בנט: "יש לתת את הפקודה לצה"ל לנצח את החמאס"

השר נפתלי בנט באשדוד, "עם נחיתת ראש הממשלה נתניהו יש לתת לצה״ל את הפקודה לנצח את חמאס, לעקר את חמאס מיכולתו לפגוע בתושבי הדרום. במצב כזה אגבה את נתניהו". את חמאס צריך למעוך. יש תכנית ואני מבקש מהקבינט לאמץ אותה״

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני זמן קצר חשף יו"ר הימין החדש השר נפתלי בנט את תכניתה של אלונה ברקת מרשימת הימין החדש לניצחון הדרום שתקדם במהלך הקדנציה הקרובה תחת הכותרת "דין הדרום כדין ת"א". התכנית כוללת התייחסות למספר נושאים: מודל ההרתעה הישראלי מול החמאס, הטבות מס לתושבי קו העימות, פתיחת נתב"ג 2 בנבטים והקמת בית חולים חדש בנגב.

את מסיבת העיתונאים פתחה ברקת שאמרה: "אם הדרום יקבל את אותם המשאבים שמקבלים בתל אביב, נביא את הרוח, נרתום את המשוגעים לדבר ונעשה מהפכה בדרום. אני עוברת לפוליטיקה כדי לשכפל את המהפכה לשאר התחומים וכדי להיות שרת הדרום בממשלת נתניהו הבאה".

הנושא הראשון אליו התייחסו השניים הנו הנושא הביטחוני ולהרתעה של ישראל מול החמאס שנעלמת מיום ליום. השר בנט ציין בנושא: "עם נחיתת ראש הממשלה נתניהו יש לתת לצה״ל את הפקודה לנצח את חמאס, לעקר את חמאס מיכולתו לפגוע בתושבי הדרום. לא לדבר על הרתעה אלא לקחת לחמאס את החרב ולשבור אותה. במצב כזה אני אתן לנתניהו את כל הגיבוי.
יש מה לעשות וצריך לעשות את זה".

עוד אמר בנט: לאחר ירי אתמול על מרכז הארץ ואז ירי רקטות מסיבי על הדרום, הפלנו בניין ריק, ומספרים לעצמנו שחמאס מורתע ו״הוא לא ראה דבר כזה 40 שנה״. ואז דוהרים להתחנן להפסקת אש, מאלו שחוללו את כל הירי. את חמאס צריך למעוך. יש תכנית. הצגתי אותה מזמן ואני מבקש מהקבינט לאמץ אותה״.

החלק השני בתכנית הדרום החדש יהיה תנאי מקדים לכניסה לממשלה, ולפיו כל יישובי הדרום שנמצאים תחת ירי רקטות כבד ומתמשך יקבלו את הטבות המס שמגיעות למתגוררים בקו עימות לפי חוק ושנגזלו מהם כל השנים. מדובר בהקלות מס שמגיעות למאות ואפילו לאלפי שקלים נטו בחודש למשק בית. כיום מקבלים הטבות מס משקי בית המתגוררים בטווח של שבעה ק"מ מרצועת עזה, לעומת תשעה ק"מ בקו העימות בצפון הארץ. עפ"י התכנית יקבלו הטבות מס גם תושבי אשדוד, אשקלון ובאר שבע ובכך לקיים את הוראת פיקוד העורף לפיה "מצב מיוחד בעורף" מתקיים ביישובים שנמצאים במרחק של עד 40 ק"מ מגבול הרצועה.

ברקת ציינה בנושא כי: "גזלו את קו העימות מאשקלון, אשדוד, באר שבע ויישובים רבים נוספים כדי לחסוך על חשבונם מיליארד וחצי שקלים בשנה לקופת האוצר. אנחנו נחזיר לתושבי הדרום את מה שמגיע להם. נקודה. במידה ונשב בממשלה לצד נתניהו, נדאג כתנאי כניסה לקואליציה, שהממשלה תתקן את העוול המשווע הזה ושהתושבים שמגיע להם יקבלו את הטבות המס שנגזלו מהם בשווי מאות ואלפי שקלים נטו בחודש. זו ההתחייבות שלנו לתושבי הדרום. לא ספרו אתכם עד היום – מהיום יש דרום חדש שיתחילו לספור אותו ובשקלים".

הנושא הבא בתכנית הנו התעסוקה שמצבה בדרום הוא הגרוע בישראל. השכר הממוצע הנמוך ביותר, האבטלה פי 2 מהממוצע הארצי ומספר העסקים בסכנת סגירה הגבוהה ביותר. עפ"י תכנית הדרום החדש הפרויקט הלאומי הגדול ביותר של השנים הקרובות הוא בניית שדה תעופה בינלאומי חדש, נתב"ג 2, בנגב. שדה תעופה כזה יוסיף לפחות 30,000 מקומות עבודה עפ"י האומדנים הכלכליים שהוכנו ויעשה מהפכה תעסוקתית בנגב. התשתית קיימת בנבטים, שבה כבר נסללו מסלולי המראה ונחיתה ונרשם במרשם התעופה העולמי כשדה תעופה בינלאומי. התשתית התחבורתית קיימת, החיבור למרכז הארץ באמצעות כביש 6 והרכבת שכבר הגיעו לנבטים כבר כאן. "נכון להיום גנבו את הפרויקט הזה מהדרום. אנחנו נפעל לכך ששדה התעופה יקום בנבטים, יספק תעסוקה ופרנסה לנגב ויוריד משמעותית את אחוזי האבטלה. כך נבנה דרום חדש", כך ברקת.

הנושא הרביעי והאחרון בתכנית שתביא לניצחון הדרום ותקודם ע"י מפלגת הימין החדש בממשלה הבאה הוא הבריאות. שירותי הבריאות בדרום הם בפיגור עצום מהמרכז: בדרום מספר המיטות, הרופאים והאחיות לנפש הם חצי מהמרכז. בית החולים סורוקה קורס תחת העומס והתור לרופא מומחה הוא פי 5 בהשוואה למרכז. פרויקט בית החולים החדש בבאר שבע מתעכב כבר 15 שנים בגלל שלאף אחד לא אכפת שתושב בדרום ימות 5 שנים צעיר יותר מתושב במרכז, ושתמותת התינוקות בדרום כפולה מזו שבמרכז. "אנחנו נדאג שסוף סוף יקום בית החולים החדש בדרום באר שבע, שבית החולים באשדוד יקבל את התוספת של מאות המיטות שהוא מבקש ושיינתנו תמריצים מתאימים לרופאים כדי לסגור את הפער הרפואי וכך נייצר דרום חדש גם בתחום הרפואה", קבעה ברקת.

לסיכום אמרה ברקת שתוביל את התכנית בקדנציה הקרובה: "באתי לדרום כדי שכל ילד יידע שאפשר להגשים כל חלום, שאפשר להצליח בחיים, אם רק יקבל הזדמנות. מה שעשינו בכדורגל אפשר לעשות בכל תחום. אנחנו נגשים את החלום ואת חזון בן-גוריון, להפוך את הדרום למוביל בכל תחום. ננצח את החמאס, ננצח את ההפקרה, נאפשר לדרום לנצח. תושבי הדרום היקרים, אני מסתובבת בקרבכם ושומעת כמה אתם אוהבים אותי וכמה לא סופרים אתכם. אני מבקשת את אמונכם בקלפי, כך שאוכל לשבת לצד נתניהו בממשלה וביחד נבנה דרום חדש – אם תרצו, אין זאת אגדה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture