Yonatan Sindel/Flash90

במשטרה ובמערכת המשפט חוששים מרגב, לוין וסמוטריץ': "הכרזת מלחמה"

בכירים במערכות החוק הביעו חשש ממינוי שר המשפטים והשר לביטחון פנים הבאים: "הכרזת מלחמה על בית המשפט העליון - יותר ליהודים זבח פסח בהר הבית". עוד הביעו חשש כי בשונה בעבר שנתניהו גיבה אותם, כעת יגבה את המינויים שלו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאור הדיווח אמש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון למנות לשר המשפטים את יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' או את השר יריב לוין, שניהם בעלי עמדות ניציות כלפי מערכות המשפט והמשטרה. בנוסף דווח כי בין המועמדות לתפקיד השר לביטחון הפנים נמצאת השרה מירי רגב מהליכוד, או סמוטריץ' במקרה ולא יקבל את המשפטים.

במשטרה ובמערכת המשפט נחרדו ומיהרו לשחרר תדרוכים נגד האפשרויות למינויים אלו. "מינוי יריב לוין או בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר המשפטים הינו הכרזת מלחמה על בית המשפט העליון", צוטטו בכירים במערכת המשפט ב'חדשות 13'. גורם במשטרה צוטט ב'חדשות 12' "מזהיר" מהאפשרות למנות את סמוטריץ או רגב לשר לביטחון הפנים, "אם אחד מהם ימונה לתפקיד אז בשנה הבאה יותר ליהודים זבח פסח בהר הבית".

ב'חדשות 13' מצטטים עוד בכירים במערכת המשפט, ומציינים כי מדובר בחשש של בכירים נוכחיים, שנמצאים כאמור בימים אלו בתפקידים בכירים במערכת המשפט. "מדובר בשני אנשים שרוצים להרוס את השיטה הקיימת ואף מצהירים על כך כבר כמה שנים", אמרו הגורמים המשפטיים. "אם בעבר ראש הממשלה נתניהו מנע יוזמות חקיקה נגד בית המשפט, ואף הבטיח לנשיאים שיעמוד לצדם, הרי נראה שהפעם אם יתמנה אחד מהם יהיה לו גיבוי מנתניהו להרוס את בית המשפט ואת השיטה".

הבכירים המשפטיים סוברים כי בניגוד לפרידמן ושקד, שרצו לשנות דברים להם התנגדו, לוין וסמוטריץ' מתכוונים להרוס – ולא לשנות. לדברי הגורמים במערכת המשפט, נתניהו גיבה אותם בעבר בשיחות סגורות, וכעת כאמור הם חוששים שיגבה את המינוי שלו. "צפויה לנו תקופה קשה במיוחד", הוסיפו הבכירים. "הם לא באים לקיים איתנו דו שיח, אלא להנחית עלינו את האידיאולוגיה שלהם. אנחנו משולים בעיניהם לאויב".

ב'חדשות 12' דווח עוד כי, הגורמים במשטרה מאמינים וחלקם מקווים שנתניהו לא ימנה את סמוטריץ' או רגב. "הוא לא ימנה אותם בגלל דעותיהם הקיצוניות על הר הבית", הם אומרים. גם מינוי של יריב לוין, שכבר היה במשרד כממלא מקום השר עד שארדן החליף אותו, יתקבל בתחושות מעורבות. במדור הארצי רוצים מישהו עם רקע ביטחוני כמו אבי דיכטר או יואב גלנט.

מי שכהרגלו הגיב לדיווחים בהומור הוא סמוטריץ שהתייחס לציטוט כי, "אם ימונה לתפקיד אז בשנה הבאה יותר ליהודים זבח פסח בהר הבית". סמוטריץ כתב: "אני בדרך בעזרת השם למשרד המשפטים. אבל תכל'ס השקף הזה הוא רעיון לא רע. אשמח לעוד הדלפות ותדרוכים עם רעיונות של "בכירים" במשרד המשפטים ובבט"פ לרפורמות חשובות לקראת המינוי. חג כשר ושמח".

עו"ד איתמר בן גביר אמר כי, "ההפיכה התחילה – צריך לעצור את זה עכשיו. לגורמים במשטרה ובמערכת המשפט אין מנדט לנהל את המדינה. נתניהו צריך להודיע עוד הערב כי הוא ממנה את בצלאל סמוטריץ' לשר המשפטים ואת יריב לוין לשר לביטחון הפנים. העם בחר ימין וצריך לקבל ימין, ולגורמים הפחדנים שמסתתרים בעילום שם אין מנדט לנהל את מדינת ישראל".

ח"כ אמיר אוחנה תקף הערב בחריפות את מערכת המשפט והמטה הארצי: "'יאח"ה יכולה להקים ממשלות ולהפיל ממשלות' אמר המפכ"ל לשעבר אלשיך, וקירב אותנו עוד צעד בדרך להפוך למדינת משטרה. את הצעדים הנוספים עושים היום ממשיכי דרכו במשטרה ובמערכת המשפט, המבקשים גם להרכיב את הממשלות, ולרמוז ברמזים סיציליאניים לראש הממשלה הנבחר את מי הוא יכול, ואת מי אינו יכול למנות. בטרם תהפוך ישראל סופית מדמוקרטיה בה הציבור שולט באמצעות נבחריו ל"פקידותיסטן" בה שולטים במחשכים מי שלא נבחרו על ידי הציבור ולא יעמדו בפניו אחת לארבע שנים ולקבל – או לא לקבל – את אמונו, הגיעה העת למשול. וכך, אני מאמין, תעשה הממשלה הזו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture