Noam Revkin Fenton/Flash90

דובר מבקר המדינה: "אין חשד למעשים פליליים בחברה בה שימש גנץ כיו"ר"

בליכוד דרשו לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ בעקבות דו"ח מבקש המדינה, הדובר מבהיר - "משרד המבקר לא בודק חברות פרטיות, חברת המימד החמישי לא מוזכרת בדו"ח". על אלשיך: "נדמה לי שאפשר להעריך מי בפנים ומי לא בפנים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שלמה רז דובר משרד מבקר המדינה התייחס הבוקר בראיון לגלי צה"ל לסערה הפוליטית האחרונה סביב החברה הפרטית "המימד החמישי" בה שימש בני גנץ – כיום יו"ר מפלגת כחול לבן, כיו"ר החברה. "משרד המבקר לא בודק חברות פרטיות אלא על מערך הרכש במשטרת ישראל, ומדרך הטבע לא מוזכר שום גורם פרטי" פתח שלמה רז את דבריו, רז הבהיר כי, "כל הביקורת היא על המשטרה. יש פעם אחת שמוזכרת החברה הפרטית וזה לגבי מידע שגוי שהיא מסרה והגיעה ממנה. לא עסקנו בכל מה שמופיע בתקשורת ולא מוזכרת חברת המימד החמישי. מבקר המדינה לא מתעסק בחברות פרטיות – זה לא בסמכותו".

רז ניסה להסביר את עיקרי הדו"ח וההשלכות הפוליטיות שלו ואוסיף כי "כדי להרומם מעל הספינים אני רוצה להבהיר במה עסק הדו"ח, מדובר על התנערות של משטרת ישראל ממה שמחייב חוק המכרזים ובכלל ההתנהלות התקינה והוגשו פניות ליועץ המשפטי לממשלה על 18 מקרים עם חשש למעשים פליליים, החברה של גנץ היא לא אחד מאותם מקרים. יש ממצא נוסף בדו"ח שעל פי החלטת משרד לבטחון פנים ועל פי הוראת השר הסיטו מאות מיליוני שקלים מתקציב המשטרה לטובת פרויקטים שהשר רצה לקדם מבלי בכלל להתייעץ עם המשטרה האם היא יכולה למלא את תפקודה ללא הכספים הללו. מדובר בדו"ח מקיף אך הוא לא מתעסק במגזר הפרטי".

לסיום התייחס רז לטיימינג שבו פורסם הדו"ח ולקשר של מפכ"ל המשטרה לאותם 18 מקרים בהם מבקר המדינה מצא חשד לפלילים ואמר, "את הטענות על מעורבות במגרש הפוליטי אנחנו דוחים על הסף, כשדו"ח מוכן הוא מתפרסם ללא שום קשר למועד הבחירות". שלמה רז נשאל האם יש לחלק מהמקרים קשר למפכ"ל המשטרה הקודם רוני אלשיך והשיב כי, "18 המקרים החשודים כפליליים הם לגבי קציני משטרה ולגבי אירועים שקרו בתוך המשטרה ומעבר לזה לא ארחיק לכת, נדמה לי שאפשר להעריך מי בפנים ומי לא בפנים".

כזכור אתמול בקשו בליכוד לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר כחול לבן במה שהם מכנים "תיק 50 מיליון" של בני גנץ. בליכוד טוענים כי חברת המימד החמישי בה שימש גנץ כיו"ר קבלה ע"פ דו"ח המבקר, 50 מיליון שקלים ממשטרת ישראל, ללא מכרז ותוך כדי הצגת נתונים שקריים למשטרה. בין הנתונים השגויים שמסרה חברתו של גנץ על כך שברשותה ארבעה לקוחות בעוד לא החזיקה אפילו באחד, בנוסף טענה החברה כי בעלת ניסיון של ארבע שנים בשוק בעוד היו לה שנתיים בלבד. בנוסף בחברה טענו שבידם מוצר מוכן לשוק כשבפועל לא היו כך פני הדברים.

אחד מיועצי מפלגת הליכוד עו"ד מיכאל דבורין הסביר בראיון ברדיו 103 כי, "משטרת ישראל החליטה להתקשר לחברת המימד החמישי, אותה חברה בראשות בני גנץ ורם בן ברק יחד עם כל מיני קציני משטרה בכירים בעסקה ללא מכרז. כפי שפרסם גם גידי וויץ' אנחנו יודעים שלא מדובר כאן בחברה שאין לה מתחרים ולא הייתה סיבה שיהיה לה פטור ממרכז. פסיקתו של בית המשפט העליון היא שרוב המקרים חייבים מכרז. החשש שלנו, מפלגת הליכוד, שאותם יועצים הם שהביאו את העסקה לחברה. אני לא יודע מי אישר את הדבר הזה ומי היה בניגוד עניינים אבל הדבר הזה צריך להיבדק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture