Tomer Neuberg/Flash90

ב'כחול לבן' מעריכים: אין חפרפרת במטה, יש האזנות מבחוץ

במטה כחול לבן לא סבורים שיועץ כלשהו או גורם אחר במטה הקליט בפועל את גנץ והדליף לתקשורת את הדברים אלא שמתבצעות הקלטות מבחוץ, באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שלא דורשים נוכחות פיזית במקום שבו גנץ דיבר

בכחול לבן החלו לבדוק איך שיחות גנץ הודלפו ובכחול לבן לא סבורים שיועץ כלשהו או גורם אחר במטה הקליט בפועל את גנץ והדליף לתקשורת את הדברים אלא שמתבצעות הקלטות מבחוץ, באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שלא דורשים נוכחות פיזית במקום שבו גנץ דיבר. כך נחשף הערב ב'חדשות 12'.

ההנחה הזאת היא תוצאה של תחקיר שבוצע בכחול לבן ובו שוחזרו המקומות והאירועים שבהם גנץ אמר את הדברים, ובעיקר מול מי הוא אמר את הדברים. זה הוליד את הסברה שאין חפרפרת – יש האזנות מבחוץ. יש לציין כי בכחול לבן יש גם מי שסבור הפוך, שאכן יש הדלפות מצד גורמים אלו ואחרים, כאלה שממש מקליטים את גנץ ועושים בזה שימוש נגדו. הם אפילו טוענים שגנץ עוצם עיניים ולא מעניק לסוגיה הזאת משנה חשיבות מספקת.

תגובת כחול לבן: "מטבע הדברים איננו מגיבים בנושאי אבטחת מידע".

הבוקר דווח ב'ידיעות אחרונות' כי הנהלת מפלגת כחול לבן החלה בביצוע בדיקה פנימית מקיפה על מנת לחשוף את ה"חפרפרת" בתוך מטה הבחירות של המפלגה, זאת לאחר פרסומן של ההקלטות המביכות שבהן נשמע יו"ר המפלגה בני גנץ. גורמים במפלגה טענו כי הבדיקה החלה בפרופיל נמוך, מאחר שהם חיכו לחזרתו של גנץ מוושינגטון כדי לבצע בדיקה מקיפה יותר בעזרתו.

"אנחנו רוצים לדעת מי זה הבחור שעמד מאחורי הפצת החומרים", אמר בכיר במפלגה והוסיף: "מדובר באירוע מטריד מאוד ואנחנו חייבים לסגור את הפרצה הזאת". יחד עם זאת, גורמים במפלגה הבהירו כי מדובר בבדיקה פנימית בלבד ולא בבדיקה של חברת חקירות או גורמים חיצוניים. עוד אמרו כי הבדיקה אינה כוללת פוליגרף לעובדים, ליועצים ולמקורבים הנחשבים שותפי סוד או המשתתפים בשיחות סגורות ומצומצמות עם גנץ.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו