Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "לא כבשנו את עזה כי לא מצאנו מנהיג ערבי שיהיה מוכן לטפל בהם"

ראש הממשלה התראיין הבוקר ואמר כי ייתכן שישראל תיאלץ לצאת למבצע צבאי רחב ברצועה - אך זו האפשרות האחרונה. על הקמפיין נגד גנץ, השיב: "מעולם לא אמרתי שהוא לא שפוי", והבהיר כי אין קשר בין הבחירות לבין השבת גופתו של באומל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הבוקר (חמישי) ראיון נרחב ל'כאן רשת ב' והתייחס למבצע להחזרת גופתו של זכריה באומל ז"ל: "תאריך השבתו לא נקבע על ידי הבחירות אלא משיקולים מבצעיים". על עזה אמר: "קיוויתי שיימצא מישהו שייקח אותה אבל אין אז אנו מכים בהם". הוא גם התייחס לשלל האירועים שהתרחשו השבוע והמשיך במתקפה על ראשי כחול לבן – בני גנץ ויאיר לפיד.

לדברי ראש הממשלה, נעשה הרבה בנושא עזה – למעט כיבוש הרצועה: "אנחנו מכים בהם, הרי אי אפשר לעשות הסדר מדיני עם מישהו שרוצה להשמיד אותך. אינני יודע אם נצליח להגיע לשקט ארוך טווח, אבל דבר אחד אני יודע – אני לא עושה מלחמות מיותרות. אני מפעיל כוח כשצריך ומוכן גם לשלם את המחירים, אבל רק כשצריך. אני מוכן לשלם את המחיר הפוליטי גם כשלא צריך. יכול להיות שניאלץ לצאת למבצע צבאי רחב ברצועה, אבל זאת האופציה האחרונה".

על התסכול בקרב תושבי עוטף עזה ממדיניות הממשלה, השיב נתניהו כי "כל האופציות – כולל האפשרות של כניסה וכיבוש – הן בהתאם למה שטוב למדינת ישראל. עכשיו אנחנו עוטפים את עזה עם כוח עצום, והאפקט הראשוני זה שחמאס והג'יהאד האסלאמי מביאים אלפי מרסנים שהרחיקו את המתפרעים מהגדר".

בהמשך, התייחס נתניהו להחזרת גופתו של חייל צה"ל זכריה באומל: "היה כאן מאמץ מודיעיני משולב, בעל עוצמה בלתי רגילה, ואני שמח שזה הצליח לבסוף". הוא השיב לאלו הטוענים כי מועד הפרסום, ימים ספורים לפני הבחירות, אינו מקרי ואמר כי "מדובר בקשקוש – המועד נקבע בשל שיקולים מבצעיים שהתרחשו ב-48 השעות האחרונות, כשהבדיקות הושלמו". לדבריו, מיד עם סיומן משפחתו עודכנה בתוצאות.

נתניהו נשאל אם קמפיין הליכוד נגד בני גנץ לא עבר את הגבול, והשיב כי כלל לא אמר על גנץ חלק מהדברים שמיוחסים לו: "אמרתי שהוא באמת שמאל, נכון מאוד. זאת הגישה שלו – הוא תמך בהסכם הגרעין עם איראן, הוא אמר שהוא מסכן את חיילי גולני כדי לא לפגוע בפלסטינים. אני חושב שזה לא תקין. אמרתי שאני חושב שזה גדול עליו – מעולם לא אמרתי שהוא לא שפוי. אמרתי שהוא קורס תחת הלחץ אני לא מתייחס לתקופת כהונתו כרמטכ"ל. אני חושב שהמעבר מהצבא לפוליטיקה, במיוחד למדינאות, הוא מעבר קשה מאוד וכנראה שבאמת קשה לו לעמוד בלחץ".

ראש הממשלה התייחס גם למסיבת העיתונאים שכינס לאחר חשיפת תחקיר הבוטים, כשנשאל אם היה ראוי להזמין את גיורא עזרא – המכונה בטוויטר "קפטן ג'ורג'" ומפרסם ציוצים בוטים: "אתה חושב שאני יודע מה כותב האיש הזה?", תהה נתניהו. "מה זה קשור בכלל? קודם אמרו שהוא בוט – זה רובוט בכלל – ואחר כך גילו שהוא בן אדם אמיתי, עם דעות משלו – והן לא בהכרח הדעות שלי. זה היה מהבוקר לצוהריים, היה חשוב לי יותר להראות את השקר שהופץ פה, שאנחנו מפעילים צבא של בוטים. הליכוד היא המפלגה היחידה שלא מפעילה".

נתניהו הכחיש את הטענה כי רכש מניות בחברה של בן דודו בהנחה ותקף את יריביו הפוליטיים. "הם משקרים. אני יכול להגיד שלא קיבלתי אף הנחה – אני גאה בזה שאני מבין בכלכלה, מבין בעסקים ויודע לזהות הזדמנויות עסקיות עולמיות וזה דבר שגנץ ולפיד לא מבינים", תקף ראש הממשלה. "שום דבר – הכל כשר לחלוטין. הידע שלי והיכולת שלי לכלכלה לא שירתה אותי רק כשלא הייתי בתפקיד, ברגע שהייתה בתפקיד היא שירתה את כל מדינת ישראל".

ראש הממשלה סירב להתייחס לשאלה הם יחוקק את החוק הצרפתי, האוסר על העמדת ראש הממשלה לדין במהלך כהונתו. "אני לא עוסק בזה בכלל וגם לא עסקתי בזה וזאת האמת לאמיתה. אני לא צריך חוק צרפתי כי הכל יתרסק בשימוע", הסביר. הוא הגיב לדוח מבקר המדינה על מצב התחבורה בישראל: "אני רואה עדיין דברים שצריך לעשות בתחבורה, יש לנו עוד הרבה עבודה. אנחנו עושים דברים, המדינה אחרת, כולם רואים את זה".

ראש הממשלה שעושה את דרכו לרוסיה טען במהלך הריאיון: "הקשר שלי עם פוטין הוא לא מובן מאליו. אפילו הוא אמר שבלי הקשר הזה ישראל ורוסיה היו מתנגשות זו בזו עוד מזמן וזה לא קרה. לכן אני חושב שיש כאן נכסים של מדינת ישראל שהם לא בשביל לפיד וגנץ, מה להם ולזה?".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture