"תיק 50 מיליון": בליכוד דורשים מהיועמ"ש לחקור את גנץ • צפו

השר יריב לוין: "אני קורא ליועמ"ש להודיע מיד על פתיחה בחקירה של כל ההיבטים של פרשה חמורה זו". השר אופיר אקוניס: "לפיד, אל תהיה צבוע ודו פרצופי, לא לעשות דין אחד לבנימין נתניהו ודין אחר לבני גנץ ראש המפלגה שלך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תנועת הליכוד הגישה היום ליועץ המשפטי לממשלה דרישה לחקור מיידית את בני גנץ בעקבות "תיק 50 מיליון", כהגדרתם, שנחשף היום בדו״ח מבקר המדינה. המפלגה קיימה הערב מסיבת עיתונאים בהשתתפות השר יריב לוין, השר אופיר אקוניס, סגנית השר ציפי חוטובלי, חבר הכנסת יואב קיש ועורך הדין מיכאל דבורין.

השר יריב לוין אמר במסיבת העיתונאים: "היום פורסם דו"ח חמור מאוד של מבקר המדינה, תיק 50 מיליון. תיק חמישים מיליון חייב להיחקר מיד. אני קורא ליועמ"ש להודיע מיד על פתיחה בחקירה של כל ההיבטים של פרשה חמורה זו. זוהי שעת מבחן למערכת אכיפת החוק ולאמון הציבור. קראתי את התגובה המבישה של מפלגת לפיד גנץ לדוח המבקר. הם אומרים, בגנץ לא נפל דופי".

"רבותי איזו צביעות, איזה סטנדרט כפול, איזה זלזול בציבור. מדובר לא רק על פרשה חמורה הנוגעת להתנהלות המשטרה אלא על בני גנץ, מועמד לראשות הממשלה, שלפי דו"ח המבקר ניצל את קשריו והציג מצגים שקריים והוציא 4 מיליון שקלים ללא מכרז ובניגוד לדין. הציבור לא יסכים לקבל אכיפה לא שיווניות של החוק וסטנדרט כפול עם יחס אחד ומחמיר לרה"מ ויחס אחר ומקל לבני גנץ".

"ראשי מערכת אכיפת החוק הם אלה שקבעו סטנדרט ברור לפיו כל המידע צריך להיות מובע בפני הציבור לפני הבחירות. אם כך בעניינים של סיגרים או כתבות באינטרנט שמקומם אפילו לא בוועדת האתיקה, בוודאי שכך חייב להיות בפרשה שעניינה ניסיון לקבל תוך הצגת מייצגים שקריים עשרות מיליוני שקלים מכיסם של אזרחי ישראל".

"זוהי אחריות ישירה של בני גנץ. הוא נמצא בלב הפרשה ופעולותיו שעולות מדו"ח המבקר הן ההפך הגמור מהיושרה המינימאלית המצופה לכל אדם, ובטח לאיש ציבור", סיים לוין ודרש, "היועמ"ש מנדלבליט, לכל אדם צריך להיות חוק שווה. הודע מיד על חקירת תיק 50 מיליון של בני גנץ".

השר אופיר אקוניס אמר כי, "מבקר המדינה פרסם אחה"צ פרשת שחיתות אישית חמורה שמחייבת חקירה פלילית עוד לפני הבחירות. אין חוק לבנימין נתניהו וחוק אחר לכל השאר. גנץ עמד בראשות חברה שכבר קיבלה חלק מהכסף, ואני מזכיר לכם שזה כסף שלכם. כסף של הציבור".

"אני מנצל את ההזדמנות הזאת לקרוא לפוליטיקאי יאיר לפיד לא להיות צבוע, לא להיות דו פרצופי, לא לעשות דין אחד לבנימין נתניהו ודין אחר לבני גנץ ראש המפלגה שלך – להתייחס במהירות, ברצינות וביסודיות לפרשת חמישים המיליון של בני גנץ. ואם אתה הגון חה"כ לפיד, אם אתה הגון, תצטרף לקריאתנו, לדרישתנו לפתוח בחקירה פלילית. אם לפיד לא יעשה זאת, הרי שיתגלה שכמו בכל שאר הדברים, בתחום המדיני, בטחוני, כלכלי, כל דבריו הם דברי סרק חסרי ממש ותוכן".

סגנית השר ציפי חוטובלי: "אם רוצים דין שוויוני לכל צריך לפתוח בחקירה מייד, כי חמישים מיליון שנגנבו מהקופה הציבורית לא יכולים להיות עניין של מה בכך. העובדה שחברת גנץ לא עמדה בדרישות הסף של המכרז, על מוצר שלא היה ולא נברא, הדברים צריכים לעורר חשד עמוק בלב הציבור הישראלי, מי האיש שמעמיד את עצמו לבחירת הציבור בעוד מספר ימים. גנץ מסתיר מידע, מסתיר אידיאולוגיה, מסתיר דרך, מתחזה לאיש ימין כשהוא מנסה להוביל מדיניות שמאל. הציבור צריך לראות מה האמת כי גנץ לא מספר אותה, גנץ מסתיר אותה".

"בוגי יעלון אמר שמגיע לציבור מועמד שאין על מה לחקור אותו. כאן ועוד איך יש על מה לחקור בעניין גנץ. צריך לחקור אותו על העבירה לכאורה שמתגלית כאן בעסקה מפוקפקת בינו לבין אלשיך, והציבור צריך לדעת שמי שעומד לבקש את הקול שלו הוא אדם שלא אמר אמת, אדם ששיקר, אדם שהציג חברה על סמך נתונים כוזבים והם חמורים מספיק כדי שהיועמ"ש יפתח בחקירה פלילית".

יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש: "הציבור זכאי לדעת את האמת. הוא צריך לדעת על המהות והקשר בין גנץ לבין המפכ"ל אלשיך. קשר גנץ-אלשיך חייב להיבחן במובן הפלילי. אנחנו עדים למעשים פליליים של חברת גנץ. הציבור צריך לדעת את האמת, אנחנו צריכים לפתוח בחקירה פלילית, ואני חושב שחברי התייחסו לבוגי ולפיד במפלגת לפיד גנץ. את בני גנץ צריך לחקור ועכשיו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הא הא הא הא הא הא הא הא הא.
גנץ רדף אחרי הכבוד. עכשיו ברח ממנו. איזה ביש מזל. נעבעך גנץ. מה שלום המשפחה מסאטמר?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture