צילום: פלאש 90

התגובות: בכחול לבן מיהרו להכריז על ניצחון; בליכוד מלגלגים

"ניצחנו! העם בישראל אמר את דברו! ביבי הפסיד בגדול", הצהיר בני גנץ מיד לאחר פרסום המדגמים. גדעון סער קרא לכחלון לחבור לליכוד, ועקץ את כחול לבן: "זו הפעם הראשונה שמפלגה חוגגת ניצחון רק על בסיס מדגם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מיד לאחר פרסום תוצאות המדגמים מיהר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לפרסם את התגובה הבאה: "ניצחנו! העם בישראל אמר את דברו! תודה לאלפי הפעילים ולמעל מיליון מצביעים. בבחירות האלה יש מנצח ברור ומפסיד ברור. ביבי הבטיח 40 מנדטים והפסיד בגדול. הנשיא רואה את התמונה וצריך להטיל את הרכבת הממשלה על המנצח! אין אפשרות אחרת!".

בכיר הליכוד גדעון סער מיהר לעקוץ: "זו הפעם הראשונה שמפלגה חוגגת על בסיס מדגם בלבד".

הוא קרא למשה כחלון, במידה וכולנו תעבור את אחוז החסימה, להתמזג במפלגת הליכוד.

בני גנץ יו"ר כחול לבן בנאום לפני זמן קצר: "חברים, שותפיי, משפחתי, אורחים. הרשו לי להתחיל עם הפסוק 'יברכך ה' וישמרך, יאר ה' פניו אליך, יישא פניו אליך ויישם לך שלום אור גדול מאיר על ישראל שלנו. זהו יום היסטורי למעלה ממיליון אנשים בחרו היום כחול לבן".

"אנחנו מבקשים להודות לבנימין נתניהו על שירותו למען המדינה. לומר שכל המחלוקות שלנו, ובדיוק כמו שהוא אמר – המפלגה הכי גדולה צריכה לקבל את המנדט מהנשיא. בבחירות יש מפסידים, יש מנצחים, ואנחנו המנצחים"

שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת במטה המפלגה: ״תודה ענקית לפעילים המדהימים של הימין החדש.
אנחנו עברנו יחד שלושה חודשים של מרתון והמרתון עוד בעיצומו. חברים, אל תיפול רוחכם. מנהיגות נבחנת ברגעים קשים, לא כשקל. יש לנו סבלנות, אמונה גדולה ועצבים מברזל. אנחנו דואגים לחיילים, ואתם תראו שהחיילים ידאגו לנו. מפלגת הימין החדש תעבור ותעבור יפה, רק סבלנות.  אנחנו בטוחים בצדקת דרכנו, יצאנו לדרך ארוכה, יש לנו סבלנות ואורך רוח. אנחנו מאמינים בדרך הזו ואנחנו נצליח. אתם, הפעילים ואנשי הרשימה, אתם הקבוצה הטובה ביותר במדינת ישראל, ואנחנו נצליח״.

השר ליברמן: "התמונה מעורפלת מידי – מוקדם לסכם. יש פערים של ארבעה מנדטים לפחות. נתאזר בסבלנות, לא ממהר לשום מקום. לכולם ברור שישראל ביתנו נמצאת על המפה, נמצאת חזק על המפה. ראיתי מדגמים, תוסיפו מנדט או שניים לתוצאה הסופית".

השר לבטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן בטוויטר: ‏אני מזכיר לכל הפרשנים והערוצים: אמרנו שאם לא יהיו לראש הממשלה 61 ממליצים אצל הנשיא, אז הרכבת הממשלה עלולה להיות מוטלת על המפלגה הגדולה. לפי התוצאות המסתמנות המחנה הלאומי ניצח וגוש הימין יוכל להרכיב את הממשלה הבאה.  זה מה שמייצג את רצון רוב הציבור ולא מפלגה גדולה שריסקה את העבודה.

איחוד מפלגות הימין בתגובה למדגמים: ״הערב מתברר יותר מכל שהאחריות שגילינו בחיבורים בינינו יחד עם עוצמה יהודית הצילו את שלטון הימין. הדרך של הציונות הדתית ניצחה והוכיחה שהיא גדולה מאדם כזה או אחר.

אנחנו מצפים מראש הממשלה להודיע באופן שאינו משתמע לשני פנים, שפניו להקמת ממשלת ימין בה אנו רואים את עצמנו שותפים בכירים בה. עוד בשעות הקרובות ניכנס למשא ומתן מיידי בכדי לסכם את העקרונות שעל פיהם תפעל הממשלה הזאת עוד בטרם נמליץ לנשיא״

גבי אשכנזי: "הייתה עבודה מדהימה של אלפי מתנדבים ואנחנו קודם כל רוצים לפגוש אותם ולהודות להם. אחר כך נתחיל את השלב הבא. ראינו כבר לילות שהתחילו ככה ונגמרו אחרת, אנחנו אנשים מפוכחים. דבר אחד ברור: יש מפלגה אחת גדולה במדינת ישראל".

יחימוביץ בתגובה ראשונה: ״ספגנו מהלומה קשה וזה כואב. זו התוצאה הקשה ביותר בתולדות מפלגת העבודה. זו מהלומה קשה ביותר לשמאל הציוני. נצטרך לעשות חשבון נפש ולעשות עבודת שיקום יסודית. צריך לזכור שהמטרה הקדושה היא להחליף את נתניהו ולשים קץ להרמת הראש של הימין הקיצוני".

ח"כ ‏איתן כבל : ״אני מקווה שגבאי יאמר הערב שהוא מסיים את תפקידו כיו״ר העבודה. אין לו שום זכות להמשיך ולו דקה אחת בתפקיד״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טעות בתחילת הכתבה, לא גדעון סער אלא…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture