Yonatan Sindel/Flash90

"הגעוואלד:" מי מרוויח, מי מפסיד ולמה המצביעים החרדים חייבים להתעורר

"פניהם המכורכמות של המפלגות החרדיות אומרות את הכל. נתניהו יפנה לגנץ (ללא לפיד) או לאדון גבאי ע"מ להרכיב ממשלה רחבה ולהשאיר את החרדים בחוץ. מצביעי המפלגות החרדיות המצויים בתרדמת חורף עמוקה מוכרחים להתעורר" / יעקב שאול

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שעות מספר נותרו עד לזמן תוצאות האמת, ראיונות ההצילו של היורי"ם השונים גוברים על מסרי הגיוועלד של ראש הממשלה. הבדל יחיד ישנו בין ראש הממשלה לשאר מנהיגי המפלגות – אלו נראים מבועתים ונתניהו כהרגלו משדר רגוע כאחרון הסקוטים המבלים בהרי האלפים, תשדירי הבחירות וקמפיין הגיוועלד שלו מלווים בחיוך מרוח ועצור עד לאמצע הלחי, עוד רגע והאוזן נקרעת.

הקמפיין מתנהל תוך כדי שלשה עקרונות בסיסיים; האחד, צעק הצילו. השני, חייך בין לבין. השלישי, לא לשכוח ח"ו את הזכרת שמות הקודש של מנהיגי ארץ ושוכני עולם המנהלים קשרי מסחר וכלכלה עמוקים, יחד עם ידידות מופלאה, במטרה לגאול את עם ישראל מעבדות לחירות כלכלית ועוצמה ביטחונית. ואלו הם, סין יפן ארה"ב רוסיה ברזיל, דרום אמריקה ואפילו יחסים חשאיים (כמובן) המתנהלים בערוצים דיפלומטיים חשאיים עם מדינות ערביות משמעותיות. הקמפיין שנוהל בבחירות שעברו בצורה מוסתרת, מנהל כעת ראש הממשלה באופן גלוי ו"דוגרי" כלשונו עם מצביעי הליכוד תוך כדי קריאה מפורשת "לא לשאננות".

במצב הנוכחי יש צוהל יחידי, יו"ר העבודה מר גבאי שנהנה מבריחת מצביעי מפלגת הרוטציה לאחר שגיאות נוראיות, לגבאי אורה ושמחה ולשאר יגון ואנחה. כולם נתפסים לפתע כבלתי מוכנים למתקפת הסיום של נתניהו, זאת על אף ההיערכות וההתכוננות של כלל המפלגות לשלב המכריע של קמפיין נתניהו – זעקת ההצילו.

האופציה היחידה שמוכיחה את עצמה כיעילה בלקיחת קולות ממפלגת נתניהו הוא תפריט אזרחי מדיני, אווילי ושקרי, וכמובן, משלה מאין כמוהו, המציע תכניות גרנדיוזיות שספק אפילו אם מנהיגי עולם כדוגמת צ'רצ'יל וחבר מרעיו מסוגלים היו לחולל. כל זאת בתוספת אשליה שתיגנז בקרוב המבקשת לאפשר תרופות טבעיות גם לאזרח הבריא, הן בגוף והן בנפש.

בשביל פוליטיקה עושים הכל – אף התרת חומרים שהוכיחו את עצמם כיכולים להכריע חיים, לכאן או לשם. על אף כל זאת לתוכנית שותפים גדולים וקטנים כאחד, מנער ועד זקן חילונים חרדים ומה שביניהם. למען האמת, גם נתניהו מתקשה לייצר נוסחה מתאימה לעצירת נסיקתו של משה פייגלין, החבר לשעבר ממפלגת הליכוד. כנראה שבימים הנותרים נראה את נתניהו פוצח בשירה ופיוט בניגון המוכר והקליט "רק לא פייגלין".

פלא גדול על אנשים שכבר ראו דבר או שניים בחייהם המתיימרים להכתיב פוליטיקה מהי, מסבירים לעומק את המצע המפולפל והמתוחכם ביותר בכל רחבי המזרח התיכון, שהכל אבל הכל כמובן נובע אך ורק מרצון כנה וטהור לסייע לאזרח המוחלש. מצע פוליטי? – אין קשר בין השניים, הכל מתוך דאגה אמתית. זוהי אחת הפעמים הבודדות בהם נצפים אזרחים כה רבים מכל רחבי הקשת הפוליטית הנותנים אמון מוחלט באנשים שנדבקו בחיידק הפוליטי.

פניהם המכורכמות של המפלגות החרדיות אומרות את הכל. כשנתניהו מוביל תכנית מגירה בימים האחרונים שלפני פתיחת הקלפיות, התמונה ברורה. האפשרות שמפלגות "כולנו" ו"ישראל ביתנו" לא תעבורנה את אחוז החסימה בעקבות הקמפיין של נתניהו נלקחת היטב בחשבון. ראש הממשלה מסתכן בכך שהגוש יקטן, אבל אל תדאגו, התכנית נרקמה, במקרה שכזה יפנה נתניהו לגנץ (ללא לפיד) או לאדון גבאי ע"מ להרכיב ממשלה רחבה, זוהי אופציה אפשרית שהמפלגות החרדיות מעלות על דעתן.

בדיוק מהתרחיש הכל כך סביר והגיוני הזה חוששים בש"ס ויהדות התורה. גם פייגלין לוקח בחשבון ישיבה בחוץ, במקרה שכזה בו יקים נתניהו ממשלה רחבה יחד עם מפלגות שמאל הוא יקבל תקשורת מחבקת ושקט נפשי ופוליטי למשך תקופת הממשלה שתקום, כעת לנתניהו שמחה והמפלגות החרדיות נבוכו. כשנתניהו קורא למצביעו הערניים והתוססים ממילא "לא לשאננות", ודאי שמצביע המפלגות החרדיות המצויים בתרדמת חורף עמוקה מוכרחים להתעורר. ועשית ככל אשר יורוך.

לתגובות [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האם שומעים כאן זלזול בועשית ככל אשר יורוך??????????

אהבתי מאד את הכתבה "הגעוואלד:" מי מרוויח, מי מפסיד ולמה המצביעים החרדים חייבים להתעורר" ניכר שהכותב מוכשר במיוחד ובעל נסיון ומביא את עולמו האישי עם זוית מרתקת במיוחד לתוך העולם הנדוש של הפוליטיקה. אשמח לקבל כתבות נוספות ממנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture