Abed Rahim Khatib/ Flash90

"צה"ל לא פוגע במערך הרקטי של חמאס" / פרשנויות

ארגון הטרור חמאס ממשיך להתל בישראל ובצד הישראלי מתלבטים קשות על סגנון ודרך התגובה, מהכרעת חמאס לחלוטין עד להחלשתו בצורה מבוקרת. "את קצב האירועים הכתיב חמאס ולא ישראל. שבועיים לפני בחירות אצלנו, והארגון הפלסטיני הוא זה שקובע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארגון הטרור חמאס ממשיך להתל בישראל ובצד הישראלי מתלבטים קשות על סגנון ודרך התגובה, מהכרעת חמאס לחלוטין עד להחלשתו בצורה מבוקרת. בינתיים, נמשכים המגעים בתיווך מצרים לרגיעה, כשחמאס אפילו לא מתבייש לדרוש הפסקת אש ללא התחייבות להפסקת ההפגנות והבלונים.

הפרשן בן כספית כותב בטורו ב'מעריב' כי, "בכל הקשור למדיניות מול הרצועה נתניהו הוא מופת של מתינות, איפוק ופרגמטיות. סבלנות אינסופית, סלידה מהרפתקאות, מדינאות מרחיקת לכת ואחראית. ממש יוסי ביילין. אבל אל תטעו בו: הרפיסות של נתניהו מול חמאס אינה מאהבת מרדכי, אלא מהרתיעה מהמן. הבייס הפוליטי של נתניהו לא עוטף את עזה, אלא את רמאללה, שכם, בית לחם וחברון. הוא “מוותר” על הרצועה כדי להעמיק את אחיזתו בגדה".

כספית חושב שנתניהו רואה בחמאס לא פחות ולא יותר "נכס מניב" כפי שכתב בחלק מטורו – "הסיפור עם עזה פשוט בהרבה מכפי שהוא נראה. נתניהו וממשלתו שומרים על חמאס בכל כוחם כי הם רואים ברשות הפלסטינית אויב אסטרטגי ובחמאס סוג של נכס מניב. ממול, באופוזיציה, אין תשובה מדויקת. החברים בכחול לבן מדברים בסיסמאות ולא מציגים אלטרנטיבה ממשית. אתמול, לאורך יום קריטי וארוך, אי אפשר היה למצוא את גבי אשכנזי, יאיר לפיד או בוגי יעלון גם במשקפת. גנץ היה בכלל בוושינגטון".

הד"ר ירון פרידמן במאמר לאתר 'ווינט' ניסה להסביר מדוע כה חשוב למצרים להביא לרגיעה סביב הרצועה: "הגישה של מצרים לחמאס הפכה פרגמטית יותר בשנתיים האחרונות, מאחר שהצבא המצרי הבין כי עדיף לשתף את חמאס במלחמה נגד דאעש בסיני, שמהווה איום משותף לשני הצדדים. חמאס עשה מאמץ להפסיק את ההברחות שפגעו ביחסים עם מצרים, ולפי פרסומים שונים, הארגון אף סיפק למודיעין המצרי מידע חיוני שהשיגה על ארגון "ולאית סינא" (מחוז סיני) המסונף לדאעש" כתב במאמרו.

הד"ר אוסיף כי, "מכיוון שמצרים יצאה למבצע הצבאי הרחב, המכונה "סיני 2018" לטיהור חצי האי סיני מטרור, המידע שסיפק חמאס היה חיוני למדי. סרטונים של דאעש מאשרים מידע זה, מאחר שנראות בהם הוצאות להורג של משתפי פעולה מחמאס".

הפרשן הצבאי טל לב רם בטורו הבוקר בעיתון מעריב הסביר עד כמה בישראל לא מצליחים לקבוע סדר יום מול החמאס: "כמו במקרים קודמים, את קצב האירועים – תחילתו של הסבב וסיומו – הכתיב חמאס ולא ישראל. שבועיים לפני בחירות אצלנו, והארגון הפלסטיני הוא זה שקובע את סדר היום. וגם הפעם, כמו במקרים הקודמים, אף על פי שאת הבעיות גורמות “הרקטות הסוררות והעצמאיות”, צה”ל אינו פוגע במערך הרקטי של חמאס, בדגש על אותן רקטות ארוכות טווח".

גם בפן המודיעיני סבור הפרשן הצבאי המוערך טל לב רם כי ישראל אינה עושה מספיק לסכל את המערך הרקטי של חמאס וכתב בין היתר כי, "בין שיקולים מבצעיים לפער המבצעי והמודיעיני בכל הקשור ליכולת לאתר ולפגוע במערך הרקטי של ארגוני הטרור, ובפרט של חמאס, עולות – ולא בפעם הראשונה – סוגיות מטרידות: מדובר בפעם השלישית ברציפות שירי של חמאס יכול להיתפס אצלנו כטעות ותקלה, וצה”ל צריך לחקור לעומק את האפשרות שחמאס מנהל מניפולציות שפעם אחר פעם מטעות את אנשי המודיעין שלנו. לכאורה זה עוד סבב הסלמה שעומד לפני סיום, אבל למעשה כל גורמי המתיחות עדיין כאן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי שמאל מת אילו היה בתקופת בגין היה נחשב לפעיל מרץ

אדיוטים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture