ארכיון

תקיפת ישראלית? לפחות 7 הרוגים בתקיפת מתקנים של איראן בסוריה

התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה: על פי דיווחים שמגיעים מהצד הסורי, האיראנים ספגו מכה קשה בתקיפה בעיר חלב וע"פ אחד מהדיווחים יותר מ25 פעילים במשמרות המהפכה נהרגו. השר כץ: "ממה שהאיראנים יודעים, ישראל היא שתקפה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אמש בשעה 23:00 החלה התקפה על מספר מוקדים באזור התעשייה שייח נאג'אר שבצפון מזרח העיר חאלב, כלי תקשורת בסוריה דיווחו על סדרת פיצוצים שהרעידו בין היתר את נמל התעופה א נירב ואזור התעשייה ששוכנים בעיר. ארגון המעקב הסורי טען במהלך הלילה כי בתקיפה נהרגו ארבעה בני אדם ועדכן יותר מאוחר את מספר ההרוגים על לפחות שבעה.

מספר ההרוגים צפוי לעלות מכיוון שבהפצצות גם נפצעו לא מעט חמושים איראניים/סוריים. אך ישנם דיווחים בצד הסורי על פגיעה גדולה יותר. ב'חדשות 13' אזכרו את אתר החדשות הסורי Jorfnews שדיווח כי יותר מ-25 פעילים של משמרות המהפכה האיראניים, בהם מפקדים ומומחי צבא איראניים נהרגו בתקיפה הישראלית הלילה.

במהלך התקיפה הופעלו מערכות לירי טילים נגד מטוסים מהצד הסורי כשלטענתם כ70% מהטילים שנורו ע"י מטוסי הקרב יורטו. על פי כלי התקשורת בסוריה, מדובר בתקיפה של מחסן אמל"ח אירני ומפעל איראני לייצור נשק. ברחבי העיר שררה הפסקת חשמל לזמן ממושך עקב ההפצות.

לאחר התקיפה בסוריה המרחב האווירי ברמת הגולן נסגר הבוקר לתנועת כלי טיס כשצפי הפתיחה שלו בחזרה עודכן למוצאי שבת. במקביל לתקיפה בסוריה התקיים במהלך הלילה באו"ם דיון במועצת הבטחון של האו"ם על הכרת ארה"ב ברמת הגולן כשטח ישראלי. הדיון התקיים לבקשתה של סוריה.

גם הדרג המדיני התייחס הבוקר לנעשה בסוריה והשר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני ישראל כץ התייחס הבוקר בראיון ל'כאן רשת ב' לתקיפה שבוצעה אמש בצפון חאלב שבסוריה, וטען כי "לפי מה שהאיראנים יודעים – זו ישראל שתקפה". כץ אמר הוסיף כי מדובר ב"פעולה שהיא הרבה יותר מאתגרת צבאית, הרבה יותר עוצמתית".

כץ דיבר תחילה על מדיניות הממשלה כלפי רצועת עזה, וקשר אותה לנעשה בגבול הצפוני: "התשובה שאני מוביל כבר שנים היא לשנות את מבנה ההיערכות שלנו מול עזה. למשל, עכשיו מיוחסת לנו לפי מקורות זרים פעולה של חיל האוויר הלילה מול כוחות איראניים בסוריה. לפי המקורות זו ישראל שתקפה, לפי מה שהסורים הגיבו זו ישראל וגם לפי מה שהאיראנים יודעים זו ישראל".

השר מהליכוד טען כי התקיפה שבוצעה הלילה הייתה שונה מתקיפות אחרות בסוריה: "היו גם פעולות כאלה שלקחנו עליהן אחריות. הפעולה הזו הרבה יותר מאתגרת צבאית, הרבה יותר עוצמתית".

חבר נוסף בקבינט המדיני-ביטחוני, השר יואב גלנט, התייחס אף הוא הבוקר ב'כאן רשת ב' לדיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה והדגיש: "אנחנו לא לוקחים אחריות על דבר". הוא הוסיף כי "אנחנו לא יכולים לאפשר לאיראנים להיות בהיערכות לקראת מציאות אחרת בעוד שנים אחדות וכך אנחנו פועלים".

עוד הוסיף השר גלנט כי "הודענו יותר מפעם אחת שלא נאפשר את הקמתו של צבא איראני בסוריה ולא את פתיחתה של חזית נוספת 'חיזבאללה 2' ברמת הגולן. לא נסכים גם להעברת נשק מפר איזון מאיראן דרך אדמת סוריה אל חיזבאללה, כל הדברים האלה עומדים במרכז האינטרס שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture