צילומים: תמר נויברג ויונתן זינדל

נתניהו מתלבט את מי למנות לשר המשפטים: סמוטריץ' או לוין

ראש הממשלה החליט כי שר המשפטים הבא יהיה או יריב לוין או בצלאל סמוטריץ, שניהם מתנגדים חריפים לאקטיביזם השיפוטי • עוד מסתמן: השר ישראל כץ צפוי לעזוב את תפקיד שר התחבורה לטובת שר החוץ, ארדן, רגב וסער מועמדים לתפקיד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט כי שר המשפטים הבא יהיה או בכיר הליכוד השר יריב לוין או יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ, כך דווח הערב ב'חדשות 12'. שניהם מתנגדים חריפים לאקטיביזם השיפוטי, והמשמעות היא שנתניהו החליט כי הוא מתכוון לאפשר את המשך המהפכה השיפוטית שהחלה שרת המשפטים היוצאת איילת שקד.

עוד דווח כי, נתניהו צפוי לעשות מאמץ ניכר כדי להשאיר את תיק המשפטים בידי הליכוד, אבל גם סמוטריץ' דורש אותו. לכן זה יהיה אחד משניהם. אם סמוטריץ' לא יהיה שר המשפטים, ייתכן שיוצע לו להיות השר לביטחון הפנים, גם הוא אחראי על מערכת אכיפת החוק. ראש הממשלה עדיין עומד בפני חשדות חמורים של שוחד ומרמה, מה שהופך את תיק המשפטים לאחד התיקים הרגישים ביותר בממשלה הבאה.

לדברי הפרשן הבכיר עמית סגל שפרסם את הפרטים, עוד מינוי של אחד משניהם, שנראה הערב כמעט ודאי, פירושו לא רק מינוי פרסונלי אלא גם הליכה מאוד רחוק בקווי היסוד. למשל, הנושא הראשון על סדר היום: פסקת התגברות מורחבת שתאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוקים שבג"ץ פסל. זה יהיה דבר שהליכוד יתמוך בו, יקדם אותו ויכניס אותו לקווי היסוד.

התוך כך, הערב דווח ב'כאן חדשות' כי, אם לא יהיו הפתעות של ממש במשא ומתן הקואליציוני, ישראל כץ צפוי לסיים את תפקידו כשר התחבורה, אחרי כעשור, לטובת תפקיד שר החוץ. בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו סימנו שלושה מועמדים מובילים לתפקיד: גלעד ארדן המכהן כעת כשר לביטחון הפנים, מירי רגב המכהנת כשרת התרבות והספורט וגדעון סער.

אתמול נפגש ראש הממשלה עם רפי פרץ, יו״ר איחוד מפלגות הימין ותמומה נמסר כי "הפגישה הייתה מצויינת והמגעים יימשכו בימים הקרובים". בציטוט מטעמו של פרץ שהופץ למרבה ההפתעה על ידי דוברות ראש הממשלה נאמר כי, "הבעתי אמון בראש הממשלה ואמרתי לו ששמחתי להיות אצל הנשיא ולהכריע את הכף לבחירתו להרכבת הממשלה. אין לי ספק שנעמוד ביחד. אנחנו נהיה בית איתן של הציונות הדתית ומבקשים, כפי שאמרנו בתחילת הבחירות, את תיק החינוך והמשפטים״, כך פרץ.

כזכור, בתחילת השבוע התבטאו שני הפרשנים ב'חדשות 12' גיא פלג ואמנון אברמוביץ' כי הם לא מעלים על הדעת שראש הממשלה בנימין נתניהו ימנה את יריב לוין לשר משפטים עקב עמדותיו כלפי מערכת המשפט ועל רקע כתב החשדות נגד נתניהו. זאת מפני שלא ירצה לעורר את זעם הפרקליטות.

אברמוביץ' אף הוסיף והתבדח על כך שמינוי כזה יוסיף לנתניהו שנת מאסר, "יריב לוין לא רק מבקר את מערכת המשפט. הוא ממש מגדף אותה. אני אגיד בצחוק, ממש בצחוק: יריב לוין שר משפטים, זה עוד שנת מאסר לנתניהו", אמר אברוביץ' כשהוא בעצם מאשר ברמז כי בישראל תופרים תיקים למי שאינו מתיישר עם האליטה.

נתניהו התייחס לכך אתמול בחגיגות הליכוד ואמר כי, "יש כאלה שעדיין לא הפנימו את תוצאות הדמוקרטיה, את תוצאות הבחירות. בסוף השבוע האחרון צפיתי בטלוויזיה וחשבתי שאני לא שומע טוב – פרשנים מלומדים שיגרו לעברי איומים מפורשים. איימו עלי שאם אמנה את אחד מחברינו המוכשרים לשר משפטים, אם אממש את המנדט שקיבלתי מהבוחר – אני אשלם על כך ביוקר מחיר אישי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למנות את בן -גביר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture