צילום: פלאש 90

בעקבות ההתרסקות בבחירות: גבאי ורוסו שוקלים פרישה

יו"ר העבודה שוקל את צעדיו בעקבות התוצאה העגומות בבחירות. במקביל, מספר 2 ברשימה, טל רוסו, נמצא בדרך לפרישה מהמפלגה. גבאי: "אשאר חבר כנסת, אבודק את הקדמת הפריימריז". המועמדים ליו"ר: עמיר פרץ, סתיו שפיר ואיציק שמולי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר העבודה אבי גבאי שוקל לפרוש מתפקידו והוא בוחן את המשך דרכו הפוליטי וייתכן שיישאר כחבר כנסת, אך לא יו"ר המפלגה. זאת, לאחר שמוקדם יותר שוחח עם חברי כנסת מהסיעה שאמרו לו שעליו לעזוב, וכעת נשקלת האפשרות להקדים את הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה. זאת, לאחר תוצאות הבחירות, שמהוות את הכישלון הגדול בהיסטוריה של המפלגה, שתכניס רק שישה ח"כים לכנסת ה-21.

גבאי הגיב לפרסומים ואמר כי, "אני מכיר ויודע מהו כובד המשקל והאחריות שמונחים על כתפיו של יושב ראש מפלגת העבודה. אמשיך לפעול למען תנועת העבודה והציבור בישראל וב- 30/4 אשבע אמונים כחבר בכנסת ישראל ואשרת את הציבור מהאופוזיציה. בימים הקרובים אקיים התייעצויות עם חברי הכנסת של מפלגת העבודה לגבי הקדמת מועד הפריימריז לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה ואפשרויות נוספות שעומדות על הפרק".

במקביל, אלוף (מיל') טל רוסו שוקל לפרוש ממפלגת העבודה עוד בטרם ההשבעה לכנסת. ב'וואלה' צוטטו גורמים במערכת הפוליטית שאומרים כי רוסו מקיים בשעות האחרונות התייעצויות עם מקורבים בנוגע להמשך דרכו הפוליטית. רוסו שובץ מיד לאחר הפריימריז במפלגה במקום השני, כשריון של יו"ר המפלגה אבי גבאי. אם אכן השניים יפרשו מהכנסת, אז מירב מיכאלי ועומר בר לב, המוצבים במקומות השביעי והשמיני, ימשיכו לקדנציה נוספת.

 

עוד בנושא
מזכ"ל מפלגת העבודה נפגש עם יו"ר המפלגה אבי גבאי: "הבהרתי לו כי לאור תוצאת הבחירות ההרסנית, עליו לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר מתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, כפי שהיה עליו לעשות עוד בערב ההפסד". עוד טען: "ציפיתי שהדבר ייעשה בליל הבחירות"

מוקדם יותר היום נפגש מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני עם גבאי ודרש ממנו להתפטר לאלתר לאור הכישלון בבחירות. גבאי אמר כי הוא שוקל את צעדיו, אך הבהיר כי בכוונתו להישאר חבר כנסת. גורמים במפלגה גם מתכוונים לקדם מהלך של כינוס ועידה לצורך הדחת גבאי ובחירת יו"ר זמני כשהדיבורים הם על איציק שמולי או סתיו שפיר. על פי חוקת המפלגה, פריימריז לראשות התנועה יתקיימו בתוך 14 חודשים לאחר הבחירות.

בתוך כך, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', התייחסה לתוצאות המפלגה בבחירות וכתבה כי "המפלה שלנו היא פוליטית, היא בוודאי לא אידיאולוגית. דווקא בגלל הנצחון הגדול של נתניהו מחד, והקזת הדם והמנדטים שלנו לכחול לבן מאידך, יש לנו חובה כפולה ומכופלת לשמור בכל הכוח על מה שבשבילנו הוא מובן מאליו". יחימוביץ' קראה לבחון חבירה למרצ. "עלינו לבצע בחינה אמיצה ולא פשוטה בכלל של מיזוג עם מרצ. מי כמונו יודע שיש הרבה הבדלי ניואנסים. שבעיני עצמנו אנחנו קבוצות מבודלות ומסומנות באלף סימנים. אבל בואו נודה. גם הדמיון רב. אנחנו שמאל ציוני. פטריוטי. סוציאל דמוקרטי. ליברלי. חופשי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לכו כולכם הביתה. הגיע הזמן שתבינו שאין מקום לתפיסת העולם ההרסנית שלכם שהביאה עלינו את אסון אוסלו. חשבון נפש של ארבע שנים לא יזיק לכם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture