק", תקף את העיתונאים.

נתניהו, שקיצר את ביקורו בוושינגטון בתום הפגישה עם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, המריא לישראל. נתניהו, שדיבר לצד רעייתו שרה טרם עלייתם למטוס בשדה התעופה בבסיס הצבאי אנדרוז שסמוך לוושינגטון, הוסיף כי מיד לאחר הנחיתה בנתב"ג הוא יצא לדיונים ביטחוניים בקריה.

בתוך כך, שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט, ירד אמש (שני) לדרום הארץ על מנת להיפגש עם תושבי האיזור ולחזק את ידם לאור המצב הביטחוני. בנט נפגש עם תושבים במספר מקומות, שמע מהם אודות חייהם בצל האיומים הביטחוניים המתמשכים ובמהלך הערב אף חווה מספר פעמים אזעקות צבע אדום. השר בילה את הלילה בקיבוץ עלומים.

בנט מסר כי ״התושבים גיבורים וחזקים אבל צריך לתת לצה״ל פקודה לנצח, לעקר את החמאס מהיכולות שלו לפגוע בנו. להפציץ בניין ריק ואז להתבשם כאילו זה מה שמרתיע את חמאס – זה קשקוש והבל, זה לא עובד. אני מצפה מראש הממשלה לתת לצה״ל פקודה לעקר את חמאס מיכולות ואז לשמר את זה. זה הדבר הבסיסי שמגיע לתושבי עוטף עזה ותושבי הדרום כולו. עכשיו זה רגע החלטה. אנחנו ניתן את כל הגב בעניין הזה".

מוקדם יותר אמש, אמר בנט בהקשר לדיווחים על הפסקת האש כי ״הפסקת אש ברגעים אלה תהיה רוח גבית לטרור. אין מדינה בעולם שלא תגבה מחיר על טילים על אזרחיה, ואין מדינה בעולם שדם אזרחיה הפקר כפי שאנו חווים בימים האחרונים. הפצצת מבנים ריקים מסכנת את הרתעת ישראל ומביאה עלינו את הטילים הבאים. אני נמצא הלילה עם תושבי עוטף עזה, ואעשה הכל כדי לא לאפשר לביזיון כזה לקרות. אין ולא יהיו אזרחים סוג ב׳ בישראל״.

חבר הקבינט הביטחוני, שר האוצר משה כחלון, יו"ר 'כולנו' מבקר הבוקר בגל"צ את ההתנהלות של השרים בנט ושקד: "אזרחי ישראל מצפים מהמנהיגות לתת גיבוי לצה"ל ולכוחות הביטחון. זה לא הזמן לניצול הזדמנויות פוליטי". כחלון ציין, כי ישראל חייבת להציב יעד מדיני ברור של ניתוק מלא ומוחלט מהרצועה בתוך פרק זמן מוגדר מראש: "צריך ניתוק מלא ומוחלט מעזה ולגלגל את כל האחריות לרצועה למדינה שלישית."

שר האוצר ציין, כי לא מוצו המטרות הצבאיות וכל האופציות צריכות להיות מונחות על שולחן הקבינט. כחלון שיבח את תושבי עוטף עזה, אשקלון, אשדוד, שדרות, נתיבות וכל תושבי הדרום על העמידה שלהם אל מול הטרור הבלתי פוסק מהרצועה: "הם החוסן האמיתי שלנו. הם הציונים האמיתיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture