נתניהו בליל הניצחון. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבוע אחרי הניצחון: קנצלרית גרמניה התקשרה לברך את נתניהו

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התקשרה לראש הממשלה ובירכה אותו על ניצחונו בבחירות. דובר ממשלת גרמניה מסר כי בשיחתם, מרקל אשררה את רצונה לעבוד יחד עם הממשלה החדשה שיקים אך הדגישה את החשיבות של קידום פתרון שתי המדינות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שישה ימים אחרי הבחירות בישראל שוחחו היום (שני) קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מרקל ברכה את נתניהו על ניצחונו במערכת הבחירות והדגישה את חשיבות העבודה המשותפת עם הממשלה החדשה שתוקם בישראל. "ראש הממשלה הודה לקנצלרית על הברכות החמות ובירך על היחסים בין המדינות", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

בשיחה בין השניים, הדגישה מרקל את מחויבותה לפעול לפתרון הסכסוך הפלסטיני על פי עקרון שתי המדינות. על פי הודעת לשכתה, אמרה מרקל לנתניהו כי בעיני גרמניה פתרון שתי המדינות לשני עמים עדיין רלוונטי על אף הניסיונות להורידו מהפרק, וכי זו צריכה להיות המטרה של המאמצים הבינלאומיים לשלום. למרות זאת, הביעה מרקל בשיחה גם את נכונותה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ממשלת ישראל הנכנסת.

מרקל הזמינה את נתניהו לביקור בברלין. באוקטובר האחרון הגיעה מרקל לביקור בישראל. השיחה של השניים התקיימה ברקע לדיווחים על פרטים מתוך תוכנית המאה שהחלו להתפרסם שוב לאחרונה. הפלשתינים הביעו מוקדם יותר זעם על הפרסום שלפיו תוכנית המאה לא תכלול ריבונות פלשתינית. בכיר הרשות, סאיב עריקאת, אמר כי "לעולם לא נקבל עסקה שאינה כוללת מדינה עצמאית".

כזכור, ימים לפני מועד הבחירות לכנסת ה-21, התחייב נתניהו לראשונה לספח את ההתיישבויות ביהודה ושומרון. באחד הראיונות עמו, אמר נתניהו כי שוחח גם עם נציגיו של טראמפ על האפשרות. שלשום התייחס מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, להצהרת הסיפוח של נתניהו וטען כי הוא לא מאמין שהיא תפגע בתהליך השלום ובפתרון שתי המדינות. לדבריו, עסקת המאה תהיה שונה מתוכניות קודמות שהציגו ממשלים קודמים, ותציג פרדיגמה חדשה שלא נוסתה בעבר.

כזכור, למחרת הניצחון אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי ניצחונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות הוא "סימן טוב לשלום". בשיחה עם עיתונאים אמר כי, "אני רוצה לברך את נתניהו. נראה שהוא זכה במרוץ הצמוד בצורה טובה. ביבי הוא בעל ברית מעולה, הוא חבר. אני רוצה לברך אותו". טראמפ אף הוסיף והתייחס לתכנית השלום למזרח התיכון שעתידה להתפרסם בקרוב: "כולם אומרים שאי אפשר להשיג שלום במזרח התיכון. אני רוצה להגיד לכם – אני חושב שיש לנו סיכוי ועכשיו יש לנו סיכוי יותר טוב כשנתניהו ניצח".

לאחר מכן התקשר הנשיא טראמפ לברך נתניהו מהמטוס הנשיאותי. על פי הודעת הליכוד, "הנשיא טראמפ בירך בחום את ראש הממשלה נתניהו ואת העם בישראל". נתניהו הודה לטראמפ על התמיכה האדירה בישראל, כולל ההכרה בירושלים ובגולן, וכן על העמדה האיתנה מול המשטר האיראני הכוללת את החלטת הנשיא משלשום נגד משמרות המהפכה של איראן. עוד נמסר כי, "שני המנהיגים חזרו והביעו הערכה על הידידות העמוקה ביניהם ובין המדינות. השניים סיכמו להמשיך לעבוד יחד בשנים הקרובות באופן הדוק למען ישראל וארה"ב".

הראשון לברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ניצחונו בבחירות הוא ידידו ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי שצייץ בטוויטר בעברית: "חברי היקר ביבי, מזל טוב! הנך חבר יקר של הודו ואני מצפה להמשיך לעבוד איתך, לקחת את השותפות הדו-צדדית שלנו". קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ בירך גם כן את ראש הממשלה על ניצחונו וכתב ברשת החברתית טוויטר: "ברכות לראש הממשלה בנימין נתניהו על הופעה מצוינת בבחירות המקומיות אתמול. בזמן שכל התוצאות הרשמיות טרם פורסמו, דבר אחד ברור: הרווחת פעם נוספת את אמון אזרחי ישראל במספרי שיא", כך קורץ.

על המברכים את נתניהו הצטרף גם נשיא צ'כיה, מילוש זמאן ששלח למכתב בו כתב: "הרשה לי לברך אותך בחום בשם העם הצ'כי ובשמי על ניצחונך בבחירות. אני שמח שהעם בישראל נתן את הסכמתו לאג'נדה הפוליטית שלך, חידש את המנדט שלך ונתן לך הזדמנות להמשיך לעצב לא רק את הפוליטיקה בישראל, אלא גם לנהל נושאים בינלאומיים ואיזוריים. מקווה שבעתיד תהיה לנו הזדמנות להגשים את חלומי ולהעביר את שגרירות צ'כיה לירושלים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture