פינדרוס ל'JDN': "להערכתי התוצאות לא ישתנו – נישאר עם 8 מנדטים"

הח"כ המתנדנד בראיון לJDN • החוק הנורבגי? "אמור להיות סגן שר מדגל התורה והוא אמור להתפטר" • אחוז ההצבעה: "אין מקום שיהדות התורה לא גדלה" • על המתיחות באלעד: "אני יודע לעבוד עם מאיר פרוש" • ותוכניות לכנסת: דיור וחינוך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נכון לשעה זו יש ליהדות התורה שמונה מנדטים, עם כי לאחר ספירת קולות החיילים ייתכן וירדו לשבעה. מי שמקומו מתנדנד הוא יצחק פינדרוס שזכה לאחרונה לתואר "הח"כ המיועד". רגע לפני שהוא נכנס לכנסת, בין כח"כ מן המניין ובין במסגרת החוק הנורבגי, תפסנו אותו לראיון ל'חדשות JDN'.

"תגיד, אתה גם מאמין לכותרות של אתרים?", הוא מתריס בפני. "רוב הסיכויים, ואנחנו אנשים תורניים הולכים על פי רוב, רוב הסיכויים שלא הולך להיות שינוי מהותי בקולות החיילים, לכן להערכתי מחר יוכרז מה שכרגע התוצאות והן לא הולכים להשתנות. זה ההערכה של כל האנשים, גם שלי וגם של כל האנשים שדיברתי איתם. לכן, אני לא רואה סיבה לדאגה, בעזרת ה' יהדות התורה עם שמונה מנדטים".

ואם בכל זאת יהדות התורה תקבל רק שבעה מנדטים, אתה תיכנס במסגרת החוק הנורבגי? אני מקשה, "יש הסכם עקרוני של ראש הממשלה עם איחוד מפלגות הימין על החוק הנורבגי ואני גם יכנס באמצעותו". לדבריו, "אמור להיות סגן שר מדגל התורה והוא אמור להתפטר".

בכל מקרה הוא מסכם את הבחירות בשביעות רצון, "הציבור החרדי כולו התגייס במלואו באופן יחסי אפילו גבוהה יותר מאשר מבחירות קודמות, הייתה התלהבות, היה קידוש שם שמים. כמובן שתמיד יש בשוליים שזה… אבל לפי התוצאות, אין עיר בארץ שיהדות התורה לא גדלה, אין מקום ישוב שיהדות התורה לא גדלה, לפעמים עשרים אחוז, לפעמים בשמונה עשרה אחוז".

למרות מתיחות בעבר באלעד, הוא מבטיח לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם סגן השר מאיר פרוש, "אני בכנות לא הבנתי את השאלה", הוא מיתמם. וברצינות, "אני עבדתי עם מאיר פרוש בעבר, אני יודע לעבוד עם מאיר פרוש בעתיד, אני לא רואה שום קשר בין הדברים. נשלחתי על ידי גדולי ישראל לאותה שליחות, נשלחתי כרגע לכנסת, אני הולך לעבוד עם כולם, גם עם הרב פרוש, גם עם הרב ליצמן, גם ים הרב אשר. זה לא נושא אישי, מעולם לא היה לי משהו אישי נגד הרב פרוש ואני מאמין שלרב פרוש אין משהו נגדי. אנחנו מדברים, נפגשנו גם אתמול בלילה".

היעדים: דיור וחינוך

פינדרוס מתכוון לשים בכהונתו בכנסת דגש מיוחד על מצוקת הדיור, "יש תוכנית שאני כתבתי במסגרת המכון החרדי למחקרי מדיניות, יחד עם דר' חיים זיכרמן, תוכנית מפורטת, מסודרת מאוד, שגם עברה החלטת ממשלה אך למרבה הצער כמו הרבה החלטות ממשלה נשאר במגירה. הדבר הראשון שאני הולך לעשות זה לדאוג שהחלטת הממשלה הזאת תצא לביצוע בפועל, יש שם תוכניות מפורטות גם בנושא הסכמי גג, גם בנושא התחדשות עירונית, גם בנושא ערים חרדיות חדשות, כל הדברים האלה מופיעים שם, גם הרחבת ערים חרדיות, הכל מופיע בתוכנית ואנחנו נעשה הכל כדי לבצע אותה".

נושא נוסף שפינדרוס מתכוון לעסוק בו בכנסת הבאה, זה נושא החינוך. "נושא החינוך מורכב מהמון נושאים, קודם כל התנאים הפיזיים היום בחינוך החרדי נמצא במקום רע מאוד, יש את הנושא התקציבי העקרוני שעוסקים בו הרב גפני, הרב ליצמן, הרב פרוש, עוסקים בנושא הזה. אבל יש גם הרבה תקנות והרבה נושאים, יש את הנושא של שכר הגננות, השוואת תנאים ושכר".

פינדרוס מבטיח למצוא פתרון להורים שרוצים שילדיהם ילמדו אנגלית, אך במסגרות המורשות על ידי גדולי ישראל. "יש את הנושא הזה של בתי ספר מוכש"ר אבל שיהיה בהם לימודי אנגלית ומתמטיקה". עם זאת, הוא מבהיר שממ"חים לא באים בחשבון, "יש בנצרות מושג שאם בן אדם נותן לך סתירה אז אתה נותן לו את הלחי השניה. הממ"ח הוקם בשביל לנגח את החינוך החרדי, זאת הסיבה של ההקמה שלהם ולכן אני בכלל חושב שכל ההתנהלות של המחוז החרדי צריכה לעבור רביזיה, הוא הוקם בחטא בימי ממשלת לפיד, על ידי שי פירון".

"צריך להשאיר את העצמאות של החינוך החרדי. אנשים חושבים שממ"ח זה מילת קסם, צריך לתת תנאים לחינוך החרדי ללא שמשרד החינוך הוא הגורם האחראי על החינוך. החינוך צריך להישאר על טהרת עצמאות החינוך החרדי, הממ"ח בא ליטול את העצמאות של החינוך החרדי ולדבר הזה אסור לנו להסכים. אני לא כועס על האבא ששולח את הילד שלו לממ"ח, אבל אני כן כועס על משרד החינוך שמנסה לנגח את החינוך החרדי שנשמת אפה הוא העצמאות. השאלה היא לא אם לומדים אנגלית בממ"ח או לא. השאלה היא במקרה ואני רוצה ללמוד אנגלית, האם אתה מחויב ללמוד בממ"ח או שאתה יכול ללמוד בחינוך מוכר שאינו רשמי ולקבל את התנאים המגיעים לך".

"הממ"ח בא אליך ואומר לך ככה, אם אתה רוצה ללמוד אנגלית אז משרד החינוך יהיה הגורם האחראי על החינוך והוא גם יחליט איך ילמדו גמרא והוא גם יחליט עם ילמדו משנה. אם תהיה בקואליציה ויהיה שר חינוך נחמד אז הוא יאפשר לך ללמוד גמרא עם פירוש רש"י, ואם לא אז הוא ימצא לך איזה פירוש ה' ישמור. לכן, עצמאות החינוך החרדי הוא דבר יסודי ומהות בחינוך החרדי, זה לא איזה משהו צדדי. אבא שרוצה ללמד את הילד שלו אנגלית ומתמטיקה, צריך לקבל תנאים מלאים שהוא יוכל לעשות את זה בלי שיצמידו לו אקדח לרקה ויגידו לו שזה רק בתנאי שזה במוסד ממלכתי", מסיים פינדרוס את הראיון ולנו נשאר רק לאחל בהצלחה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא תפסתי את החשבון. הקולות שעדיין לא נספרו שווים 3 מנדטים, אם הליכוד יקבל שליש מהם אוטומטית ירד ליהדות התורה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture