Hadas Parush/Flash90

נתניהו: "מפלגות ימין מסרבות להגיד בבירור שימליצו עליי"

ראש הממשלה ממשיך בקמפיין הגעוואלד: "אם לאף אחד אין רוב של 61 ממליצים, אז מה שאולי ייקבע זה המפלגה הגדולה". על סיפוח יו"ש: "נעבור לשלב הבא להחלת ריבונות בהדרגה, לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות ההתיישבות הבודדות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך הערב בקמפיין הגעוואלד ותקף את מפלגות הימין: "נשיא המדינה הגדיר את זה היטב, אם לאף אחד מהמועמדים אין רוב של 61 ממליצים, אז מה שאולי ייקבע זה אולי המפלגה הגדולה. לנו אין כרגע 61 ממליצים כי כמה ממפלגות הימין מסרבות להגיד בצורה ברורה שהם ימליצו עליי", אמר נתניהו בראיון ל'חדשות 12'.

עוד טען כי בשלב זה כחול לבן מובילה על הליכוד: "בסקרים האחרונים יש לצערי 4 מנדטים בין כחול לבן וליכוד והסיבה היא שמצביעים הליכוד הם שאננים אבל יאיר לפיד בעצמו אומר דבר אמיתי – אם יהיה פער של 4 מנדטים בין הליכוד למפלגה שלהם והם יובילו, אין כוח בעולם שיעצור אותם מלהרכיב ממשלה ולכן כיוון שיש פער כזה צריך להבין מה יקרה כי זה לא פיקטיבי".

על שותפיו לגוש הימין אמר כי, "הדרך היחידה להבטיח את שלטון הימין היא להצביע ליכוד. כדי למנוע מהשמאל לעלות צריך ליכוד גדול. אני לא אפגע במפלגות הקטנות, להפך, אני אקח את כל המפלגות של הימין אליי. גנץ ייקח אולי אחת כעלה תאנה חסר השפעה. אני אביא אותן אליי – כשמצביעים ליכוד מצביעים לממשלת ימין", אמר נתניהו, "מי שרוצה להסתכן, לא יישמע לי. ב-2015 שמעו לי וניצחנו".

נתניהו נשאל למה לא סיפח את גושי ההתיישבות והשיב: "אנחנו בדרך, אנחנו דנים. אני חושב שכל אחד מבין שהקדנציה הבאה תהיה גורלית, אבל השאלה היא האם אנחנו נוכל להבטיח את הביטחון שלנו והשליטה ביו"ש, ושלא נקבל עזה הנוספת. אני הבהרתי כמה דברים, הבעיה הראשונה היא מה לא לעשות. גנץ ולפיד אמרו שהם יעקרו 80-90 אלף יהודים, ויהפכו את יהודה ושומרון לעזה, זאת התפיסה שלהם, כך עושים שלום".

ראש הממשלה התגאה בשכנוע טראמפ להכיר ברמת הגולן ובירושלים, "התפיסה שלי הפוכה, אני הבאתי את ההצהרה על רמת הגולן של הנשיא טראמפ, שאומר שניצחנו בחומת מגן, כמו ביהודה ושומרון, זה שטח שלנו לעד. הבאתי אותו להכיר בירושלים, אני לא אחלק את ירושלים, לא אעקור אף ישוב ואדאג שנשלוט בכל השטח ממערב לירדן".

עוד אמר ראש הממשלה בנושא המדיני: "האם גם נעבור לשלב הבא? התשובה היא כן, נעבור לשלב הבא להחלת ריבונות ישראלית בהדרגה, אני גם לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות ההתיישבות הבודדות, כל נקודת ישוב כזאת היא ישראלית. יש לנו אחריות אליהן ולא אעביר אותן לפלסטינים. איש לי גם מחויבות לביטחון ישראל משום שאם למדנו משהו זה שאם נוטשים שטח האסלאם הקיצוני ואיראן נכנסים, אני לא עומד למסור את ליבה של ישראל".

כשנשאל על מחאת תושבי עוטף עזה, אמר: "תושבי הדרום יקרים לי בצורה בלתי רגילה ואני רוצה להגיד לך מה קרה מאז צוק איתן, הייתה התרחבות אדירה ביישובי עוטף עזה, צמיחה אדירה, יש עדיין בעיות וזה לא נגמר – לשמחתי אף אזרח ישראלי לא נהרג מאז צוק איתן ולא לשמחתי אלא בזכות המדיניות שלנו. קרוב ל-300 מחבלים פלסטינים נהרגו כשניסו להתקרב לגדר. אני מקווה, לא יכול, להבטיח רגיעה מסוימת, אנחנו עם היד על הדופק".

בתגובה לדבריו של נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ מסר: "אחרי 13 שנים, נתניהו מפחד מעימות כי הוא מרגיש את ההפסד מתקרב. מה שראינו היום בטלויזיה הוא ראש ממשלה עייף. אחרי 13 שנים נתניהו עייף מול כתבי האישום שלו, עייף מול סינואר, עייף מול תושבי עוטף עזה, עייף מול קריסת מערכת הבריאות, עייף מול יוקר המחיה ואפילו ההשמצות וההסתה שלו התעייפו. כל מה שנשאר מהקדנציה שלו זו פרשת הצוללות וההבטחה לסמוטריץ' להיות שר חינוך. חלאס ביבי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture