בראשות מרנן ורבנן: אלפים השתתפו במעמד 'בעד עמך' • גלריית ענק

אמש התקיים מעמד 'בעד עמך' בראשות מרנן האדמו"רים ובמהלכו הושמעה חובת השעה והצורך בהצבעה למפלגה חרדית. במהלך הכינוס השתתף מרן הרב מאזוז. בסיום הקריא מזכיר מועצת גדולי התורה את החלטות הכינוס • צילום: שוקי לרר

אלפי חסידים השתתפו הערב בכינוס מיוחד 'בעד עמך' לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד כשבוע וחצי בראשות מרנן ורבנן האדמו"רים שליט"א שנשאו דברים בגודל החוב להצביע עבור יהדות התורה וח"ו לא עבור מפלגה שאיננה חרדית.

בכינוס ההיסטורי “בעד עמך” השתתפו: כ”ק האדמורי”ם מגור, ויז’ניץ, באיאן, סלונים, סערט ויז’ניץ, בעלזא מכנובקא, מודזיץ, ערלוי, ביאלה, פרימישלן, דארג, זוויהעל, פיטסבורג שאץ ויז’ניץ, בעלזא, סלונים, סטריקוב, הג”ר מיכל זילבר, הגרח”י דייטש, בני האדמו”ר מאלכסנדר ומסלונים.

 
האדמו"רים בכניסתם לאולם.

אלפי משתתפים ששהו באולם וכן רבבות אנשים צפו במוקדי השידור ברחבי הארץ. בתחילת הכינוס קרא האדמו"ר מזוטשקא 2 פרקי תהילים לרפואתו של האדמו"ר מסקולען השרוי במצב קשה.

האדמו"ר מויז'ניץ התבטא בנאומו במהלך הכינוס ההיסטורי: "לאגודת ישראל יש אחריות לכלל ישראל ולא רק לציבור אנ"ש. מי שרבותיו אוסרים להצביע מובן שלא ילכו. אך מי שלא אוסרים לו חובה קדושה להצביע ולקדש שם שמיים".

"מזעזע לחשוב שיש חרדים שחושבים להצביע למפלגה לא חרדית. לאן הגענו, זה נורא ואיום ועתידין ליתן את הדין, יש כאלה שאומרים לעצמם אני קנאי ומחמירים על עצמם. זו טעות. התורה מחליטה מה זה קנאות, שזה בלתי לה’ לבדו. מי שלא אוסרים לו רבותיו מחויב להצביע ולקדש שם שמיים".

הגר״מ זילבר נאם אף הוא בכינוס, "אלה שרבותיהם אומרים לא להצביע אין אנו באים בטענות. אבל מי שהורו להצביע אין מקום להשתמט. מועצת גדולי התורה בעבר ובהווה פסקה כחובה קדושה לקדש השם".

כך מרן הרב מאזוז שליט"א מנהיגה הרוחני של מפלגת יחד השתתף בכינוס ואף נשא דברים, בין היתר התבטא: "כולנו עם אחד. כל יוצאי אשכנז לומדים ספרי רבותינו הספרדים. אנחנו חייבים להתאחד והתאחדנו מול חילולי השבת והפרצות בחומת הדת. יהיו לנו עשרה מנדטים".

בסיום הכינוס מזכיר מועצגה"ת הקריא את החלטות הכינוס: “קריאה לתפילה להינצל מפגעי הטרור. חיזוק לנציגים העומדים בעוז במסירות נפש לחזק עולם התורה. חובה להצביע רק ליהדות התורה ולפעול ולהפעיל להצלחת הרשימה ויזכו לברכת בני חיי ומזוני”.


מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו