David Cohen/Flash90

המנצחים, המאוכזבים, המפסידים ואלה שעדיין במתח / פרשנות

הניצחון של הליכוד והגוש עוד יכול לגדול, בכחול לבן בדרך להתפרקות, הפקת הלקחים ביהדות התורה ומי הם מצביעי שס, הכישלון של גבאי, הנקמה של ליברמן, "ח"כ איתמר בן גביר", הקרב הקל של כחלון והנס של מרצ • שמואל בן צבי מנתח את התוצאות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שכמעט כל הקולות נספרו ולתוצאות הסופיות לחלוטין נצטרך לחכות למחר, נראה שאפשר לנסות להתחיל לנתח את תוצאות הבחירות. למעט כמובן הימין החדש שמתנדנדת על גבול אחוז החסימה ותצטרך לחכות לאחרון קולות הימאים כדי לדעת אם עברו או לא, כישלון אפשר להגדיר את זה בכל מקרה.

נפתח בליכוד שמגיע לתוצאה ההיסטורית של 35 מנדטים, מעניין יהיה להכיר את האורן חזנים של הכנסת הבאה. עם זאת, נתניהו לא הצליח להביא למפלגתו יתרון על פני כחול לבן ורק שוויון, אך בהתחשב בכך שגוש הימין הוא 65 מנדטים, זה לא באמת משנה ואפשר כבר להכתיר אותו כראש הממשלה הבא. ההפתעה האמתית תהיה אם קולות החיילים יעבירו את הימין החדש ויורידו את רע"ם-בל"ד.

כחול לבן אכן הביאה הישג של 35 מנדטים, אך צריך לזכור שמדובר במפלגת כלאיים של 3 מפלגות: חוסן לישראל, יש עתיד ותל"ם, חלק מהחברים אנשי ימין מובהקים ואחרים נוטים למר"צ. אני מתקשה לראות את הסיעה מחזיקה מעמד לאורך זמן באופוזיציה ולא מופרך שחלק ממנה תצטרף בהמשך לקואליציה. אגב, לגנץ אין אפילו רוב מתוך 35 המנדטים. ועוד משהו, זה לא רעיון טוב לשאת נאום ניצחון על בסיס מדגמים, שתדעו לפעם הבאה.

הבאה בתור היא יהדות התורה שמביאה 8 מנדטים. כ-240 אלף איש שאמרו כן להוראת גדולי ישראל, ולא לכל מיני מצקצקים ופרשנים לענייני. בניהם חסידים, ליטאים וגם תלמידיו של מרן הגר"מ מאזוז. לכולם מגיע קרדיט, לחסידים שהפיקו לקחים מהבחירות לרשויות המקומיות, לליטאים שהוכיחו את עצמם שוב, ואלי ישי שעשה הכל כדי להכניס את פינדרוס לכנסת, אולי הוא עוד יהיה יום אחד שר בזכות זה, אולי.

גם שס הוכיחה לכל המלעיזים שתנועתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל חייה וקיימת, לא ביבי ולא "גיוועלד" הזיזו את מצביעיה מהפתק שס. ניתן להעריך על בסיס כמות המצביעים, כ-250 אלף, שמדובר בגידול הטבעי מבחירות קודמות ושרובם חרדים לדבר ה'. השאלה היא אם בשביל להביא אותם לקלפי לא מספיק קול קורא ויש לנהל קמפיין במיליוני שקלים.

מפלגת העבודה קיבלה 6 מנדטים בלבד, כישלון מוחץ לאבי גבאי, שעוד היה נראה כמו שיצליח לאושש את המפלגה. ההערכות אתמול אחרי המדגמים דיברו על כך שיודיע על פרישה, אל מסתבר שהוא עוד מאמין שלגנץ יש סיכוי להקים ממשלה. האמת, זה לא כל כך אשמתו. הקמפיין ההדדי והשקרי שניהלו גם הליכוד וגם כחול לבן כביכול גודל המפלגה רלוונטי, גזר את דינה של המפלגה שהקימה את המדינה.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן על חמשת המנדטים שלו הוכיח לכולם שהוא לא כל כך מהר יזוז מכאן, וחבל כי זה היה יכול להיות מרענן לא לשמוע יותר את דברי ההסתה שהוא מנפיק ללא הרף. מסתבר שהטענה של ליברמן שלא יודעים לדגום את המגזר הרוסי, נכונה. עכשיו הוא ייצא לסבב נקמה וישתה לנתניהו את הדם עד שימליץ עליו לנשיא.

איחוד מפלגות הימין שהגיעו לחמישה מנדטים די מאוכזבים, אבל זה עדיף מהמצב של בנט ושקד. להזכירכם, אלי בן דהן משובץ במקום ה-28 בליכוד, כך שבפועל יש למפלגה 6 מנדטים. אם נתניהו יעמוד בהבטחתו להעניק למפלגה 2 תפקידי שרים ולהעביר חוק נורבגי נרחב, אנחנו נצטרך להתרגל לשם "חבר הכנסת איתמר בן גביר", זה יהיה מעניין, מבטיח.

מפלגת מר"צ אמנם קיבלה רק ארבעה מנדטים, אך יחסית לחשש כי ימחקו לחלוטין, זה נתון מעודד. למרות שלהיות "שמאל" היום בישראל זה כבר לא כל כך פופולרי, המפלגה מצליחה להחזיק מעמד. זנדברג חששה ברצינות כי משתה המנדטים של גנץ יימחק את מפלגתה, אתמול ב-22:00 היא נשמה לרווחה.

כולנו של שר האוצר משה כחלון מקבלת רק 4 מנדטים, אבל במצב הנוכחי כל תוצאה מעל אחוז החסימה מבורכת. בהתחשב בכך שזהות ואורלי לוי לא עוברות את אחוז החסימה, לא צפוי לו קרב קשה על תיק האוצר. אבל בינתיים כחלון מנצל את ההזדמנות למשוך זמן ולהשאיר את נתניהו במתח, כי למה לא.

מפלגת חד"ש-תע"ל של איימן עודה מגיעה רק לשישה מנדטים, אך במקרה ורע"ם-בל"ד גם כן יעברו את אחוז החסימה, אז מדובר 'רק' בירידה של 3 מנדטים למגזר. אך אם קולות החיילים יורידו את המפלגה הערבית הקיצונית אל מתחת לאחוז החסימה, אז ייצוג המגזר הערבי יירד לשש מנדטים בלבד, חצי ממה שהיה בכנסת היוצאת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלום וברכה
אם אפשר בבקשה להפסיק לרשום בראשי-תיבות מז זה תע"ל מה זה חד"ש מזה יע"ל… לא זוכר איך רשמתם תכתבו רגיל בלי כול הראשי תיבות האלה – מי צריך את כל הראשי תיבות האלה בכלל זה לא גמרא ספרי מוסר!!!
תודה יוסף חיים

חבל על חוסר האובקטייביות של הכתב, הבייס של יהדו"ת ללא ישי הוא 235-240 אלף קול, כך שאלי ישי במקרה הטוב הביא 4-5 אלף קול. והבייס של ש"ס אצל ציבור החרדים לדבר ה' הוא 160-180 קול (5-6 מנדטים), כל היתר הוא מה'עמך', להציג את 'יחד' כנצחון ואת שס ככשלון עם ביקורת מרומזת, חוטא אל האמת, וחבל

מה עם זהות לגמרי מחוק או שיש להם תקווה על מהשהו

כחלון הצהיר שהוא מצטרף למחנה הלאומי, ממשלה בראשות נתניהו

בתור כתב כדאי ליהות אוביקטיבי הדיווח על שס היה קצת נשמע לא טוב וחבל מפרגנים לשס עוד המון שנות הצלחה ושגשוג גם אם זה קצת כואב למישהו….

חד"ש ותע"ל הם מפלגות ערביות. כמו כן גם בל"ד ורע"ם, הם כל הזמן מתחברות ומתפלגות, את מי זה מעניין מה התרגום הערבי לשמם, הזבל אותו זבל.

מסכים עם שמעון בכל מילה

מספיק עם השנאה שמעון, תן קצת קרדיט לאלי ישי ונשמח במעלת חברינו. מה יועיל לך כל הלישנא בישא, הרי בדיבורך זה אתה פוגע בקודשי ישראל מרן הנאמ"ן אהובו של מרן הגרע"י. אז חוס נא על נפשך וסמי מהכא לישנא בישא דידך.

לשמעון…אני מבין אותך על זה שאתה כואס על שש"ס קיבלה יותר מג' אבל המציאות-ש"ס זה נס וזה לא שהמיזרחיסתים מצבעים לש"ס! רק הבני תורה הספרדים מצבעים ש"ס,ומסתבר שכשהספרדים אומרים שהם מצבעים ג' זה הם לא אומרים נכון…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture