Edi Israel/Flash90

השקט הופר: ירי לעבר עוטף עזה, הפגנות אלימות לאורך הגדר

למרות הפרות הסדר הליליות בגדר, תגבור הכוחות בגזרה והירי לעבר מועצה אזורית אשכול, הרשויות בדרום הונחו לחזור לשגרה והלימודים יתקיימו כרגיל ברובן. רקטה נורתה לעוטף עזה ונפלה בשטח פתוח סמוך לאשכול

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר יממה שלמה של התכתשויות בין צה"ל למפריחי בלוני נפץ ותבערה ומפרי סדר בגבול רצועת עזה, חודש הערב (שני) ירי הרקטות אל עבר יישובי עוטף עזה. אזעקת צבע אדום נשמעה בשטחי המועצה אזורית אשכול, ועל פי דיווחים שונים נשמעו קולות פיצוצים בעקבות רקטה שנפלה בשטח פתוח.

עם זאת, הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה טענו כי הם לא אחראים לירי הרקטה, שנורתה שלא בידיעתם, אלא שמדובר בפעולה עצמאית. גורמים בחמ"ל הפלגים בעזה אמר ל"דוניא אל-וטן" כי מקור הרקטה בפעולה בודדת של אחד מהפלגים שאינו חלק מהחמ"ל המשותף. על האיומים בהסלמה אמרו הגורמים כי "כל הפלגים באיזור ונושאים נשק, אנשיהם בכוננות וכל תקיפה ישראלית בעזה תיענה בתגובה לעוטף ומעבר לו".

כמו כן, לאחר הפוגה של מספר ימים בהפגנות הליליות האלימות, החלו להתאסף מפגינים פלסטינים במספר מוקדים בקרבת גבול הרצועה. במקביל, יחידת בלוני הנפץ ברצועה טענה כי פעיליה הצליחו להטיס כלי טיס בלתי מאויש לעבר יישובי עוטף עזה. מוקדם יותר הערב חדרו כמה מחבלים פלסטינים מדרום רצועת עזה, חצו את גדר המערכת והציתו רשת הסוואה בעמדה צבאית לא מאוישת. הם שבו לשטח הרצועה.

 

 

 

בתום הערכת מצב שערך מוקדם יותר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירי המערכת הביטחונית, הורה הרמטכ"ל אביב כוכבי לשלוח חטיבת חי"ר נוספת וגדוד תותחנים לגזרת פיקוד הדרום. זאת לצד הסרת המגבלות שהוטלו אתמול על תושבי עוטף עזה, במועצות האזוריות מרחבים, חוף אשקלון ובני שמעון – ובנתיבות, באופקים ובאשקלון.

בעיריית קריית מלאכי הוחלט בתום הערכת מצב כי מחר לא יתקיימו לימודים: "לאחר הערכת מצב הוחלט כי מחר לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך כולל מעונות ומשפחתונים. כמו כן חוגים ופעילויות שונות בטלות. משפחתונים עד חמישה ילדים ויש בהם ממ"ד ניתן יהיה לקיים לימודים".

שר החינוך ויו״ר הימין החדש, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט: "״אמרתי מהבוקר שמי שבורח מהטרור – הטרור רודף אחריו, וזה בדיוק מה שקרה. תשובת החמאס לזחילה שלנו להפסקת אש ניתנה הערב. אני קורא לראש הממשלה נתניהו להכריע את חמאס ולא להפוך את תושבי הדרום לבני ערובה של חמאס. אנחנו יודעים מה צריך לעשות ואיך צריך לעשות. אני קורא לראש הממשלה – תן לצה״ל את הפקודה לנטרל ולנצח את חמאס״.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול: "לא נסכים בשום אופן ש׳שגרה׳ תהיה המשך ירי לשטחנו, הפרחת בלונים וטרור רעשים בגבול. דקות לפני הכרזה על חזרה לשגרה התפוצצו בלוני תבערה בשטחנו ודקות אחרי ההכרזה נורה טיל לעבר ישובינו. אני מצפה מראש הממשלה שלנו להתייצב מול אזרחיו – תושבי עוטף עזה, ולהסביר להם מהי המדיניות מול רצועת עזה שתחזיר את תחושת הבטחון לתושבים ותבטיח את השקט באזור ההתיישבות המפואר כאן שהינו חלק ממדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture