צילום: נתי שוחט, פלאש 90.

לילה לבן? 5 רקטות שוגרו מהרצועה; צה"ל תקף עמדות חמאס

אזעקת צבע אדום הופעלה בישוב רעים שבמועצה האזורית אשכול. צה"ל "זוהו חמישה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל". המועצה האזורית: "נשמעו פיצוצים ויש איכון על נפילות בשטחים פתוחים". צה"ל תקף באמצעות טנקים ולא מהאוויר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אזעקת צבע אדום הופעלה הלילה בישוב רעים שבמועצה האזורית אשכול. מדובר צה"ל כי, "בהמשך לדיווח על אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, זוהו חמישה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל".

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי, "בהמשך לאזעקת צבע אדום שנשמעה באשכול – נשמעו פיצוצים ויש איכון על נפילות בשטחים פתוחים. אין נפגעים. לא ידוע על נזק. מתבצעות סריקות".

דובר צה"ל מסר כי טנקים שתקפו לפני זמן קצר מספר עמדות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה בתגובה לשיגורים הלילה משטח הרצועה לשטח ישראל. הפלסטינים מדווחים כי צה"ל תקף מטרות חמאס סמוך לדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה.

יו"ר הימין החדש השר נפתלי בנט הגיב על שיגור הטילים ואמר כי, "‏כפי שאמרתי אמש, החולשה של ישראל מביאה לחוצפה של חמאס, שירו כעת עוד 5 רקטות על תושבי הדרום. אני קורא לראש הממשלה לכנס כבר היום את הקבינט כדי לשנות את כללי המשחק. אפשר וחייבים לנצח את חמאס. כשר ביטחון אוביל למדיניות של הכרעה במקום כניעה".

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה נתניהו כי, "אנחנו לא יודעים אם הרגיעה הזו תימשך, אנחנו ערוכים לקראת כל התפתחות. זו הדרך שבה אנחנו מנהלים את העניינים – מפעילים כוח כשצריך, ונמנעים, אם אפשר, ממלחמות מיותרות. אנחנו עושים זאת גם בגזרה הצפונית. בלמנו את איראן, אנחנו הולמים שם כשצריך".

בצה"ל סיכמו הערב את הפגנות הענק שנערכו היום (שבת) על גבול רצועת עזה לציון יום האדמה ויום השנה ל"צעדות השיבה" בהשתתפות עשרות אלפי פלסטינים. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, ציין כי בשעת השיא של האירועים נכחו בגדר הרצועה כ-41 אלף פלסטינים, אך למרות המספרים הגבוהים, הייתה פחות אלימות מאשר הפגנות ימי שישי השבועיות.

לפי משרד הבריאות הפלסטיני, ישנם שני הרוגים מאש צה"ל בהתפרעויות, ובסך הכל נפצעו מעל 200, מהם מעל 30 מירי חי. לפני תחילת הצעדה נהרג צעיר פלסטיני בגבול מפגיעת רסיסים. בתוך כך, פרצו מספר מפגינים את הגדר במרכז הרצועה, ובתגובה פתחו כוחות צה"ל באש לעברם. דובר משרד הפנים בעזה הודיע כי נפרסו 8,000 אנשי ביטחון, לבושים באפודים כתומים, בכל מוקדי המחאה על מנת לשמור על המפגינים.

סאלח אל עארורי, סגנו של איסמאעיל הנייה בחמאס, אמר בתום ההפגנות: "קיימת אפשרות טובה להגיע להבנות בימים הקרובים, אבל אנחנו לא מחויבים לאומית או בטחונית להבנות האלה עד שישראל תהא מחויבת להן. במסגרת ההסדרה הזו נרצה לטייב את תנאי המחייה של העם שלנו כדי שיוכל לחיות בדיוק כמו כל העמים. אני מעריך שהסכמות, אם יהיו, יגובשו תוך יומיים-שלושה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture