מי ניצח? חמאס: "נחתום בקרוב עם ישראל"; צה"ל: "המתפרעים היו מרוסנים"

"יום האדמה": אחרי היערכות צה"ל והתקיפות ברצועה, הסביר דובר צה"ל כי חמאס פעל כדי לרסן את המפגינים בצעדת המיליון ואנשיו עמדו עם וסטים כתומים ומנעו מהם להתקרב לגדר המערכת. סגנו של הנייה: "ייתכנו הבנות בימים הקרובים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בצה"ל סיכמו את הפגנות הענק שנערכו היום (שבת) על גבול רצועת עזה לציון יום האדמה ויום השנה ל"צעדות השיבה" בהשתתפות עשרות אלפי פלסטינים. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, ציין כי בשעת השיא של האירועים נכחו בגדר הרצועה כ-41 אלף פלסטינים, אך למרות המספרים הגבוהים, הייתה פחות אלימות מאשר הפגנות ימי שישי השבועיות.

לפי משרד הבריאות הפלסטיני, ישנם שני הרוגים מאש צה"ל בהתפרעויות, ובסך הכל נפצעו מעל 200, מהם מעל 30 מירי חי. לפני תחילת הצעדה נהרג צעיר פלסטיני בגבול מפגיעת רסיסים. בתוך כך, פרצו מספר מפגינים את הגדר במרכז הרצועה, ובתגובה פתחו כוחות צה"ל באש לעברם. דובר משרד הפנים בעזה הודיע כי נפרסו 8,000 אנשי ביטחון, לבושים באפודים כתומים, בכל מוקדי המחאה על מנת לשמור על המפגינים.

"חמאס ריסן את המתפרעים"

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס התייחס הערב להפרות הסדר, ואמר כי למרות שחמאס סימן את היום הזה כיום מרכזי – ניתן להגדיר אותו כהצלחה. "חמאס שלט בסך הכול באירועים, וחויב להיות מרוסן. יש עוד מבחנים בקרוב", מסר.

תא"ל מנליס הוסיף כי "מספרי מפרי הסדר שהגיעו לגדר היו קטנים. מדובר בחוליגנים וסוררים שחלקם אף הכו את 'סדרני חמאס' על האפודים הכתומים. היו גורמים מצריים שהסתובבו בשטח והיו חלק מהמנגנון שלו דיווחנו על האירועים. מערכת השיח שהתנהלה בגורמים שמעל צה"ל היו חלק מהמנגנון שאיפשר ניהול מושכל".

"הייתה כנראה רק נקודה אחת היום, מלבד אירוע הילדים, שבה פלסטינים חצו את הגדר ומיד חצו חזרה לרצועה. לא נקבל את הפיצוצים הליליים ליד הגבול, זהו רעיון שנועד ללחוץ על האזרחים הישראלים שילחצו על הקברניטים הישראלים כדי להשיג עוד הישגים", כך מנליס.

גורם מדיני מסר כי "בזכות המדיניות הישראלית הכוללת תקיפות עוצמתיות של חיל האוויר, אזהרות חריפות שהועברו לחמאס וההיערכות המסיבית של צה"ל שעליה הנחה רה"מ נתניהו – אירועי הגדר עברו בשקט יחסי". "ישראל מביעה סיפוק גם ממאמצי ההרגעה מהצד המצרי", הוסיף הגורם.

חמאס: "סיכוי לחתמיה על הסדר"

מנגד, ארגון הטרור חמאס חוגגים: מנהיג חמאס יחיא סינוואר התראיין היום על רקע ציון יום השנה לתחילת צעדות השיבה. בריאיון לסוכנות הידיעות הערבית "שבאב" הבטיח המנהיג כי הצעדות החל משבוע הבא לא יהיו דומות לאלו שראינו בשנה החולפת. "בפני הכיבוש יעמוד אתגר חדש", הבטיח סינוואר, "התגובה של ההתנגדות והזרועות הצבאיות שלה לאלימות של הכיבוש נגד הצעדה לא יהיו כשהיו בעבר. אנחנו נבחן כל פשע שיתבצע בידי נתניהו כלפי המפגינים ולא נהסס להגן על אזרחינו".

מוקדם יותר, בשיאן של ההפגנות, ביקר סינוואר במאהל המרכזי והראה תמיכה באלפי המפגינים. סינוואר הודה לתושבי עזה שבמשך שנה שלמה באו להפגין על הגדר. "אנו מודים לאלפי האזחרים שבאו כל שישי למאהלי המחאה ובייחוד לאלו שבאו היום, אלו אנשים נהדרים שממשכים להראות את ההתנגדות לכיבוש".

סאלח אל עארורי, סגנו של איסמאעיל הנייה בחמאס, אמר בתום ההפגנות: "קיימת אפשרות טובה להגיע להבנות בימים הקרובים, אבל אנחנו לא מחויבים לאומית או בטחונית להבנות האלה עד שישראל תהא מחויבת להן. במסגרת ההסדרה הזו נרצה לטייב את תנאי המחייה של העם שלנו כדי שיוכל לחיות בדיוק כמו כל העמים. אני מעריך שהסכמות, אם יהיו, יגובשו תוך יומיים-שלושה".

בנט ושקד: נצביע נגד

מהימים החדש נמסר כי נפתלי בנט ואיילת שקד, יצביעו בקבינט נגד המה שהגדירו "סכם הכניעה המביש של ישראל מול ארגון חמאס שמפעיל נגדנו סחיטה באיומים". לדברי בנט, "לא סתם התחושה של הישראלים היא של השפלה. סינוואר והנייה יוצאים לחגיגות ניצחון, ללא כל פחד שישראל תחסל אותם. ככה לא יוצרים הרתעה".

"אני והשרה שקד נצביע בקבינט נגד חתימה על הסכם הכניעה של ישראל לחמאס. לאחר מעל אלף רקטות השנה, רבבות בלוני תבערה, מיליון ישראלים במקלטים, צריך היה שסינוואר ייפרד מהעולם הזה, ולא שיכתיב להסתובב כטווס מנצח. טועה מי שחושב שקנה לנו שקט, כי עם הכניעה לטרור מגיע התיאבון לעוד טרור. אנו צפויים לגל טרור נוסף, אלים הרבה יותר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture