Noam Revkin Fenton/Flash90

3 סקרים, ראש ממשלה אחד • ומה חושב הציבור על ההסלמה בדרום?

ברוב הסקרים מוביל גוש הימין, אם כי ברוב קטן של 62 מנדטים בלבד, ולמרות הכל רוב בעלי הדעה רואה בנתניהו כמתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה ומעריך שהוא אכן ירכיב אותה • עם זאת, הסקרים מגלים אכזבה קשה מההתנהלות מול חמאס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סוף השבוע הגיע, שבת קודש בפתח, וכמידי שבוע מפרסמים העיתונים המובילים סקרי מנדטים שלא בהכרח מלמדים על תוצאות האמת בקלפי, אך מספקים הצצה למה שאולי יקרה ביום שלמחרת הבחירות, האם יש לנתניהו סיכוי להרכיב ממשלה וכמה הסיכוי הזה גבוה, תלוי כנראה מאיזה סקר אתם מתרשמים יותר.

נפתח עם עם המספרים של סקר 'ידיעות אחרונות שבצע על ידי ד"ר מינה צמח ומנו גבע ממכון מדגם: כחול לבן 31, הליכוד 27, העבודה 9, יהדות התורה 7, חד"ש תע"ל 7, הימין החדש 6, ש"ס 5, איחוד הימין 5, מרצ 5, כולנו 5, זהות 5, רע"מ בל"ד 4, ישראל ביתנו 4. מפלגת גשר של אורלי לוי-אבקסיס לא עוברת את אחוז החסימה עם 2.7% בלבד. (גוש הימין חרדים – 59 מנדטים).

סקר 'ישראל היום' ו'i24NEWS' שנערך באמצעות מכון מאגר מוחות בהנהלת פרופ' יצחק כץ: כחול לבן 32, הליכוד 28, העבודה 8, הימין החדש 6, מרצ 6, תע"ל+חד"ש 6, יהדות התורה 6, איחוד מפלגות הימין 6, זהות 6, ש"ס 6, כולנו 5, ישראל ביתנו 5. לא עברו את אחוז החסימה: רע"ם+בל"ד 2, גשר 1, צומת בראשות אורן חזן 1. (גוש הימין חרדים – 62 מנדטים)

סקר 'מעריב' שנערך על ידי מכון סמית: כחול לבן 30, הליכוד 29, העבודה 8, חד"ש תע"ל 7, הימין החדש 7, יהדות התורה 6, ש"ס 6, איחוד הימין 6, מרצ 5, זהות 4, כולנו 4, ישראל ביתנו 4, רע"מ בל"ד 4. גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס נמצאת על סף אחוז החסימה (3%) וכל שינוי קל יכול לגרום לכך שתעלה מעל הקו האדום ותשנה את מפת המנדטים. (גוש הימין חרדים – 62 מנדטים).

ולשאלות הנספות:

על פי סקר 'ישראל היום': בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה ממשיך נתניהו להוביל, עם 46% מהציבור הסבורים כי הוא המתאים ביותר, לעומת 36% בלבד שטוענים כי גנץ הוא המתאים. הסקר מעלה עוד כי 50% סבורים כי ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית בגולן היא הישג של רה"מ נתניהו במידה רבה או במידה רבה מאוד. הסקר ניסה לבדוק גם מה מניע את האנשים לצאת להצביע. 28% אמרו כי הנושא הביטחוני הוא המכריע ביותר מבחינתם. 29% אמרו כי דווקא הנושא הכלכלי. רק 10% התעניינו בנושא השחיתות.

על פי סקר 'ידיעות אחרונות': בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מוביל נתניהו עם 41% לעומת 30% לבני גנץ, כששיעור גדול מהמצביעים לא יודעים או לא רוצים איש מהם. בלי קשר לדפוס ההצבעה של הבוחרים – רוב גדול מבין הנשאלים העריך כי נתניהו הוא זה שירכיב את הממשלה הבאה.

בעקבות ההתחממות בדרום וירי הטילים על תל אביב והשרון, נתניהו קיבל למעשה ציון נכשל: 63% מהמרואיינים אמרו שהם לא מרוצים מהאופן שבו טיפל ראש הממשלה בעימות מול חמאס, רק 28% מרוצים או די מרוצים מהצעדים של נתניהו. התוצאה המפתיעה ביותר מתייחסת לפעולה של צה"ל נגד חמאס. מהסקר עולה כי יותר ישראלים תומכים בפעולה קרקעית בעזה מאשר מתנגדים לה (42% תומכים מול 34% מתנגדים). בסוגיית העברת הכסף הקטארי לחמאס התוצאה אפילו יותר מובהקת: 63% מתנגדים להעברת הכסף, ורק 16% תומכים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה לפני ההסכם עם אלי ישי?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture