נחנך בית 'קיויתי' – ארגון הגג בתחום הסיוע הרגשי בראשות הרב שמחה צישינסקי

במעמד אדמו"רים ורבנים ראשי ישיבות ואישי חינוך נחנך בית 'קיויתי' בבני ברק – ארגון הגג בתחום הסיוע הרגשי בראשות הרב שמחה צישינסקי הי"ו ● באירוע הושקו המיזמים 'מפת הנפש' המהווה מהפכת ענק בכל תחום הנפש -רגש, בהענקת כלים לפיתוח בריאות נפשית לכל מחנך ולכל הורה.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הגרי"ב וואזנר: הדרך היחידה להצלחה אמיתית בסיוע רגשי הוא רק כאשר הוא מגיע מתוך היסודות התורניים * הגרי"י אנגלנדר: ישועה גדולה עבור כלל ישראל • מיזמים פורצי דרך בתחום החינוך ועולם הרגשות, הושקו במעמד חנוכת 'בית קיויתי' בבני ברק, על ידי הרב שמחה צישינסקי יו"ר המרכז. 


במעמד גדולי תורה, אנשי חינוך אישי ציבור ומאות תלמידים ובוגרים, נחנך בית 'קיויתי' החדש בבני ברק.


המרכז הוותיק, בניהולו של הרב שמחה צישינסקי משלים כחמש עשרה שנות פעילות אינטנסיבית בעולם הנפש הרגש והחינוך, בהובלת תהליכים פורצי דרך ובקידום פתרונות עבור תחום הנפש לציבור התורני, מתוך חזון מרחיק לכת, מעוף ויצירתיות.

חנוכת המרכז החדש מציינת את התרחבות פעילות המרכז ואת הפריצה הלאה. באירוע הושקו המיזמים 'מפת הנפש' המהווה מהפכת ענק בכל תחום הנפש-רגש, בהענקת כלים לפיתוח בריאות נפשית לכל מחנך ולכל הורה, וכן מוקד ההפניה 'נתיבה' להפניה לטיפולים רגשיים, בסטנדרטים גבוהים של מקצוענות.

בהדרת כבוד התקבלה הופעתו של האדמו"ר ממכנובקא בעלזא שליט"א אשר קבע מזוזה והעניק את ברכתו החמה להרב צישינסקי ולפעילות במקום. האדמו"ר התעניין ארוכות בפרטי מיזם 'מפת הנפש' והביע את התפעלותו הרבה. בדבריו ציין עד כמה סיוע בענייני הנפש הוא הצלת כל החיים ממש, ובירך שכשם שעד עתה ראו כאן סייעתא דשמיא עצומה כה יעזור ה' וכה יוסיף הלאה והלאה.

למרכז הובאה ברכתו של הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א ראש ישיבת סלבודקא להמשך הצלחה מרובה ולהמשך התמקדות בנושאים החשובים ביותר – באופן הנכון, לתועלת הכלל.

הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר שליט"א ראש ישיבת חכמי לובלין ודומ"ץ זכרון מאיר ב"ב, תיאר את היכרותו הארוכה עם פעילות הרב צישינסקי גם בארץ ישראל וגם בלונדון, בהעמדת תרפיסטים על טהרת הקודש ועם היכולות הגבוהות ביותר. הזכיר את הנאמר בחת"ם סופר שלא ניתן ללמוד רפואה מגוף גוי לגוף יהודי, קל וחומר שמנפש גוי לא ניתן ללמוד, ואכן רואים בחוש אצל הרב צישינסקי שדווקא עקב כך שהכל אצלו נובע מיסודות עמוקים וטהורים רואים גם את התוצאות בפועל באופן של פלאי פלאים.

הגה"ח רבי יעקב יהושע ענגלענדער שליט"א ראש ישיבות מכנובקא בעלזא שיתף בחווייתו האישית כתלמיד ב'קיויתי' והרחיב בתועלת העצומה שחווה על עצמו, ועל הצמיחה הנפלאה ביכולות החינוכיות. הזכיר את המעשה המקובל על עת שהייתה גזירה בפראג ושלחו למלך אדם שדיבר בקול רם ותמה המלך מדוע כל כך בקול, ענה שהוא עצמו מדבר בשקט אולם כל יהודי פראג מדברים כאן ולכן נהיה קול גדול. כך כאן, ביודעי ובמכירי קאמינא, עד כמה דרך ה'פה' של 'קיויתי' מדבר כל כלל ישראל וכך נעשה קול רעש גדול של הישועה העצומה שמגיעה כאן לרבבות אלפי ישראל.

ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין ציין בדברי ברכתו את החשיבות העליונה בהענקת היכולות הטובות ביותר עבור עולם החינוך, בלי לחסוך בכלום. ההתרחבות והשגשוג של 'קיויתי' הן תועלת עצומה ויש כאן השתתפות בשמחה מצד כלל תושבי העיר.

מ"מ ראש העיר הרב חנוך זייברט ציין שהגישה הנכונה בתחום החינוך היא להעניק חכות ולא לדוג דגים. זה אמנם הכרחי למצוא פתרונות נקודתיים לבעיות המתעוררות, אבל הגישה הנכונה היא לייצר מצב של ידע עוצמה ויכולת לכל מחנך. אני מכיר את הרב צישינסקי שנים רבות מאוד ומתפעל מהמעוף העצום שלו ובעיקר מהמימוש המעשי של המעוף הזה.

כאורח כבוד מהאגף המקצועי נכח ד"ר דורון תודר, פסיכיאטר ופסיכותרפיסט בכיר, המשמש כיום כמנהל הראשי של תחום הפסיכיאטריה במשרד הבריאות. ד"ר תודר תיאר את התרשמותו העמוקה מיכולותיו המקצועיות הנדירות של הרב צישינסקי בין בתחום הנפש ובין בתחום פיתוח גישות טיפוליות חדשות. "אנו עובדים על פרוייקטים מקצועיים משותפים ואני נדהם בכל פעם מחדש כיצד למרות שאני מגיע מעולם המחקר האקדמי עם ידע וניסיון רבים, שמחה בקיא בכל הדקויות ועד אחרון הפרטים, ואף אני מנענע בראשי באופן מוחלט על התובנות והפיתוחים שלו ומתפעל בכל פעם מחדש" ציין ד"ר תודר.

בעניין רב נשמעו דברי ברכתו של הרה"ג רבי יצחק מאיר רושצקי שליט"א מגדולי מורי ההוראה, מו"ץ בביה"ד של הגרמ"ש קליין ומחבר ספרי ההלכה 'נזר ים'. הרב רושצקי הינו באופן אישי בוגר 'קיויתי' והוא אף פוסק עבור המרכז שאלות הלכתיות הדורשות ידע מקיף בענייני הנפש. הרב רושצקי שיתף את הציבור בשאלה הלכתית סבוכה בענייני כיבוד אב ואם הנוגעת לטיפול רגשי, ואת הכרעתו של הגרמ"ש קליין בעניין.

בהמשך דבריו תיאר הרב רושצקי את התפעלותו הרבה מהמקור הטהור של החומר הלימודי ב'קיויתי'. "זה לא מקום שמצטט דברי תורה או מאמרי חז"ל על מנת להכשיר את עצמו, אלא הכל נובע מעומק התורה הקדושה. זהו הבסיס. רק כאן הוא המקום. פלאי פלאים כיצד מובהרים רבדי הנפש באופן המובן והמעשי ביותר, המביא את תהליכי הטיפול למקום הנכון מבחינה רוחנית ונפשית כאחד".

לאחריו נשא דברים הרב שמחה צישינסקי שהגדיר את המסרים המרכזיים של הערב.

"זו התרגשות גדולה שהגענו לזמן הזה ולמקום הזה וכולנו שבח והודיה לה' ומתפללים להמשך סייעתא דשמיא. חנוכת הבית עומדת בסימן שני מיזמים רבי משמעות עבור תחום הנפש במגזר התורני. הראשון הוא 'מפת הנפש' שמטרתו היא להעניק בהירות יסודית בכל ענייני הנפש והרגש להורים ולמחנכים, והשני מוקד 'נתיבה', המיועד להעניק תהליך הפניה וליווי ראויים לנזקקים לטיפול רגשי"

"ראשית כל נתאר את הבשורה העצומה של 'מפת הנפש'. מדובר על סדרת הרצאות שנאמרה לאנשי חינוך ומכילה בתמציתיות ידע עצום על תהליכי היווצרות הרגשות, כיצד מונעים בעיות רגשיות, וכיצד מעבירים בשפה רגשית נכונה מסרים חינוכיים ורוחניים. היעד הוא שכל הורה ומחנך יכיר את הידע הקריטי הזה, בכך תעלה בס"ד בכמה דרגות הבריאות הנפשית הכללית, וגם תהיה ברורה יותר הדרך כיצד מתמודדים נכון עם קשיים"

הבשורה הנוספת היא 'נתיבה', המוקד החדשני להפנייה וליווי לטיפולים רגשיים.

"חשוב לדעת" ציין הרב צישינסקי "שהפניה לגישה אחת בלבד או למטפל מסויים בלבד לא מעניקה מענה מקצועי אמין. התאמת טיפול היא אומנות בפני עצמה. יש מצבים בהם מתאימה גישה טיפולית מסוימת ולפעמים יש צורך בשילובים. לפעמים מתוכנן תהליך בהמשכים: מתחילים לתקופה בטיפול מסוים ואז ממשיכים לתחום נוסף. 'נתיבה' הוא מערך של  'אבחון ראשוני' לפני כל האבחונים והטיפולים, כדי לדעת לשרטט את הנתיב הנכון והמותאם עבור הפונה.

"הבשורה הגדולה היא שכל אחד יכול ליהנות ממומחיות מקצועית ומניסיון רב שנים כדי לקבל את ההפניה המתאימה, וחשוב לא פחות, את הליווי והבדיקה כל העת האם התהליך מתקדם כראוי. אגף מיוחד נועד עבור משגיחים ואנשי חינוך. ב'קיוויתי' הצטבר ידע רב על גיל הנעורים, כולל מענה ספציפי לקשיים הנפוצים בגיל זה. גם כאן ניתן מעקב צמוד ובדיקה מתמדת, כאשר בעת הצורך נבדקות חלופות וניתנים כיווני פעולה נוספים. עקב נחיצותו הרבה של המיזם, ממומן הוא ע"י נדיבי עם שליבם ער ורגיש לנושא הנפש בעולם החרדי, כך שכרגע אין עלות עבור קבלת השירות".

את דבריו סיים הרב צישינסקי בתודה לאורחים החשובים ולמאות בוגרי ואוהדי המרכז שהשתתפו באירוע. "כח הרבים נותן תעצומות להמשך ההתקדמות בס"ד ויה"ר שתשרה שכינה במעשה ידינו".

נשאו דברים גם הרה"ג אברהם יעקב ריגער מו"ץ ומשגיח בישיבת באבוב, הרב אליהו ברנשטיין מנהל מרכז 'קיויתי' בירושלים, הרב יצחק זאב בנדיקט, הרב משה גדליה לב, הרב משה אנגלרד, הרב רפאל גניש, הרב שמעון שלזינגר, הרב משה עזרא, הרב אליהו קובלצקי והרב משה זינגר, מבכירי הצוות במרכז 'קיויתי'.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture