Tomer Neuberg/Flash90

הכנס האחרון: דן מרידור ושאול מופז הצהירו על תמיכה בגנץ

קצת יותר מיממה לפתיחת הקלפיות ומפלגת כחול לבן הציגה את התומכים החדשים שלה, שר האוצר בממשלת נתניהו הראשונה דן מרידור, שתקף בחריפות את הנהגת הליכוד ואת ראש הממשלה. בכנס השתתף גם יו"ר 'קדימה' ושר הביטחון לשעבר שאול מופז.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לקראת תום מערכת הבחירות, נערך הערב כינוס של 'כחול לבן' בו הצטרפו רשימת תומכים חדשים למפלגה, בהם שאול מופז, יו"ר קדימה ושר הביטחון לשעבר שנשא נאום וסיפר על היכרות רבת השנים בינו לבין 'בנימין' (כלשונו) גנץ. בנאום אמר מופז כי "אנו מבקשים ממנהיגנו, ראשית, שיהיו בני אדם עם חמלה, עם אהבת הזולת, דוברי אמת, צנועים. גנץ הוא אדם שפיו וליבו שווים, הוא מתכוון למה שהוא אומר וכמובן נותן דוגמה אישית. מאות ואלפי חיילים ואזרחים הלכו אחרי בנימין גנץ, סמכו עליו בעייניים עצומות, באתי לומר לכם הערב, יש על מי לסמוך".

לאחר מכן עלה איש הליכוד לשעבר דן מרידור, שהיה שר האוצר בממשלת נתניהו הראשונה והיה ממקימי 'מפלגת המרכז' ותקף את הנהגת הליכוד. "וידוי אישי. קשה לי מאוד עם מה שקרה לתנועת הליכוד. מפלגה לאומית וליברלית. ולאן הדרדרנו היום. תוקפים משטרה, פרקליטות, רוצים לקצץ להם בסמכויות. מעולם בליכוד לא היתה מחלוקת על דמוקרטיה. מי שתומך היום בערכים האלה הופכים אותו לבוגד" עוד אמר מרידור כי "אנחנו בדרך למדינה אחת עם שני משטרים. השחיתות מרימה ראש. תראו את האווירה. אפשר להגיד שהכול זה שמאל. אלשייך שמאל, מנדלבליט שמאל, כולם שמאל. מי שנלחם בשחיתות הוא שמאל…"

Tomer Neuberg/Flash90

מרידור הסביר את תמיכתו בגנץ, "ראש ממשלה צריך להיות הרבה דברים – ידען וחכם והכל בסדר, אבל אני לא יכול להגיד לילדים שלי, לנכדים שלי, תסתכלו על ההנהגה, תראו מה הם עושים, תעשו כמותם. אם אין חזון מוסרי, אם אין יושר, אני לא רוצה להשלים את המשפט. ומצד שני, אני מכיר את החבורה הזאת שניצבת כאן היום ברשותו של בני גנץ וחבריו, אני מכיר חלק מהם היכרות מאוד עמוקה, אני סומך במאה אחוז על יושרם האישי, על הבנתם בביטחון ישראל. אני חושב שאכן הגיע הזמן. מה יעשה אדם ברחוב שייגש אליו שוטר? הוא יגיד לו 'אתה שמאלני, מי אתה בכלל?'" את דבריו חתם דן מרידור בכך ש"שלטון ארוך נוטה להשחית", וכי "לא יכול להיות שראש ממשלה עם כתב אישום לא יהווה דוגמא לאיך מתנהג חשוד. זו לא עוד מערכת בחירות המדינה גולשת בצורה מסוכנת והדרך לעצור זה בני גנץ".

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ אמר כי הוא רוצה "להתחיל עם שתי בשורות אחת טובה ואחת פחות. הרעה – עוד לא ניצחנו, והטובה ננצח בשבילכם. אכן אמרנו שאנחנו מטר מהניצחון אבל עדיין לא שם – האמת, ירדנו 90 סנטימטר מהניצחון. אני מבקש לשמור על המורל ולשמור על התנופה כי יש לנו עוד יום וחצי לממש את המשימה הזו" בנוגע לקמפיין ה'גיוועלד' של ראש הממשלה נתניהו אמר גנץ כי "אנשים כמהים לקראתנו, אנחנו רואים ומרגישים את הסחף, ויריבנו הפוליטי נתניהו מבין את זה ועושה מה שהוא יכול כדי למנוע את זה", עוד הוסיף ואמר "ביידיש קוראים לזה געוואלד ובעברית קוראים לזה – 'אוכל' את כל המפלגות הקטנות בצד הימני של המפה. לא ניתן לו להיות המפלגה הגדולה ביותר, אנחנו נהיה המפלגה הגדולה ביותר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדהים. דן מרידור ה"אידאליסט" הגדול כביכול, שהתנגד להסכם השלום עם מצריים!! תומך בהקמת ממשלת שמאל קיצונית. הקנאה וכו' מעבירין וכו'

מעניין שכל הלוזרים מצאו להם במה ….
לא לשוא הלך הזרזיר לעורב ….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture