צילום: פלאש 90

מי בדיור, מי בחינוך ומי בהסברה: ח"כי יהדות התורה מתחילים קדנציה

ליצמן: "נצטרך להתנות את כניסתנו לקואליציה בהתחייבות לתיקוני חקיקה לשמירה על מעמד השבת במרחב הציבורי" • גפני: "לא נסכים לשום פשרה ולשום הבטחה מעורפלת על הסדר עתידי כזה או אחר לגבי חוק הגיוס" • 8 חברי הכנסת בהבטחות לקדנציה הקרובה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר תום מערכת הבחירות בה השיגה יהדות התורה תוצאה מרשימה של 8 מנדטים, ביתד נאמן בחרו לסכם את הקדנציה החולפת ואת המאבקים הצפויים בזו הקרובה עם חברי הכנסת של הרשימה, של אגודת ישראל ושל דגל התורה כאחד. "אף שכל חברי הכנסת של יהדות התורה עוסקים כאיש אחד בלב אחד בכל החזיתות, בקשנו מכל אחד מהם להתמקד בנושא אחר", הסבירו בביטאון.

"השבת הוא ערך מקודש לעם היהודי לדורותיו ומעקרונות הערכיים שלנו כציבור חרדי בישראל. במשך כל השנים ידענו כי יש דברים בעלי הסכמה ציבורית רחבה שעליהם אין עוררין. לצערנו ולבושתנו הדבר הזה נפרץ. מצב הסטטוס קוו הורע ושבת קדשנו נדרשת לשמירה כפולה ומכופלת", פותח את הפרויקט המקום הראשון ברשימה חבר הכנסת וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן..

ליצמן כאמור ממתמקד בנושא השבת ואומר כי, "בעוד הנציגות החרדית נאבקת בכל כוחה למען קדושת השבת וההתעוררות קיימת בציבור החרדי להגדלת קדושת השבת, הרי שבמפלגות הכלליות יש כאלה שמתחרים ביניהם מי יפגע יותר בשבת קודשנו, מנסים לקדם תחבורה ציבורית בשבת, מנסים לאפשר פתיחת קניונים ומסחר בשבת, ועל הכל נמשכים עבודות התשתית ברכבת בעיצומם של שבת קודש רח"ל". 

"קשה להשתכנע כי עבודות תשתית ברכבת ישראל חייבות להתבצע בימי שבת קודש. במדינה יהודית ובחסות ממשלתית זה לא יכול להיות וזה צריך להיפסק. מחינו בעבר על הפגיעה ככל שביכולתנו, התפטרתי מתפקיד שר בגין כך, והעלינו את נושא השבת על ראש סדר היום בישראל, אך למרות שצמצמנו באופן ממשי את הפגיעה, זה לא מספיק. על רה"מ וראשי הקואליציה המתרקמת להפנים כי אם חפצי הצלחה והישרדות הם, עליהם להפסיק להפוך את יום המנוחה הלאומי ליום השיפוצים הלאומי".

"כחברים נאמנים בממשלה ידענו להעביר כמעט כל דבר שהיה חשוב לקואליציה, מתוקף היותנו חלק ממנה. המחויבות למשמעת הקואליציונית כללה גם דברים שלא ממש הסכמנו עליהם, ולא בשל שיקולים ערכיים כמובן. אך שתקנו ויישרנו קו כמעט בכל נושא, כמו התאגיד, עניני חוץ ובטחון ועוד רבים. באותה מידה נדרשת הבנה שגם לנו, כחברים בכירים בקואליציה, יש נושאים חשובים ואף קריטיים שלא נוכל להתפשר עליהם. שמירת השבת היא אחת מהן".

"אנו רואים את נושא שמירת השבת כאחד הנושאים המרכזיים בפעילות הנציגות החרדית בקדנציה הקרובה. אנו נצטרך להתנות את כניסתנו לקואליציה הבאה בשמירה על השבת כחלק מקווי היסוד של הקואליציה ובהתחייבות לתיקוני חקיקה לשמירה על מעמד השבת במרחב הציבורי. כולי תקווה ותפילה שיעלה הדבר בידינו ונזכה לקדש שם שמים בשמירת השבת וחיזוקה בישראל", מסכם ליצמן שכזכור התפטר מתפקידו במהלך הקדנציה בעקבות חילולי השבת ברכבת.

יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מעלה על ראש סדר יומו את מצבם של בני הישיבות שנמצא כרגע הערפל לאחר ביטול החוק על ידי בג"ץ, "בתחילת הקדנציה הקודמת הצלחנו בס"ד לתקן את מה שעוללה ממשלת לפיד וחוקקנו בס"ד חוק המסדיר את מעמד בני הישיבות. לצערנו בג"ץ התערב ולא בפעם הראשונה ובאופן שרירותי ביטל את החוק שהתקבל באופן דמוקרטי ברוב גדול ברשות המחוקקת".

"את הקדנציה הקודמת סיימנו מבלי שסודר עדיין מעמד בני הישיבות כפי שאנו חפצים. חשוב לזכור שבעוד פחות משלושה חודשים תפוג הארכה הנוספת שהעניק בג"ץ ואנחנו שוב נעמוד בפני מצב בו אין מעמד מסודר לבני הישיבות. זאת הסיבה שעכשיו במגעים הקואליציוניים הצפויים, אנו נציב את הדרישה לחוקק חוק שיאפשר לכל אחד שלומד תורה להמשיך ולשקוד על תלמודו מבלי שאיש יוכל להפריע לו בכך. הפעם לא נוותר על זה".

"בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, עמדת דגל התורה היא ללכת עם העיקרון הזה עד הסוף ובלעדיו לא תקום קואליציה. לא נסכים לשום פשרה ולשום הבטחה מעורפלת על הסדר עתידי כזה או אחר. המגעים הקואליציוניים מתקיימים הפעם בדיוק בימים הללו בהם יוצא עם ישראל מעבדות לחירות ולאחריהם ימי ספירת העומר לקראת מתן תורה, אותה מקבל עם ישראל בכל שנה מחדש. תפקידנו הוא לשמור על התורה הקדושה ועל לומדיה שאיש לא יוכל להפריעם חלילה", כך גפני.

מי שמכהן בארבע השנים האחרונות כסגן שר החינוך, מאיר פראוש, מתייחס באופן לא מפתיע לנושא החינוך הטהור, "לפני ארבע שנים נכנסתי ללשכת סגן שר החינוך, הדבר הראשון שעשינו הוא לפעול  למחוק את מורשת לפיד-פירון במשרד החינוך. פעלנו מכח ההסכם הקואליציוני, להחזיר את תקציבי הישיבות ואברכי הכוללים לסכום שהיה משנת תשע"ב טרום הגזירות. החזרנו את התנאים הנלווים שניתנו למוסדות החינוך עד שנת תשע"ב".

"מנהלי המוסדות חשו תוך תקופת זמן קצרה ביותר את השינוי הדרסטי ב'רוח המפקד'. האווירה כלפי החינוך החרדי ומנהלי המוסדות השתנתה לטובה. יסוד הפעילות היה לשמור על לוז קיומנו והיא חיזוק וביסוס העצמאות החינוכית של מוסדות החינוך החרדי, ובמסגרת זאת הבאנו לאישור את תקנות מוסדות הפטור שעיגנו לראשונה את  עצמאות החינוך החרדי".

"הוקם פרויקט 'חנוך לנער' במסגרתו מאות חונכים מקדמים במסירות אלפי בחורים בישיבות קטנות. תכנית החומש לבינוי כיתות יצאה לפועל וכבר ב-2017 הוכפלה כמות הכיתות. ועדת הרישוי לרפורמה והסרת חסמים שהקמנו, הסדירה נהלים וחסכה כאב ראש גדול למנהלי המוסדות כאשר כעת מתאפשר לקבל רישיון לחמש שנים ואין צורך לחדש כל שנה".

"עם זאת, נכונו לנו במשימות רבות בקדנציה הנוכחית: יהדות התורה לא שינתה את שמה מאז הכנסת השניה, לה יש את החותם והיא זו  שצריכה ותפקידה לשמור על הפך השמן הטהור. בשל כך, הדברים המרכזיים שיהדות התורה תעסוק ותפעל בעניינם בקדנציה הקרובה, הם בראש ובראשונה חקיקת החוק להסדרת מעמד בני הישיבות מול שלטונות הצבא, חיזוק וביסוס ההסדר שכל בת שאינה נוסעת בשבת ושומרת כשרות שמבקשת פטור, תקבל פטור מגיוס, בלימת חילולי השבת בפרהסיא, מאבק בנסיונות הפלישה של הרפורמים והקונסרבטיבים, המשך הפעילות לשמירת וביסוס עצמאות החינוך החרדי, והסרת החסמים מבניית דירות לציבור החרדי. הגשמת הרשימה הזו איננה משימה קלה וברכת מרנן ורבנן גדולי הדורות זצוק"ל והכוונתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א תלווה אותנו", אומר סגן השר פרוש.

ח"כ אורי מקלב שצפוי בקדנציה הזאת להתמנות לסגן שר אומר כי, "סיימנו קדנציה שהיתה רוויה במאבקים בלתי פוסקים על כל מה שקדוש ויקר. גם דברים בסיסיים שחשבנו שהם מובנים מאליהם, לא היו כאלה. כך היה בעיקר בכל הנוגע לחוק הגיור ולמתווה הכותל. חשוב להבין מול מי אנחנו עובדים. האווירה כיום בציבור החילוני היא נוראה, אנחנו מתמודדים עם מציאות שלא היתה בעבר, עם תרבות שאיבדה כל צלם של מוסריות, שלא לדבר על אורח חיים שלא רק מנוגד להלכה אלא גם לכל היגיון או מוסכמה שהיתה ברורה מאליו בעבר. הכל מותר, הכל לגיטימי וזה מחלחל לזירה הפוליטית. השמירה על חומות הדת נעשית קשה יותר ויותר".

"ומול כל זאת אנחנו נדרשים לעמוד ולשמור מפני הניסיונות לפגוע במעמד בני הישיבות, הגיור, ברחבת הכותל המקום המקודש כל כך לכל יהודי. ארגונים רפורמים וארגוני שמאל לא מפסיקים להסית ולנסות להתערב בחקיקה בכל נושא שהוא, לא רק בגיור ובכול אלא גם בחינוך וכמעט בכל נושא שהוא, תוך ניסיון להציב מציאות חדשה שכל כולה פגיעה בגופי תורה ממש, כך שלמרות שאנו מקווים שתקום כאן ממשלה ידידותית, אנחנו לא יכולים לסמוך על אף אחד ואנחנו צריכים לדאוג כבר עכשיו, במגעים הקואליציוניים שהדברים הללו יהיו מעוגנים בחוק בהסכמת כל השותפות הקואליציוניות".

"בבחירות האחרונות הצביעו לנו רבים מאוד מקרב הציבור החילוני והמסורתי. ומדוע? כי הם סומכים עלינו שאנחנו נעשה עבורם את העבודה, לשמור להם על מדינה עם צביון יהודי אמיתי, מדינה עם יהדות אותנטית כי גם הם בסופו של דבר זה מה שהם רוצים. לא את החיקוי ולא את הכאילו. גם הם מבינים שכשמנסים למכור להם "יהדות בדרכי נועם" זה בעצם במקרים רבים מסווה לפעילות רפורמית. ובשביל זה נהיה שם בעבורם גם בקדנציה הבאה בע"ה", כך מקלב.

חבר הכנסת הטרי מטעם חסידות ויז'ניץ, יעקב טסלר, מבטיח להקדיש מאמצים לשמירת האחדות הפנימית ביהדות התורה, "ידוע פתגם החכם “השלם גדול מסך חלקיו". שמשמעו חשיבות השלימות על פני חלקיו. תוצאות הבחירות הוכיחו לנו את התועלת הגדולה שהיהדות החרדית העניקה לעצמה ולדורות בזכות אותה אחדות שזכינו לראותה במערכת הבחירות הנוכחית".

"מי שראה את הפעילים במטות השונות, את ראשי המטות והסניפים בשטח, חדורי שליחות ומטרה, משלבים ידיים יחדיו, פועלים במשותף ובקול אחיד, הבין כי אנו לקראת הפתעה מרנינה, שאכן הגיעה בדמות גידול דרמטי של הייצוג החרדי בכנסת הקרובה, ברוך השם. מערכת בחירות מטבעה, פלגנית היא. לכל רשימה ומפלגה מסרים משלה ורצון מובן לגייס מצביעים לעצמה. בשנים האחרונות הפכו הקמפיינים השונים למדממים ולזירות קרב של ממש. מרחץ הדמים הפעם בין המפלגות הכלליות הגיע עד לשפל חדש ומאיים. איש את רעהו חיים בלעו".

"והנה הפתעה. במפלגות החרדיות אחדות מופלאה. יהדות התורה עשתה את הלא מובן מאליו. לעומת בחירות קודמות בהן הגענו לישורת אחרונה בויכוחים ומחלוקת, הפעם הכל הושם הצידה. בעוז ובגאון רשמה היהדות החרדית הישג ערכי גדול במעלה, במסר חינוכי לדור הצעיר שהנה אפשר גם אחרת. מאז הגשת הרשימות המשותפות ועד לסיום ספירת קולות האמת צעדנו יחדיו כאיש אחד בלב אחד וזהו אם כן סוד ההצלחה אליה זכינו בחסדי שמים".

"היו שהזהירו אותנו משאננות יתר. שלא נזכה למספר קולות נכסף כי כשלא רבים לא מצליחים כביכול. מסתבר שההיפך הוא הנכון. הציבור ראה את מאמצי האחדות והעריך אותם נאמנה.  הופעתם המרשימה של גדולי ומאורי הדור שליט"א מעל במה משותפת הביאה את האחדות לשיאים חדשים. מה נהדר היה המראה שלא ישכח לדורות, ומה יפיו המוני קהל עדת ישראל שצעדו בסך לשמוע בקול רבותינו בהצבעה מאוחדת למען יהדות התורה".

"המחויבות הגדולה שלנו כרשימה מובילה וגדולה, לאור ההצלחה, להמשיך את בשורת האחדות בתוכנו ובין כולנו, גם ובעיקר במהלך הקדנציה הקרובה. הפעילות המשותפת בין נציגי הרשימה תביא ללא ספק להישגים גדולים וחשובים למען היהדות החרדית. זה מה שהציבור רוצה לראות וזה מה שרבותיו הנחילו לנו במערכת הבחירות הנוכחית. “כוחנו באחדותנו" אינה רק סיסמה אלא סוד ההצלחה גם בעתיד", כך ח"כ טסלר.

ח"כ יעקב אשר, המקום השישי ברשימה, מבטיח לשים דגש בקדנציה הקרובה על מצוקת הדיור החרדית, "משבר הדיור החריף ברחבי הארץ מכביד על כל שכבות האוכלוסייה, הממשלה הקודמת הייתה מושתתת על אמנה קואליציונית להציע ולהציג פתרונות למצוקה שהפכה בעשור האחרון לאיום קיומי על היכולת של משפחות צעירות לרכוש דירה כדי להקים את ביתן. ואכן שר האוצר כחלון יזם והוביל לכך שכיום כחצי מיליון דירות נמצאות בהליכי תכנון ובניה, רובן בפרויקט מחיר למשתכן, אך דא עקא שדווקא למצוקה הגדולה  המחריפה במיוחד במגזר החרדי לא הוצג מענה ראוי".

"מניסיוני לאורך שנים בתחום המוניציפלי למדתי כי תכנון מוקדם, הצבת יעדים מוגדרים המותאמים לאופי האוכלוסייה והצמדות למתווה מדויק לפתרונות המתבקשים זהו סוד ההצלחה לנושא מורכב זה. בעשרות פגישות ודיונים שקיימתי עם חברי בשנים האחרונות הן עם הדרגים המקצועיים והן עם מקבלי החלטות בכירים במשרדי הממשלה וברשויות המקומיות עלתה תמונה של חוסר ידע ובורות של אנשי מקצוע ונבחרי הציבור עם הכרת הצרכים והמאפיינים של המגזר החרדי ואורח חייו, מה שגורם לכך שגם יישום תוכניות רבות ברחבי הארץ אינו מעניק מענה אמיתי ולו חלקי עבור הציבור החרדי".

"לפני מספר שנים הצלחנו בס"ד לגרום למשרד הבינוי והשיכון להכיר בכך שנדרשת עבודת צוות עם נציגי הציבור החרדי והקמה של  מטה דיור חרדי שירכז  את ההיצע מול הביקוש המתגבר כדי שנוכל לתכנן פתרונות ליישום, במקביל פעלתי מול הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כדי לקדם את התחדשות השכונות החרדיות בהן קיים פוטנציאל לתוספת יח"ד תוך שקלול הצרכים להקמת מבני דת, מוסדות חינוך לגיל הרך, בתי ספר ותלמודי תורה יחד עם שמירה על צביון המגורים ואורח החיים שלנו".

"רק אם תהיה מחויבות ברורה של חברי הממשלה הבאה והדרג המקצועי האמון על תכנון ביצוע ושיווק התוכניות, נוכל בכוחות משותפים בס"ד להציע בתוך שנים ספורות מגוון פתרונות רחב שיתנו מענה משמעותי למצוקה הקיימת בד בבד עם חיזוק הקהילות הקיימות בפריפריה ע"י סיוע ברכישת דירות יד שניה באזורים אלו אשר ירחיבו את הגרעינים הקיימים ויהפכו אותם לשכונות עם מבני ציבור ושירותים קהילתיים ראויים. חוב גדול נותר לנו שליחי הציבור אחרי הקדנציה שחלפה והוא הצגת פתרון למצוקת הדיור הקיימת בציבור החרדי כבר מספר שנים. בכך נפרע בס"ד את חובינו לגדולי ישראל אשר הביעו את דאגתם למצוקת הציבור".

ח"כ הכנסת יעקב אייכלר שהיה ידוע כמסבירן החרדי עוד לפני כנסתו לכנסת, מבטיח לא לאפשר את ההסתה נגד המגזר החרדי, "לקראת הקמת הקואליציה, היה צפוי שנשמע צרחות קבועות על הסחטנות החרדית. משנאי השם ותורתו, אינם מסוגלים להכיר בזכויות האדם התורני. כואב להם לראות כי ברגע האמת החרדים לא נעלמים להם מן העינים. הם סיפרו לעצמם על ההתפרקות החרדית ואבדן סמכות התורה. המציאות טפחה על פניהם. כוח התורה של מרנן ורבנן גדולי ישראל, הוציא חצי מליון יהודים לקלפיות בציות לדעת תורה. בזכות זאת קול התורה ימשיך להדהד בכל רחבי הארץ. אפשר לשמוע את חירוק השינים שלהם, ערב אחד לפני שנאמר כולנו: אף אתה הקהה את שיניו".

"הגיע הזמן לומר קבל עם ועולם: משה אמת ותורתו אמת, ברגע האמת כולנו חרדים לכבוד התורה. אנו משלמים מיליארדי שקלים מיסים בכל מוצר שאנו רוכשים ובכל שירות שאנו צורכים. הכסף עובר לידי משטר חילוני עוין, שמונע קורת גג מהורים וילדים. מונע כיתות ותזונה מרבבות תינוקות של בית רבן. הוא מונע פרנסה ממאות אלפי יהודים חרדיים, שיש להם תארים נפלאים בחכמת התורה. אין לנו תארי סרק של אקדמיה מפקולטות למדעי הרוח. הם בנו חומה סינית להגנת המשרות במיגזר הציבורי, שזה מליון משרות לעצמם. על כך הם מגינים בזעם בלתי קדוש". 

"קבלנו שישה עשר מנדטים חרדים, כדי לשנות את המציאות בה יהודים חרדיים, מקבלים כאן פחות זכויות מהמגזר הערבי והבדואי, הרוסי והציוני. הדרת חרדים היא מדיניות עירונית וארצית גזענית בכל רשויות השלטון. עדיין יש להם את החוצפה להאשים אותנו בהשתלטות ובסחטנות. מבחינתם היו אוסרים עלינו להצביע בקלפי ולהגדיל את כוחנו באופן דמוקרטי כמו כל אזרחי הארץ. ולזאת הם קוראים "הגנה על הדמוקרטיה". כך קראו גם למישטר הסובייטי: הדמוקרטיה העממית".

"עשרה מיליארדים מכספי המיסים שלנו זורמים מדי שנה לאוניברסיטאות העושקות גם את הסטודנטים. רוב הכסף הולך למשכורות למרצים ופרופסורים שאינם עובדים ולא מייצרים דבר במדעי הרוח. לעומת זאת כואב להם שמעניקים כמה מאות שקלים בודדים לכבשת הרש של מלגה זעומה לאברכי הכוללים. המשטר החילוני העביר על דתם מאות אלפי יהודים. גדל פה דור שלם של תינוקות שנשבו אשר לא לימדו אותם 'שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד'. הובטחנו כי דור רביעי ישובו הנה. רבים צמאים ליהדות ולתורה וזה מה שמפחיד אותם, בזעקות הקוזק הנגזל.  סליחה שהצלחנו", מסכם את הדברים ח"כ אייכלר בלשונו החריפה.

חותם את הרשימה מי שרק נקבע רשמית שהוא אכן חבר כנסת, יצחק פינדרוס, "בתום שבוע מטלטל ומורט עצבים התברר כי כוחה של יהדות התורה הוא שמונה ולא שבעה מנדטים מה שהגדיל את הקדוש השם ברבים ואת מספר הנציגים שיפעלו בשליחותם של מרנן ורבנן גדולי ישראל ויעמדו על משמר קודשי ישראל, יפעלו למען היהדות החרדית בפרט ולמען הצבור בכלל. נבחרתי לקדנציה ראשונה בכנסת ואעשה ככל יכולתי להיות ראוי לאמונם של גדולי ישראל ששלחוני וציר נאמן לבוחרי".

"במהלך השנים, בהם כהנתי בתפקידים שונים כנציג ציבור בני התורה. קיימתי מאות מפגשים וקבלות קהל ברחבי שכונות ירושלים  וברחבי הארץ, בהם נחשפתי מקרוב למצוקות האמיתיות ולצרכים המעיקים על האברכים וציבור בני התורה בהתנהלותו היום יומית. עם בחירתי לכהן כחבר כנסת בכוונתי ליישם את הנושאים החשובים שעלו למול עיני במפגשים אלו, וכפי שפעלתי עד היום במהלך כל התפקידים אותם מילאתי כנציג תנועת דגל התורה".

"בראש ובראשונה עומדת מול עיננו סוגיית הסדרת מעמדם של לומדי התורה שכל מי שחשקה נפשו בתורה, יוכל לשבת וללמוד ללא הפרעה. נפעל להעברת חוק הדיחוי לפי הכוונתם של רבותינו שליט"א, כי זו השאלה הקיומית ביותר לא רק עבור לומדי התורה עצמם אלא למען כלל ישראל כולו, כי הם, לומדי התורה, מגינים בתורתם על ארץ הקודש וכל תושביה כי התורה מגנא ומצלא".

"ללומדי תורה אלו ולכלל הצבור החרדי יש צרכים קיומיים כשהמצוקה הראשונה והמשמעותית ביותר זו מצוקת הדיור. אני מתחייב להשתדל בסייעתא דשמיא, לפעול ולעשות בכל כוחי על מנת להרחיב את היצע הפתרונות הקיימים כיום עבור הציבור, ולהביא לידי גמר במהירות האפשרית את התוכניות להקמת ערים חרדיות חדשות בקרית גת ובהר יונה, לצד חיזוק הקהילות בפריפריה על מנת להביא לכך שקהילות אלו יקבלו את כל השירותים הנדרשים במהירות ובנגישות מלאה, כפי שחזיתי בעיניי מתוך פעילותי בוועדת הדיור של קהילות דגל התורה וכדי שהם יהפכו למוקד נהירה של הצבור החרדי שימצא במקומות אלו ושכמותם פתרון דיור יעיל, במחיר סביר ועם תשתית רוחנית נאותה".

 עוד מוסיף פינדרוס, "כמו כן, הרחבת היצע הפתרונות בתחום הדיור מצריכה עמידה עיקשת על יישום החלטת הממשלה  הכוללת שיווק במסגרת הסכמי הגג הכלליים לפחות 10% לחרדים ואף זו משימה המוטלת לפתחינו. ובנוסף יהיה עלינו לפעול על מנת להביא להגדלת היצע קרקעות באיזורים חרדים".

"לצד זאת, אפעל בתחום החינוך על מנת לשפר את התנאים הפיזיות הירודים מהם סובלים התלמידים במוסדות החינוך החרדיים. ילד חרדי זכאי לקבל את מלוא התנאים להם זכאי כל ילד אחר במדינת ישראל. ואף אבקש לעמוד על כך שבהסכמים הקואליציוניים ינתנו בידינו כלים אפקטיביים לשפר את מצבם של תלמידי החינוך החרדי. זאת לצד העמידה הנחושה על עצמאות החינוך החרדי לבל תגע בו יד זרה של גופים ואישים שזוממים לשנות צעירי הצאן בידעם שאם אין גדיים אין תיישים".  

"למרות שלומדי התורה עומדים בראש מעייניה של יהדות התורה, ישנם רבים שלא זכו ל"שבתי בבית ד' כל ימי חיי" ולהסתופף בין כותלי בית המדרש והם עמלים לפרנסתם, בונים בתים ברוח ישראל סבא וקובעים עיתים לתורה. אך בבואם להביא פת לחם לביתם, הם נתקלים ביחס לא ראוי ובהפלייה בוטה. לכן יעד נוסף העומד בפני הוא שיפור מצב התעסוקה של ציבור החרדי העמל לפרנסתו. סוגיית התעסוקה רלוונטית עבור כלל הציבור ואני מחוייב לפעול בכל כוחי עבורם".

"לא מתקבל על הדעת מצב בו ישנה הפליה מוכחת בקבלה לעבודה הן בסקטור הפרטי והן בסקטור הציבורי, וכן גם במתן אפשרות לקבלת הכשרה מקצועית בתנאים מותאמים לאורחות חייו של הציבור החרדי על פי רוח ישראל סבא ובאישורם של מרנן ורבנן גדולי ישראל. כמו יש צורך נוסף לשפר אף את מצב המועסקים ולשים קץ לאפליה ולפגיעה בשכר הגננות ועובדי מערכות החינוך החרדיות. נבחרתי לכנסת הזו כדי לפעול למען היהדות הנאמנה, ובהכוונת גדולי ישראל אכן אפעל בכל התחומים האלה יחד עם חברי לסיעה עתירי העשייה והמעש. וביחד עמם אתייצב להגנת קודשי ישראל ונגד כל הנסיונות לפרוץ את חומות היהדות בארץ הקודש. חג שמח לכם, לשנה הבאה בירושלים הבנוייה שם נזכה לאכול מן הזבחים ומן הפסחים אשר יעלו לרצון על קיר מזבחך", מסיים פינדרוס וחותם את הפרויקט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture